Gå til innhold

Steve Jobs er død

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

29

• Sør

24

• morsan

13

• pølsenn

7

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig er det trist for hans nærmeste, men et stort tap for menneskeheten er det neppe. Sannsynligvis er det mange flere som aldri har hørt om mannen enn de som visste hvem han var.

Jeg tror du skal rimelig langt inn i "Nord Trøndelag" ;-) for å finne noen som ikke vet hvem han var. Han er jo godt kjent i folkerike land, også.

Med vennlig hilsen

Jeg tror du skal rimelig langt inn i "Nord Trøndelag" ;-) for å finne noen som ikke vet hvem han var. Han er jo godt kjent i folkerike land, også.

Med vennlig hilsen

Hvis du spør folk på gata hvem Steve Jobs var så tror jeg mange vil svare at de ikke aner gitt.

Annonse

Vel.... jeg har nå ikke lagt merke til det navnet før...

Det har vært kjent de siste ca. 30 årene.

Det sagt, det er jo ikke selve navnet hans som er "brandet", men Apple. Du skal rimelig langt ut i "jungelen" før du treffer noen som ikke kjenner til det.

Med vennlig hilsen

Det har vært kjent de siste ca. 30 årene.

Det sagt, det er jo ikke selve navnet hans som er "brandet", men Apple. Du skal rimelig langt ut i "jungelen" før du treffer noen som ikke kjenner til det.

Med vennlig hilsen

De fleste (tja?) vet jo hva Apple er, men det var ikke det vi snakket om - her var det navnet Steve Jobs som var saken.

Men det er jo ikke navnet hans som er et tap for menneskeheten, men produktene hans.

Spør hvor mange som ikke kjenner til Apple.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner til merket Apple - men du kan vel ikke tro at "alle" kjenner det merket?

Nå har jeg foreldre som bruker data- men de er opptatt av det som et verktøy og ikke av merker eller typer program - og jeg vil tippe at de ikke kjenner til merket Apple. De er 70 og 73. Svigermor bruker ikke pc/mac i det hele tatt, og jeg er helt sikker på at hun ikke vet hva Apple er. Hun er 69.

En annen jeg kjenner er 24 år - bryr seg ikke om data, har en pc, men gidder ikke bruke tid på det, og sjekker sjelden mailen - jeg kan tippe at han kanskje har hørt om Apple, men ikke om Steve Jobs. Ellers en svært oppegående fyr, med stor arbeidskapasitet på praktisk arbeid.

Det er faktisk en del mennesker som ikke bruker PC/Mac - eller som bruker det såpass lite at de ikke bryr seg om merker, eller legger merke til hvem som har utviklet det verktøyet de bruker for å finne informasjon/for å kommunisere.

Med vennlig hilsen

Haha, artig at du bruker "Nord-Trøndelag" som synonym for "jungelen" eller "indre enfold" ;-)

Selvfølgelig er det trist for hans nærmeste, men et stort tap for menneskeheten er det neppe. Sannsynligvis er det mange flere som aldri har hørt om mannen enn de som visste hvem han var.

Jeg syns det er et tap for menneskeheten, selv om ikke alle vet hvem han er/var. Han har bidratt til både etablering, utvikling og seinere revolusjon av kommunikasjonsteknologien. Mine foreldre på 74 pg 75 kan knapt tenke seg en tilværelse uten sin ipad, selv er jeg litt mentalallergisk mot den slags epler.

Jobs var en nytenker av dimensjoner, og en viktig mann i overgangen til den ”digitale verdensorden”. Han kunne nok ha brakt det enda lenger om han hadde fått være frisk og leve.

Annonse

Er rimelig sikker på at mange over 50 ikke vet hvem han var. Modern for eksempel.

Vi over 50 husker jo faktisk alle de hendelsene som nå ramses opp i tilbakeblikkene - lanseringen av Lisa, den første MacIntosh'en osv. I hvert fall de av oss som var litt opptatt av teknologiske framskritt. Det fantes TV den gangen også, vet du.

Hvis du spør folk på gata hvem Steve Jobs var så tror jeg mange vil svare at de ikke aner gitt.

Jeg kan egentlig ikke komme på noen andre kjente enn foreldrene mine (som nærmer seg 90 år) som jeg ville tvile på kjente navnet Steve Jobs...

Det er jo selvsagt mulig jeg ikke kjenner "folk flest" ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...