Gå til innhold

Pedo ordfører fra AP?

Anbefalte innlegg

''Uansett er det stor forskjell på de to sakene.''

Hovedforskjellen er uansett at den ene har foretatt seg et bagatellmessig lovbrudd i strafferettslig forstand, men med enorme sosiale konsekvenser som følge av uthengingen, mens den andre slipper fullstendig unna.

''mens den andre slipper fullstendig unna.''

Det gjenstår å se! Han slipper neppe unna med et forelegg!

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Katt-ja

7

• nick

3

• Nord og ned

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

''mens den andre slipper fullstendig unna.''

Det gjenstår å se! Han slipper neppe unna med et forelegg!

''Han slipper neppe unna med et forelegg!''

Får tro det, men uthenging slipper han nok glatt unna, hvis han er fra "riktig" parti, noe det meste tyder på.

''Han slipper neppe unna med et forelegg!''

Får tro det, men uthenging slipper han nok glatt unna, hvis han er fra "riktig" parti, noe det meste tyder på.

Jeg er overbevist om at navnet kommer i pressen etterhvert, når hensynet til etterforskningen tillater det.

For å gå tilbake til Hoksrud:

Jeg er skeptisk til TV2s metoder i denne saken, og det er all mulig grunn til å sette spørsmålstegn ved kanalens oppførsel i denne saken.

Jeg synes også det er trist fro Hoksruds kone og barn at det blir slik enorm oppmerksomhet om mannens svin på skogen.

Men det at det at TV2 trolig har gåt for langt gjør ikke Hoksruds handlinger mindre klanderverdige.

Gjest Nord og ned.

Jeg er overbevist om at navnet kommer i pressen etterhvert, når hensynet til etterforskningen tillater det.

For å gå tilbake til Hoksrud:

Jeg er skeptisk til TV2s metoder i denne saken, og det er all mulig grunn til å sette spørsmålstegn ved kanalens oppførsel i denne saken.

Jeg synes også det er trist fro Hoksruds kone og barn at det blir slik enorm oppmerksomhet om mannens svin på skogen.

Men det at det at TV2 trolig har gåt for langt gjør ikke Hoksruds handlinger mindre klanderverdige.

''Men det at det at TV2 trolig har gåt for langt gjør ikke Hoksruds handlinger mindre klanderverdige.''

Personlig syns jeg ikke det er klandreverdig mot andre enn kona, og håper denne saken får en boomerang-effekt hvor det på nytt blir reist spørsmål om hele denne loven, og om vi virkelig ønsker oss en slik grøssende kvalm og dyneløftende presse.

Annonse

''Men det at det at TV2 trolig har gåt for langt gjør ikke Hoksruds handlinger mindre klanderverdige.''

Personlig syns jeg ikke det er klandreverdig mot andre enn kona, og håper denne saken får en boomerang-effekt hvor det på nytt blir reist spørsmål om hele denne loven, og om vi virkelig ønsker oss en slik grøssende kvalm og dyneløftende presse.

Sexkjøp er noe mer og verre enn utroskap mener jeg, og derfor er det mer enn kona som rammes. Også en singel persons kjøp av sex før sexloven kom synes jeg sier noe veldig negativt om vedkommende persons dømmekraft og menneskesyn.

Gjest Nord og ned.

Siste setning bør understrekes:

''Vi synes ikke Hoksruds kjøp av seksuelle tjenester på ferietur er en sak av så vesentlig karakter.''

Gid de griske kynikeren i TV2 også hadde hatt samme vurderingsevne, eller rettere sagt vurderingsevne i det hele tatt.

Gjest Nord og ned.

Sexkjøp er noe mer og verre enn utroskap mener jeg, og derfor er det mer enn kona som rammes. Også en singel persons kjøp av sex før sexloven kom synes jeg sier noe veldig negativt om vedkommende persons dømmekraft og menneskesyn.

Jaja, man kan ha nye mot andres atferd på en drøss ulike områder.

Men har alt du eller jeg ikke liker noe i riksdekkende nyheter å gjøre? definitivt ikke.

Jaja, man kan ha nye mot andres atferd på en drøss ulike områder.

Men har alt du eller jeg ikke liker noe i riksdekkende nyheter å gjøre? definitivt ikke.

Her er vi jo uansett bortenfor omrdået for hva man liker eller ikke liker, da det jo er et ubsetridt faktum at et medlem av Norges lovgivende forsamling har brutt straffeloven.

Man kan mer enn gjerne kritisere tv2s metoder, og man kan selvsagt diskutere det omfanget som denne saken nå har fått i media, men det gjør uansett ikke Hoksruds handlinger noe bedre eller mer unnskyldelige.

Gjest Nord og ned.

Her er vi jo uansett bortenfor omrdået for hva man liker eller ikke liker, da det jo er et ubsetridt faktum at et medlem av Norges lovgivende forsamling har brutt straffeloven.

Man kan mer enn gjerne kritisere tv2s metoder, og man kan selvsagt diskutere det omfanget som denne saken nå har fått i media, men det gjør uansett ikke Hoksruds handlinger noe bedre eller mer unnskyldelige.

Glimrende å se at dette nå går den veien jeg håpte den skulle: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10038929

Glimrende å se at dette nå går den veien jeg håpte den skulle: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10038929

Som sagt: All mulig grunn til å diskutere de journalistiske metodene.

Også som sagt: Dette er ikke det samme som å si at det Hoksrud gjorde ikke var galt!

Du bare understreker det jeg påpekt at ikke har noen som helst interesse, nemlig dine personlige private preferenser på hva som er moralsk riktig og feil, motbydelig i dine øyne etc.

''Du bare understreker det jeg påpekt at ikke har noen som helst interesse, nemlig dine personlige private preferenser på hva som er moralsk riktig og feil, motbydelig i dine øyne etc.''

Hehe,- mens _dine_ preferanser,- det har tydeligvis interesse...

Det var vel ikke mange som ikke mente at det Søviknes gjorde var galt - han var tross alt en voksen og i et verv som ga ham en høy posisjon i partiet - og stilte ham over denne jenta. Som ble full på en fest/partisamling i forbindelse med partiets landsmøte eller noe sånt...husker ikke nøyaktig detaljene. Men jenta var i alle fall bare 16 år. Han burde ha skjønt bedre. Hvis han hadde hatt litt omløp i hodet.

Annonse

''Du bare understreker det jeg påpekt at ikke har noen som helst interesse, nemlig dine personlige private preferenser på hva som er moralsk riktig og feil, motbydelig i dine øyne etc.''

Det var vel ikke mange som ikke mente at det Søviknes gjorde var galt - han var tross alt en voksen og i et verv som ga ham en høy posisjon i partiet - og stilte ham over denne jenta. Som ble full på en fest/partisamling i forbindelse med partiets landsmøte eller noe sånt...husker ikke nøyaktig detaljene. Men jenta var i alle fall bare 16 år. Han burde ha skjønt bedre. Hvis han hadde hatt litt omløp i hodet.

Terje Søviknes innrømmet at han begikk maktmisbruk.

Det utrolige var at jeg i ukene etterpå hadde ørten Frpere som benektet det, og påstod at han ikke hadde gjort det han selv innrømmet!

Med vennlig hilsen

Terje Søviknes innrømmet at han begikk maktmisbruk.

Det utrolige var at jeg i ukene etterpå hadde ørten Frpere som benektet det, og påstod at han ikke hadde gjort det han selv innrømmet!

Med vennlig hilsen

''Terje Søviknes innrømmet at han begikk maktmisbruk.''

Ja, akkurat, ja. Jeg husket ikke saken i detalj, men jeg mener da at også FrP's sentrale personer mente det var svært uheldig - i likhet med mange andre som man normalt fester lit til dømmekraften til

Eller de mente kanskje bare det var uheldig at det kom ut, hvem vet ;-)

Gjest Nord og ned.

''Hehe,- mens _dine_ preferanser,- det har tydeligvis interesse...''

Selvsagt har jeg preferenser på hva som er normalt, korrekt og riktig for _meg_ på det seksuelle område. Men å dytte disse over på andre og dømme andre nedenom og hjem, er helt fjernt for meg, og burde være det for deg også.

''Hehe,- mens _dine_ preferanser,- det har tydeligvis interesse...''

Selvsagt har jeg preferenser på hva som er normalt, korrekt og riktig for _meg_ på det seksuelle område. Men å dytte disse over på andre og dømme andre nedenom og hjem, er helt fjernt for meg, og burde være det for deg også.

Det er deg som har startet en tråd om hva du mener om saken - og temaet generelt. Hvorfor i all verden skal ikke jeg kunne svare hva jeg mener?

Gjest Nord og ned.

Det er deg som har startet en tråd om hva du mener om saken - og temaet generelt. Hvorfor i all verden skal ikke jeg kunne svare hva jeg mener?

''Hvorfor i all verden skal ikke jeg kunne svare hva jeg mener?''

Kan du ikke det da? For øvrig flott å se at debatten ellers i samfunnet nå har dreid seg vekk fra Hoksunds bagatellmessige forbrytelse og over på de "forbrytersk" råtne, stinkende metodene TV2 har brukt for å knekke mannen og ødelegge hans liv.

''Hvorfor i all verden skal ikke jeg kunne svare hva jeg mener?''

Kan du ikke det da? For øvrig flott å se at debatten ellers i samfunnet nå har dreid seg vekk fra Hoksunds bagatellmessige forbrytelse og over på de "forbrytersk" råtne, stinkende metodene TV2 har brukt for å knekke mannen og ødelegge hans liv.

Når jeg spør om hvorfor ikke jeg kan få uttale meg når jeg er uenig med deg - og så spør du "Kan du ikke det da?"

Du skrev:

og

''Selvsagt har jeg preferenser på hva som er normalt, korrekt og riktig for _meg_ på det seksuelle område. Men å dytte disse over på andre og dømme andre nedenom og hjem, er helt fjernt for meg, og burde være det for deg også.''

Av en eller annen grunn tolket jeg dette som at du ikke mente jeg skulle kunne si det jeg mente om saken.... Vet sannelig ikke hva som satte meg på_den_ tanken.

Gjest Nord og ned.

Når jeg spør om hvorfor ikke jeg kan få uttale meg når jeg er uenig med deg - og så spør du "Kan du ikke det da?"

Du skrev:

og

''Selvsagt har jeg preferenser på hva som er normalt, korrekt og riktig for _meg_ på det seksuelle område. Men å dytte disse over på andre og dømme andre nedenom og hjem, er helt fjernt for meg, og burde være det for deg også.''

Av en eller annen grunn tolket jeg dette som at du ikke mente jeg skulle kunne si det jeg mente om saken.... Vet sannelig ikke hva som satte meg på_den_ tanken.

''Av en eller annen grunn tolket jeg dette som at du ikke mente jeg skulle kunne si det jeg mente om saken''

Selvsagt må du gjerne si din mening. Poenget mitt er at din mening burde være helt annerledes enn den er, da seksuelle preferenser ikke er noe universell sannhet, men noe høyst personlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...