Gå til innhold

Reiseregulativ for private bedrifter

Gjest kan det være dårligere enn statens

Anbefalte innlegg

Gjest kan det være dårligere enn statens

Alle jeg kjenner bruker statens reiseregulativ. Men ikke hos bedriften til min mann. Jeg mener han tjener på å bruke det, og vet at flere andre private bedrifter bruker statens reiseregulativ.

Har private lov til å avtale dårligere enn statens reiseregulativ? Slik at man kun får dekt det man har kvittering på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370756-reiseregulativ-for-private-bedrifter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg mener at private kan velge om de vil bruke statens reeiseregulativ eller noe annet. Da jeg jobbet i privat bedrift før, diskuterte vi dette (vi hadde statens rr, men vurderte å gå bort fra det). Vi valgte å beholde statens rr, bl.a. fordi vi som regel fikk utbetalt kostpenger - ofte spiste vi niste på toget eller en baguette e.el. mens vi fikk utbetalt f.eks. 250 kr (husker ikke eksakt beløp), så jeg fikk en netto på kanskje 200 kr.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...