pernille14 Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Heisann. Har slitt med bulimi i ca 4 mnd tid og vil så gjerne slutte med dette tullet. vil også gå ned i vekt samtidig, men har funnet ut at å spy opp maten er verdens dårligste slankekur. Har virket stikk motsatt på meg. Veier ca 50kg nå og vil gå ned 4 kg. Er bare 155cm høy så 46 er idealvekta mi. nOEN Som har noen gode råd om å slanke seg, samtidig som man vil bli kvitt bulimien. Har ikke skikkelig kraftig bulimi. Har bare spisekick annanehver dag. Håper på svar. KLem pernille 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Kjære pernille, nå har ikke jeg bulimi men sliter med anorexi. Uansett så er det viktig at du prøver å spise faste måltider gjennom dagen. Da er du mindre utsatt for "overspising". Forbrenninga vil oxo bli jevnere. Frokost/lunsj/middag/kvelds med en tre/fire timers mellomrom pluss grønnsaker/frukt mellom der igjen. Selv starter jeg dagen med å trene (ergometersykkel) før frokost. Det får fart på forbrenninga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Hei pernille14 Det viktigste mhp kost for å unngå overspising og oppkast er at man spiser ofte nok i løpet av dagen. Forsøk å ha et fast måltidsmønster med frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat hver dag. Velg vanlig, sunn mat. Du har strenge krav til vekten din. Ut i fra at du skriver pernille14 antar jeg at du er 14 år. Dersom du har en helsesøster tilgjengelig på skolen din synes jeg at du skal ta kontakt med henne. Det er viktig at du får snakket med noen voksne om problemene du har med mat og kropp. Ofte er det helt nødvendig for å bli bedre at man får hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.