Gå til innhold

Er det uhøflig av meg å takke nei?

Anbefalte innlegg

Ser lengre nede her at du bor mange timer unna der utdrikningslaget skal være... Hvorfor ikke lage et pent kort og skrive noen gode ord til din kommende svigerinne? Fortell at du gjerne skulle vært her på utdrikningslaget hennes, men at du var forhindret fra å komme - men at du gleder deg til bryllupet og til å få henne som svigerinne - eller lignende. Så sender du kortet til forloveren hennes og ber henne lese og overbringe kortet i utdrikningslaget :)

Fortsetter under...

Enig med Elextra her. Jeg var i en svigerinnes utdrikningslag og kjente ingen, men det var noen andre der som heller ikke hørte til den "indre kjerne" av venner, og siden du blir bedt er det sikkert ikke bare én nær venninnegjeng. Det gjorde bryllupet enklere, da utdrikningslaget gjorde at jeg hadde mange fler "bekjente" der enn jeg ellers ville hatt. Du kan se på det som en øvelse i smalltalk.

Ellers er det lov å takke nei også, siden du syns det er rart at du er bedt vil nok ikke svigerinnen din finne det påfallende at du ikke er tilstede (men kanskje hun bli positivt overrasket hvis du er der?)

Ser absolutt en fordel med at det gjør bryllupet enklere, fordi man da liksom "kjenner" noen der og ikke er så utenfor om utdrikningslaget er et tema for kvelden. Ble overrasket fordi jeg ikke forventet å bli regnet med da jeg ikke kjenner bruden så godt og aldri har møtt noen av hennes venner eller familie. Det er nok ikke slik at jeg blir savnet, men jeg tror jeg vil overraske den kommende bruden med å stille opp i hvertfall. =)

Bil hjem 12 timer, så det blir nok ikke aktuelt, men kan sikkert "forsvinne" fra festen litt tidelig på kvelden.

Hmmmm jeg personlig hadde - helt uavhengig av alt annt . vært skeptisk til å reise 12 timer hver vei "bare" for et utdrikningslag... Skal du tilbakelegge samme etappen en uke eller to senere pga bryllupet?

Ser at det er en anledning til å bli bedre kjent, men er redd jeg kommer til å bli utenfor (kjenner verken familien hennes eller bruden noe særlig, så vil ikke "henge helt med" tror jeg). Det er holdt hemmelig for bruden, foloveren hennes som ber inn, men regner med at det er min bror som har tipset henne om å be meg så redd jeg skuffer han også...

Utdrikningslagsdeltakerne blir i stor grad oppnevnt av bruden selv, og av og til med noen overraskelser fra forloveren.

Det er stort sett lite familie i slike festlige lag, det handler om venner (og noen ganger er en søster også en venn, men omtrent der stopper det).

Som Elextra sier, det er gjerne folk fra ulike epoker i brudens liv. Du tilhører framtida, og er helt garantert hjertelig velkommen.

Hiv deg med, ingen kjenner alle i slike lag, det er en super anledning til å bli litt kjent! :-)

Hmmmm jeg personlig hadde - helt uavhengig av alt annt . vært skeptisk til å reise 12 timer hver vei "bare" for et utdrikningslag... Skal du tilbakelegge samme etappen en uke eller to senere pga bryllupet?

''Hmmmm jeg personlig hadde - helt uavhengig av alt annt . vært skeptisk til å reise 12 timer hver vei "bare" for et utdrikningslag...''

Egentlig enig i den, mitt svar var vel farget av at jeg neppe har vært i utdrikningslag mer enn to timer unna.

Bryllupet og utdrikningslaget blir med noen ukers mellomrom, bryllupet er i januar og p.g.a. jula er utdrikningslaget lagt til sist i november. Det må enten bli 12 timer i bil eller litt bil og så fly ett stykke for så bil igjen, ikke helt lett det heller.

Annonse

Utdrikningslagsdeltakerne blir i stor grad oppnevnt av bruden selv, og av og til med noen overraskelser fra forloveren.

Det er stort sett lite familie i slike festlige lag, det handler om venner (og noen ganger er en søster også en venn, men omtrent der stopper det).

Som Elextra sier, det er gjerne folk fra ulike epoker i brudens liv. Du tilhører framtida, og er helt garantert hjertelig velkommen.

Hiv deg med, ingen kjenner alle i slike lag, det er en super anledning til å bli litt kjent! :-)

Takk for svar. Må komme med en tilbakemelding i løpet av uka om jeg deltar eller ikke så dette må nok tenkes litt på føler jeg. Er en del faktorer som komliserer det hele, men sikkert veldig hyggelig der om jeg får til å passe inn med min sosiale evne...

Ser lengre nede her at du bor mange timer unna der utdrikningslaget skal være... Hvorfor ikke lage et pent kort og skrive noen gode ord til din kommende svigerinne? Fortell at du gjerne skulle vært her på utdrikningslaget hennes, men at du var forhindret fra å komme - men at du gleder deg til bryllupet og til å få henne som svigerinne - eller lignende. Så sender du kortet til forloveren hennes og ber henne lese og overbringe kortet i utdrikningslaget :)

Godt forslag!

Ja kanskje jeg kan gjøre det =)

Annonse

Prima forslag!

Tiltredes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...