Gjest Skjitt Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Stammer du fra norske foreldre? 0 Siter
Gjest Shilapila Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Yess Wooouw..er du stolt? 0 Siter
Sør Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Hvorvidt man er norsk avhenger av om man har norsk statsborgerskap. Hvis definisjone er "har norske foreldre" så er det åpenbart at antall nordmenn i Norge = 0, for det kan umulig være "de første nordmenn". Tenk! Med vennlig hilsen 0 Siter
....AV Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Jeg er nordmann, ja. Begge mine foreldre er også norske og deres foreldre igjen. Imidlertid har begge mine foreldre en mor/far som er født i et annet land, så man kan jo kanskje si at jeg er tredjegenerasjons innvandrer ;-) 0 Siter
double Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Wooouw..er du stolt? Så sur du var da.. 0 Siter
morsan Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Hvorvidt man er norsk avhenger av om man har norsk statsborgerskap. Hvis definisjone er "har norske foreldre" så er det åpenbart at antall nordmenn i Norge = 0, for det kan umulig være "de første nordmenn". Tenk! Med vennlig hilsen ''Hvorvidt man er norsk avhenger av om man har norsk statsborgerskap. Hvis definisjone er "har norske foreldre" så er det åpenbart at antall nordmenn i Norge = 0, for det kan umulig være "de første nordmenn".'' Trådstarter spør om man har norske foreldre, men uten å komme med en definisjon på hva som er "norsk". Hvis man legger til grunn din definisjon om at norsk statsborgerskap er norsk, er det jo svært mange i landet som har "norske foreldre". 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Begge mine foreldre er etnisk norske, ja... antar det var det du egentlig lurte på? 0 Siter
Sør Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 ''Hvorvidt man er norsk avhenger av om man har norsk statsborgerskap. Hvis definisjone er "har norske foreldre" så er det åpenbart at antall nordmenn i Norge = 0, for det kan umulig være "de første nordmenn".'' Trådstarter spør om man har norske foreldre, men uten å komme med en definisjon på hva som er "norsk". Hvis man legger til grunn din definisjon om at norsk statsborgerskap er norsk, er det jo svært mange i landet som har "norske foreldre". Man er jo norsk hvis man har statsborgerskap. Vi har ikke flere klasser nordmenn, så det er den eneste fornuftige definisjonen. Hvis man skulle gå for "begge foreldre er nordmenn" (og det skulle gjelde for foreldrene også, og videre bakover) kan jo ingen oppfylle den definisjonen, for "de første" vil jo ikke være nordmenn. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Ikke 100 %, men hvem gjør vel det, med mindre det er snakk om innavl? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Man er jo norsk hvis man har statsborgerskap. Vi har ikke flere klasser nordmenn, så det er den eneste fornuftige definisjonen. Hvis man skulle gå for "begge foreldre er nordmenn" (og det skulle gjelde for foreldrene også, og videre bakover) kan jo ingen oppfylle den definisjonen, for "de første" vil jo ikke være nordmenn. :-) Med vennlig hilsen I selve innlegget presiseres det jo at trådstarter spør om man har norske foreldre. Ikke om foreldrene er norske ihht en definisjon om hvorvidt foreldrene er norske. Så de fleste forstår jo spørsmålet - hvis man ikke skal pirke på at overskriften da ikke stemmer helt med innholdet. 0 Siter
Sør Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 I selve innlegget presiseres det jo at trådstarter spør om man har norske foreldre. Ikke om foreldrene er norske ihht en definisjon om hvorvidt foreldrene er norske. Så de fleste forstår jo spørsmålet - hvis man ikke skal pirke på at overskriften da ikke stemmer helt med innholdet. Men de er jo ikke norske (i følge vedkommenes definisjon) hvis ikke deres foreldre er norske. Og de er ikke norske... tilbake til verdens første mennesker. Og de var ikke norske, så i følge denne tulledefinisjonen hans er faktisk ingen norske. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Men de er jo ikke norske (i følge vedkommenes definisjon) hvis ikke deres foreldre er norske. Og de er ikke norske... tilbake til verdens første mennesker. Og de var ikke norske, så i følge denne tulledefinisjonen hans er faktisk ingen norske. :-) Med vennlig hilsen Jeg skjønte hva du mente. Men, hvis du ser bort fra overskriften, går det greit å svare på spørsmålet... 0 Siter
Gjest synes jeg Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 Men de er jo ikke norske (i følge vedkommenes definisjon) hvis ikke deres foreldre er norske. Og de er ikke norske... tilbake til verdens første mennesker. Og de var ikke norske, så i følge denne tulledefinisjonen hans er faktisk ingen norske. :-) Med vennlig hilsen av og til går det helt greit å svare på et spm uten å begynne å kverulere så j****. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 De i slekten som har greie på det sier at jeg er i slekt med Harald Haråde, men det er vel halve Norges befolkning. Jeg har stor slekt:-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. september 2011 Skrevet 10. september 2011 ''Er du en nordmann?'' Ja, jeg er norsk statsborger. ''Stammer du fra norske foreldre?'' Aner ikke. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 11. september 2011 Skrevet 11. september 2011 Nei, jeg er en kvinne. Ja, jeg har norske foreldre. 0 Siter
Gjest Norsk, ja Skrevet 11. september 2011 Skrevet 11. september 2011 Ja, jeg har etnisk norske foreldre. Så langt tilbake i slekten som jeg har klart å finne, er det bare nordmenn, om enn fra mange kanter i Norge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.