Gå til innhold

FB -mail som ikke skulle til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjeldent jeg har spm i forbindelse med fb, men en gang må være den første..

Mottok idag en message i innboksen fra en dame jeg ikke er venn med på fb, men som jeg har 9 felles venner med. Mailen var åpenbart ikke til meg, og innholdet var egentlig litt sensetivt og jeg kan anta at den var ment til en fersk eks-samboer.

Den lød noe sånt som dette: "jeg kommer ikke hjem idag. Henter tingene mine til uken. Møte med barnevernet imorgen tidlig." (gjort om noe for å anonymisere)

Hvordan kunne det skje at denne ble sendt til meg? Kan det være et virus?

Skrevet

Tipper hun har bommet litt, trykket feil? At han heter Martin Poppe... Man får håpe det.

Skrevet

Tipper hun har bommet litt, trykket feil? At han heter Martin Poppe... Man får håpe det.

Men ettersom vi ikke er venner må hun jo ha fysisk vært inne på siden min og klikket "message" ?

Skrevet

Men ettersom vi ikke er venner må hun jo ha fysisk vært inne på siden min og klikket "message" ?

Hmm. Jo. Og FB-bildet ditt er et ordentlig bilde, ikke et symbol eller noe sånt? Kanskje hun burde hatt lesebriller, men ikke bruker dem - og gjorde dette fra en mobil hvor man ser et knøttlite bilde...?

Skrevet

Hmm. Jo. Og FB-bildet ditt er et ordentlig bilde, ikke et symbol eller noe sånt? Kanskje hun burde hatt lesebriller, men ikke bruker dem - og gjorde dette fra en mobil hvor man ser et knøttlite bilde...?

Ja fb bilde er et klart og tydelig bilde av meg. Man skulle jo anta at dersom dette er en eks-samboer så har hun vedkommende som venn, og ikke må søke opp personen (slik hun faktisk må med meg).

Nei dette synes jeg var rart.. Sendte nettopp en mail tilbake hvor jeg skrev at jeg tror hun har sendt feil.. Kanskje får jeg en forklaring..

Gjest Faustina
Skrevet

Ja, eller kanskje hun skulle være såpass voksen at hun snakker med eksen på en annen måte en via FB...?

Skrevet

Ja fb bilde er et klart og tydelig bilde av meg. Man skulle jo anta at dersom dette er en eks-samboer så har hun vedkommende som venn, og ikke må søke opp personen (slik hun faktisk må med meg).

Nei dette synes jeg var rart.. Sendte nettopp en mail tilbake hvor jeg skrev at jeg tror hun har sendt feil.. Kanskje får jeg en forklaring..

''Man skulle jo anta at dersom dette er en eks-samboer så har hun vedkommende som venn, og ikke må søke opp personen (slik hun faktisk må med meg).''

Tjo - men når jeg skal sende melding til noen, skriver jeg de første bokstavene i navnet øverst - og da dukker det jo flere opp enn dem man er venner med. De som kommer opp der, er vel folk man har en eller annen indirekte kobling til, vil jeg tro. Venner av venner. Eller noen man har søkt opp før, tror jeg.

Skrevet

''Man skulle jo anta at dersom dette er en eks-samboer så har hun vedkommende som venn, og ikke må søke opp personen (slik hun faktisk må med meg).''

Tjo - men når jeg skal sende melding til noen, skriver jeg de første bokstavene i navnet øverst - og da dukker det jo flere opp enn dem man er venner med. De som kommer opp der, er vel folk man har en eller annen indirekte kobling til, vil jeg tro. Venner av venner. Eller noen man har søkt opp før, tror jeg.

Ja det er sant, men man må fortsatt da altså fysisk inn på siden til vedkommende og trykke message.

Mulig dette bare er en helt ekstremt fjærn person hehe.. satser på det..

Skrevet

Ja, eller kanskje hun skulle være såpass voksen at hun snakker med eksen på en annen måte en via FB...?

Dette med at det var en eks mailen var ment til er kun antakelser fra min side..

Gjest Shilapila
Skrevet

Ja det er sant, men man må fortsatt da altså fysisk inn på siden til vedkommende og trykke message.

Det kan hende at eksen har slettet henne fra vennelista. Antageligvis har hun bare gjort feil.

Gjest Elextra
Skrevet

''Ja, eller kanskje hun skulle være såpass voksen at hun snakker med eksen på en annen måte en via FB...?

''

Veldig mange synes det er en velsignelse å kunne kommunisere elektronisk med eksen, i stedet for telefon eller ansikt til ansikt. Om det skjer via mail/tekstmelding eller via Facebook utgjør vel da en marginal forskjell.

Skrevet

Jeg fikk en gang (lenge før FB) en mail som var ment til en elskerinne, jeg aner ikke hvem noen av dem var. *hehe* Jeg svarte fyren og sa at han burde nok passe litt bedre på hvor han sendte mailene sine og fikk et svar tilbake hvor ha fossrodde så voldsomt at han sikkert hadde vannblemmer i hendene... *hehe*

Skrevet

Fikk også en mail på facebook for en tid siden; der en person takket for koselig opphold sammen på et sted jeg aldri har vært. Jeg sendte mailen tilbake med opplysniner om at den måtte være sendt feil. Jeg tror kanskje mailen skulle vært sendgt min navnesøster, som ikke har profil på facebook. Jeg har også fått egt par telefoner som var ment for henne, som jeg ikke kjenner; vi er ikke i slekt og bor i ulike landsdeler.

Persille1365381127
Skrevet

Fikk du svar på hvorfor den hadde kommet til deg da?

Skrevet

Fikk du svar på hvorfor den hadde kommet til deg da?

Nope gjorde ikke det gitt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...