Gå til innhold

Offentlig grafisng i folks truser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• laban

5

• Mrs. Wallace

5

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

''Det at du klarer å sammenligne frivillig sex mellom voksne personer med voldtekt sier igrunnen mest om deg.''

Det at du sammenligner frivillig sex med kjøp av sex sier igrunnen mest om deg.

''Det at du sammenligner frivillig sex med kjøp av sex sier igrunnen mest om deg.''

Bra sagt!

Skal tro om Siv Jensen er "dypt rystet og sjokkert nå"? Jeg har nesten til gode å se en oppegående FRPer. Det nærmeste jeg kommer er en som hadde gjesteforelesning på et fag jeg tok. Tror han er blitt fylkesmann, forresten.

''Skal tro om Siv Jensen er "dypt rystet og sjokkert nå"? ''

Jeg antar Carl Ivar er på full fart hjem fra Solkysten for å uttale seg på norsk tv at det er syndest på Hoksrud i hele verden.

Annonse

''Skal tro om Siv Jensen er "dypt rystet og sjokkert nå"? ''

Jeg antar Carl Ivar er på full fart hjem fra Solkysten for å uttale seg på norsk tv at det er syndest på Hoksrud i hele verden.

Han har da allerede vært i media:

''Carl I. Hagen: Jeg er forbanna''

Kilde: Nettavisen

Bare pusekatter stryker kriminelle over ryggen og jeg er sikker på at når det kommer til å ønske strengere straffer for kriminelle handlinger, så har de mange i ryggen. Ikke deg trolig. Du synes nok at det er streng nok straff om noen som voldtar sitter ett år eller to.

MEN, dette gjør de ikke til noe Lov- og Ordensparti med negativ klang som du stadig peser om at de er. De ønsker strengere straffer for kriminelle handlinger. Jeg støtter dem hundre prosent i det, selv om jeg ikke stemmer på dem.

Bare pusekatter stryker kriminelle over ryggen og jeg er sikker på at når det kommer til å ønske strengere straffer for kriminelle handlinger, så har de mange i ryggen. Ikke deg trolig. Du synes nok at det er streng nok straff om noen som voldtar sitter ett år eller to.

MEN, dette gjør de ikke til noe Lov- og Ordensparti med negativ klang som du stadig peser om at de er. De ønsker strengere straffer for kriminelle handlinger. Jeg støtter dem hundre prosent i det, selv om jeg ikke stemmer på dem.

Poenget er at et slikt parti, som markedsfører seg som "lov og orden" partiet (uansett hvilken klang det har) da ikke bør bryte loven selv.

Vedr. voldtekt: jeg har kjempet lenge for strengere straffer for voldtekt, og Ap var hovedansvarlig for at strafferammen for voldtekt ble økt til 21 år. Så, et totalt bomskudd fra deg.

''– Er ikke Frp et lov -og orden parti?

– Jo da. ''

Kilde: http://www.varden.no/nyheter/politiet-misliker-frp-stunt-1.6473507

''– Er ikke Frp et lov -og orden parti?''

Herregud. Om du ble spurt om ditt evnt parti fremmet lov- og orden, ville du svar nei eller?

''– Er ikke Frp et lov -og orden parti?''

Herregud. Om du ble spurt om ditt evnt parti fremmet lov- og orden, ville du svar nei eller?

Det er forskjell på å være for lov og orden, og å ha det som "image", slik Frp har. Da er fallhøyden desto større.

Poenget er at et slikt parti, som markedsfører seg som "lov og orden" partiet (uansett hvilken klang det har) da ikke bør bryte loven selv.

Vedr. voldtekt: jeg har kjempet lenge for strengere straffer for voldtekt, og Ap var hovedansvarlig for at strafferammen for voldtekt ble økt til 21 år. Så, et totalt bomskudd fra deg.

''Poenget er at et slikt parti, som markedsfører seg som "lov og orden" partiet (uansett hvilken klang det har) da ikke bør bryte loven selv.''

Ingen partier og dets medlemmer bør bryte lover. Heller ikke AP's medlemmer. Ingen mennesker bør bryte landets lover. Det som diskuteres i denne debatten er hvorvidt tryne til en som har kjøpt sex skal brettes ut over alle landets aviser. Du kommer da drassende med "ytringsfrihetkortet", fordi du ser ut til å drite i personvern eller ytringsansvar. Du har i dine egne øyne rett til å vite fullt navn og få ansiktet til en som gjør noe andre menn også gjør uten at deres tryne er i media. Jeg er sikker på at en eller annen Ap-politiker har gjørt det samme siste året.

Argumentet ditt for at dette er riktig er så at dette skyldes at FRP-medlemmer skal behandles annerledes enn andre, fordi de er et lov- og orden parti. Du henger rett og slett ikke på greip. Synd bare at du ikke skjønner det selv.

''Vedr. voldtekt: jeg har kjempet lenge for strengere straffer for voldtekt, og Ap var hovedansvarlig for at strafferammen for voldtekt ble økt til 21 år. Så, et totalt bomskudd fra deg''.

Første delen vet jeg ingenting om. Mulig du gjorde noe fornuftig i dine glansdager. Strafferammen sier dessverre veldig lite om hvilken straff voldteksforbrytere får i dette landet. Kanskje du kan komme opp med ett tilfelle hvor noen er i dømt 21 år for voldtekt?

Det er forskjell på å være for lov og orden, og å ha det som "image", slik Frp har. Da er fallhøyden desto større.

Fallhøyden burde være akkurat like stor og bestraffes på samme måte om man begår et lovbrudd. Det du sier er jo helt idiotisk.

Annonse

Vi snakker om en småforbrytelse( burde vært skrevet med "") som gir et forenklet forelegg, men hvor stigmatiseringen og de sosiale konsekvensene fort kan bli enorme. Der vet mediene godt, men velger å misbruke sin makt ad mass.

Tja, mediene velger jo også å skrive om feilparkeringer, så det er jo ikke som om de gjør et unntak her:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/21/391530.html

http://www.side2.no/kjendis/article672894.ece

Det har da blitt oppstyr når politikere har brutt fartsgrensen eller parkert feil eller ikke merket at de skrapet opp en annens bil også, for å nevne noen av de sakene jeg husker i farten?

Sexkjøp er nå engang litt mer pikant enn parkeringsbøter, det synes nok både pressen og kundene deres.

Og siden du trekker fram de gode, gamle dager - jeg husker da den første norske stortingsrepresentanten ble "avslørt" som homofil (lesbisk for å være nøyaktig). Jeg skal love deg at det ikke ble forbigått i stillhet.

Som denne:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110914/sv-topp-tatt-sniking-pa-toget

Vi snakker om en småforbrytelse( burde vært skrevet med "") som gir et forenklet forelegg, men hvor stigmatiseringen og de sosiale konsekvensene fort kan bli enorme. Der vet mediene godt, men velger å misbruke sin makt ad mass.

Det er ikke bare Frp-folk som får omtale for småforbrytelser:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110914/sv-topp-tatt-sniking-pa-toget

Syntes ikke dette er "god" menneskelig behandling. Enhver bør ha rett til selv å velge hvordan en vil leve sitt eget liv. Men dere sosialist-krapyl elsker å detaljstyre andre. Helvetes pakk!

''Men dere sosialist-krapyl elsker å detaljstyre andre. Helvetes pakk!''

Det var jammen gode og saklige argumenter. Nå kjenner jeg at jeg har lyst til å tenke meg om en ekstra gang.

''Poenget er at et slikt parti, som markedsfører seg som "lov og orden" partiet (uansett hvilken klang det har) da ikke bør bryte loven selv.''

Ingen partier og dets medlemmer bør bryte lover. Heller ikke AP's medlemmer. Ingen mennesker bør bryte landets lover. Det som diskuteres i denne debatten er hvorvidt tryne til en som har kjøpt sex skal brettes ut over alle landets aviser. Du kommer da drassende med "ytringsfrihetkortet", fordi du ser ut til å drite i personvern eller ytringsansvar. Du har i dine egne øyne rett til å vite fullt navn og få ansiktet til en som gjør noe andre menn også gjør uten at deres tryne er i media. Jeg er sikker på at en eller annen Ap-politiker har gjørt det samme siste året.

Argumentet ditt for at dette er riktig er så at dette skyldes at FRP-medlemmer skal behandles annerledes enn andre, fordi de er et lov- og orden parti. Du henger rett og slett ikke på greip. Synd bare at du ikke skjønner det selv.

''Vedr. voldtekt: jeg har kjempet lenge for strengere straffer for voldtekt, og Ap var hovedansvarlig for at strafferammen for voldtekt ble økt til 21 år. Så, et totalt bomskudd fra deg''.

Første delen vet jeg ingenting om. Mulig du gjorde noe fornuftig i dine glansdager. Strafferammen sier dessverre veldig lite om hvilken straff voldteksforbrytere får i dette landet. Kanskje du kan komme opp med ett tilfelle hvor noen er i dømt 21 år for voldtekt?

''Kanskje du kan komme opp med ett tilfelle hvor noen er i dømt 21 år for voldtekt?''

Nei, men det er fordi dommerstanden ikke vil bruke strafferammen, og ofte omgår miniumsstraffen som politikerne har laget.

Husker ikke detaljene, men mener hun frontet saken ganske aktivt selv, i likhet med sin ektefelle, aktivisten Friele, og i alle fall ikke ble uthengt på den måten som mannen i det denne tråden handler om blir.

Jeg er altså uenig i at hun ikke ble uthengt og fordømt da det kom ut. Partneren var ikke stortingsrepresentant og dermed ikke i samme fokus i starten.

Situasjonen forandret seg selvfølgelig etter hvert som homofili sakte ble mer akseptert.

Men det var bare et eksempel på at ikke alt var bedre i 70-åra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...