Gå til innhold

NAV presser meg - oppdatering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• Persille1365381127

5

• PieLill

4

• megler Smekk

4

Da var det rart at min saksbehandler sa at jeg ikke skulle presses til noe jeg ikke ville.

''Da var det rart at min saksbehandler sa at jeg ikke skulle presses til noe jeg ikke ville.''

Det er mangt som kan bli sagt i en mer langvarig prosess. Du har jo også sagt ditt, som du vel angrer på?

Saksbehandleren din hadde neppe forutsett hvor "trassig" du kan bli fra tid til annen. Utsagnet om at du ikke skulle presses var nok ikke ment å inkludere den formen for "press" du har blitt utsatt for. Du kan sikkert få en uføretrygd hvis det er det du ønsker?

Maktkamper kommer det uansett lite konstruktivt ut av, så forhåpentligvis kan dere komme dere et skritt videre ved gjennomføringen av dette møtet.

Jeg vil ja en praksisplass i en vanlig bedrift hvor det er en sjansj for at jeg kan få fast jobb.

''Jeg vil ja en praksisplass i en vanlig bedrift hvor det er en sjansj for at jeg kan få fast jobb.''

Hvordan mener du saksbehandleren din skal kunne skape en slik arbeidsplass?

Hva har du gjort selv for å finne en slik bedrift?

Hva vil du gjøre om du i en vanlig bedrift blir bedt om å gjøre noe du ikke vil?

mvh

Jeg vil ja en praksisplass i en vanlig bedrift hvor det er en sjansj for at jeg kan få fast jobb.

Du får ringe til bedrifter å spørre om de er interessert i å ha deg på arbeidspraksis. Jeg har skaffet arbeidspraksis selv flere ganger, men det har vært i Oslo Kommune og Staten og der er det ikke mulig å få jobb etterpå.

Annonse

Gjest lurer på det meste

Søker du en lønnet jobb må du vise til kvalifikasjoner i forhold til stillingen du søker. Hvilke kvalifikasjoner har du som en arbeidsgiver trenger?

De aller fleste av oss må søke jobber vi ikke "har lyst på" men som vi er kvalifiserte til. Så må vi ha en bakgrunn som gjør at arbeidsgiveren tar sjansen på å ansette. Dvs gode stabile arbeidsforhold/utdanningsforløp uten store "hull" i CVen. Har du alt dette i forhold til en jobb du ønsker er det bare å begynne å søke. Trenger du kvalifikasjoner benytter du de mulighetene Nav gir deg til å skaffe kompetanse!

Jeg håper at det kommer noe konstruktivt ut av møtet og at du snart kommer i gang med ny arbeidspraksis.

Ser at du ikke vil være på en "vernet bedrift", men heller vil være på en ordinær arbeidsplass. Det kan muligens være en god løsning, men den grad av umodenhet som du fra tid til annen utviser her på forumet, vil aldri bli akseptert på en ordinær arbeidsplass.

Hvis du ikke kan vise til min umodenhet prater du bare tull. Gå og legg deg!

''Hvis du ikke kan vise til min umodenhet prater du bare tull. ''

Umodenheten har du selv grundig avslørt. Det er bare å lese hva du har skrevet i denne tråden.

Du får lese gjennom alle svarene dine i denne tråden og vurdere hvorvidt du tror måten å svare på ville egne seg på en arbeidsplass eller ikke.

Har lest igjennom og finner ikke noe galt. Siden du vet så godt kanskje du kan lime inn noe umodent jeg har skrevet?

Annonse

''Hvis du ikke kan vise til min umodenhet prater du bare tull. Gå og legg deg!''

En slik type utsagn når man møter motbør/kritikk vil få en arbeidsgiver til å betakke seg.

Et mer voksent og konstruktivt svar ville f.eks. vært.

"Nå er jeg usikker på hva du mener. Kan du gi meg noen eksempler? Er dette en holdning du synes jeg ofte viser?"

mvh

Lim inn min umodenhet da.

Hei,

Du spurte ikke meg, men jeg tar sjansen på å svare likevel. Har klippet ut en del utsagn fra deg i denne tråden, som jeg synes virker umodne mhp på å takle motbør og å løse konflikter.

Lirer man ut av seg slike ting på en arbeidsplass blir man ikke værende der lenge. Jeg lister ikke opp dette fordi jeg ønsker å kritisere deg for kritikkens skyld, men fordi jeg vet du har mye å hente på og legge om stilen.

''Du prater bare tull som vanlig ja.

God mann økseskaft!

Er du full? Du skrev ganske rart.''

Her går du til frontalangrep uten noen saklig substans.

''Helt uenig. Man skal kunne gjøre det man har lyst til selv om man mottar støtte fra det offentlige.

Da var det rart at min saksbehandler sa at jeg ikke skulle presses til noe jeg ikke ville.''

Her krever du rettigheter uten å anerkjenne noen plikter.

''Jeg vil ja en praksisplass i en vanlig bedrift hvor det er en sjansj for at jeg kan få fast jobb.''

I seg selv et helt legitimt ønske. Men når det fremmes som noe noen andre skal ordne for deg, og du ikke viser noen plan eller vilje til å ta tak selv, faller også dette gjennom.

Jeg kan forstå at du ikke liker den praksissplassen du har. Men jeg savner en konstruktiv håndtering av problemet fra din side.

mvh

Ja det var det saksbehandlere min sa til meg, at jeg ikke skulle presses til å gjøre noe jeg ikke vil.

Du ser ingen forskjell mellom:

''Man skal kunne gjøre det man har lyst til selv om man mottar støtte fra det offentlige.''

og

''Ja det var det saksbehandlere min sa til meg, at jeg ikke skulle presses til å gjøre noe jeg ikke vil.''

?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...