Gå til innhold

Hvorfor ble jeg fjernet som FBvenn?

Anbefalte innlegg

Det vet bare den som la deg til. Folk har forskjellige meninger om hvem som kvalifiserer til å bli venn. Jeg ble f.eks lagt til av ei jeg snakket med i 5 min på en fest, så enten likte hun meg ekstremt godt, eller så ville hun ha en til i vennelista. Jeg satser på det siste..

Jo-jo, men man kan jo bare la være med å bekrefte vennskapet, eller si nei takk til vennskapet.

Fortsetter under...

Jo-jo, men man kan jo bare la være med å bekrefte vennskapet, eller si nei takk til vennskapet.

Jeg er ikke på fb, men har hørt enkelte si at de synes det er guffent å si nei, fordi det etter hva jeg har skjønt blir mer 'offentlig'. Da er det lettere å fjerne en person senere i håp om at det ikke blir oppdaget...

Jeg er ikke på fb, men har hørt enkelte si at de synes det er guffent å si nei, fordi det etter hva jeg har skjønt blir mer 'offentlig'. Da er det lettere å fjerne en person senere i håp om at det ikke blir oppdaget...

Jeg er heller ikke på FB. Men mannen min registrerte seg da det var nokså nytt, sånn for å teste hva det var. Men så gikk han inn der igjen etter en ganske lang stund - og ble helt skrekkslagen da den voksne nevøen hans hadde lagt inn venneforespørsel. Da hastet det plutselig veldig med å få slettet hele profilen, noe datteren vår måtte hjelpe til med :-))

Han finnes ikke teknologiredd til tross for fødselsår tidlig på 50-tallet, men dette var visst aaaltfor masete greier...

Gjest Niccolina

i noen tilfeller velger man det ene, i andre tilfeller velger man det andre. Med individuelle begrunnelser, vil jeg tro. Uansett, et spørsmål så åpent og uspesifikt som "Hvorfor ble jeg fjernet som FBvenn?" er jo helt umulig for oss å svare på. Det vet bare den som fjernet henne.

Gjest Niccolina

Men hvorfor ble du da venn med dem i første omgang?

Merkelig spørsmål. Er du på facebook?

Man kan jo i en periode se mye til et menneske, og derfor legge til denne personen/bli lagt til som venn, i den tro at man jo skal fortsette å ha en del kontakt. Så blir det kanskje ikke sånn, og etter en stund ser den ene ikke noe poeng i å ha den andre på lista.

Vennskap og andre relasjoner er jo foranderlige.

Annonse

Merkelig spørsmål. Er du på facebook?

Man kan jo i en periode se mye til et menneske, og derfor legge til denne personen/bli lagt til som venn, i den tro at man jo skal fortsette å ha en del kontakt. Så blir det kanskje ikke sånn, og etter en stund ser den ene ikke noe poeng i å ha den andre på lista.

Vennskap og andre relasjoner er jo foranderlige.

Ja, jeg er på Facebook, og hvis det er folk jeg ikke gidder være venner med, sier jeg ikke ja til vennskapet heller.

Gjest ikke venn lenger

Ja, jeg er på Facebook, og hvis det er folk jeg ikke gidder være venner med, sier jeg ikke ja til vennskapet heller.

'' Ja, jeg er på Facebook, og hvis det er folk jeg ikke gidder være venner med, sier jeg ikke ja til vennskapet heller.

''

Er FB for deg bare forbeholdt vennekretsen, eller ser du på det også som en plattform for nettverksbygging?

Mange av de jeg har på lista er jeg ikke venn med utenom FB. De fungerer her som kontakter, som en slags filofax med telefonnumre. Jeg har også mange fra en forening på lista, da blir det lettere å sende fellesbeskjeder.

Så har jeg tidligere romkamerater, som kommer fra ulike destinasjoner. Jeg ser neppe dem igjen, men bra å vite at de finnes et sted på FB.

I begynnelsen likte jeg ikke å si nei til venneforespørsler, så da svarte jeg heller ja og fjernet dem like etterpå.

Et par stykker har jeg fjernet fordi jeg synes de spammer veggen min med pjatt og/eller ferdigkjøpte greier.

Dette er folk jeg kjenner veldig perifert.

Men det jeg stusser på er at jeg av og til får venneforespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er. Er det vanlig, tro? Jeg svarer da konsekvent nei.

I begynnelsen likte jeg ikke å si nei til venneforespørsler, så da svarte jeg heller ja og fjernet dem like etterpå.

Et par stykker har jeg fjernet fordi jeg synes de spammer veggen min med pjatt og/eller ferdigkjøpte greier.

Dette er folk jeg kjenner veldig perifert.

Men det jeg stusser på er at jeg av og til får venneforespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er. Er det vanlig, tro? Jeg svarer da konsekvent nei.

''Men det jeg stusser på er at jeg av og til får venneforespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er. Er det vanlig, tro? ''

Jeg har en "venn" som jeg har fullstendig glemt - men jeg ser hun er venner med alle andre av dem jeg kjenner fra ungdomsskolen. Hun er nok en klassevenninne, er jeg redd... Det er jo noen år siden.

''Men det jeg stusser på er at jeg av og til får venneforespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er. Er det vanlig, tro? ''

Jeg har en "venn" som jeg har fullstendig glemt - men jeg ser hun er venner med alle andre av dem jeg kjenner fra ungdomsskolen. Hun er nok en klassevenninne, er jeg redd... Det er jo noen år siden.

Ja, det hender jo at man glemmer gamle klassekamerater.

Men de jeg tenker på har jeg ingen andre tilknytningspunkter med enn en felles venn eller to, og jeg er helt sikker på at jeg aldri har møtt dem.

Gjest ikke venn lenger

Sidestiller du FBvenner med andre venner ? Kanskje noe av greia her, er at jeg har et annet syn på hvordan jeg forholder meg til fjessiden.

For meg er FB et kontaktnett og ikke bare vennskap. Jeg har venner fra ulike perioder i livet. Noen av dem har jeg ikke noe særlig god kontakt med, men det er nyttig å vite hva min gamle studiekamerater holder på med, eller hvor mine gamle romkamerater fra studentbyen har blitt av.

Så jeg skriver ikke noe der, som jeg ikke ønsker at alle skal vite. De som er mine virkelige venner, treffer jeg utenom FB

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...