Gå til innhold

Steve Jobs er død

Anbefalte innlegg

Den var ment til Sør. Jeg synes han er helt "i jungelen" selv.

Det finnes mange svært kjente mennesker, som likevel svært mange ikke vet hvem er. Det komme jo helt an på hvor mye man interesserer seg for navn og sånt.

Jeg vet godt hva Apple er, har selv Mac, men hadde aldri hørt om ovenstående navn.

''Det finnes mange svært kjente mennesker, som likevel svært mange ikke vet hvem er. Det komme jo helt an på hvor mye man interesserer seg for navn og sånt.''

Enig.

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

29

• Sør

24

• morsan

13

• pølsenn

7

Mest aktive i denne tråden

Hvordan går det an da? Leser de aldri aviser? Ser de ikke på nyheter? Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke ha hørt om Steve Jobs med mindre man er analfabet eller lever fullstendig i sin egen lille boble. Jeg mener det på fullt alvor:)

Jeg er helt enig med deg, og jeg er mener det også i fullt alvor! :)

''Det finnes mange svært kjente mennesker, som likevel svært mange ikke vet hvem er. Det komme jo helt an på hvor mye man interesserer seg for navn og sånt.''

Enig.

Jo, men hvis man selv ikke interesserer seg for "navn og sånt" - så kan man jo ikke akkurat argumentere med at dette er jo ikke noen folk flest vet hvem er...siden jeg (som ikke interesserer meg for navn) ikke vet det?...

Hvordan går det an da? Leser de aldri aviser? Ser de ikke på nyheter? Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke ha hørt om Steve Jobs med mindre man er analfabet eller lever fullstendig i sin egen lille boble. Jeg mener det på fullt alvor:)

''Hvordan går det an da? Leser de aldri aviser? Ser de ikke på nyheter? Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke ha hørt om Steve Jobs''

Det er jo så mange navn som dukker opp i nyhetene, så det er jo ikke så rart man ikke husker alle, særlig ikke hvis det er i forbindelse med noe man absolutt ikke har noen interesse av.

Ikke uventet, men vedig trist likevel. :(

Verden har mistet en stor visjonær.

Stay hungry, stay foolish.

Design is a funny word. Some people think design means how it looks. But of course, if you dig deeper, it’s really how it works.

RIP, Steve!

Selvfølgelig er det trist for hans nærmeste, men et stort tap for menneskeheten er det neppe. Sannsynligvis er det mange flere som aldri har hørt om mannen enn de som visste hvem han var.

''Sannsynligvis er det mange flere som aldri har hørt om mannen enn de som visste hvem han var.''

At folk ikke har hørt om ham forandrer ikke det faktum at han ble regnet for å være en av de største industrilederne i vår tid. Og ikke minst er det litt å tenke på at mye av det teknologiske vi tar som en selvfølge er kommet fra nettopp Steve Jobs og hans ideer.

Annonse

Jeg er helt enig med deg, og jeg er nok like alvorlig som deg! :)

Vel.... jeg har nå ikke lagt merke til det navnet før...

Det er rart. De siste 20 årene, selv før jeg ble Apple-konsument selv så hadde jeg hørt om Steve Jobs. Han har revolusjonert dataverdenen, kommunikasjonsplattformene. Han har ledet Apple fra konkursens rand til å vokse til å bli det mest verdifulle børsnoterte selskapet i verden. Han er mannen bak touchmobilen og såkalt personlige datamaskiner bygget på grensesnittet med vinduer og med bruk av mus som pekeverktøy.

En mann av betydning, kan man si.

Se mitt innlegg ovenfor.

Jeg tror du er litt på jordet når du mener at "alle" kjenner til dette navnet. Jeg hadde aldri hørt det før, selv om jeg har Mac.

''Jeg hadde aldri hørt det før, selv om jeg har Mac.''

Du kan nok takke Steve Jobs for den dataverdenen du lever med. :) Så jeg foreslår at du lager et stort klistremerke med navnet hans som du setter ved siden av Macen din, bare for å minne deg på hvem som står bak designet på maskinen din. Og ikke minst operativsystemet som gjør Mac så unik. :)

Jo, men hvis man selv ikke interesserer seg for "navn og sånt" - så kan man jo ikke akkurat argumentere med at dette er jo ikke noen folk flest vet hvem er...siden jeg (som ikke interesserer meg for navn) ikke vet det?...

Nei, akkurat dete med hva "folk flest" vet og ikke vet, vet man jo ikke før man ev foretar en spørreundersøkelse.

Men det er en god mulighet at en god del folk også i alderen 10-70 ikke husker at de har hørt navnet Steve Jobs, selv om jeg visste om han.

Gjest Hvem er det?

''Jeg hadde aldri hørt det før, selv om jeg har Mac.''

Du kan nok takke Steve Jobs for den dataverdenen du lever med. :) Så jeg foreslår at du lager et stort klistremerke med navnet hans som du setter ved siden av Macen din, bare for å minne deg på hvem som står bak designet på maskinen din. Og ikke minst operativsystemet som gjør Mac så unik. :)

Hvorfor skulle jeg det??

Det var under Apple han markedsførte varene sine, ikke sitt eget navn. Altså er det det navnet han ville skulle bli kjent.

Jeg ville blitt mer overrasket hvis noen ikke visste hva Apple var.

Annonse

Hvorfor skulle jeg det??

Det var under Apple han markedsførte varene sine, ikke sitt eget navn. Altså er det det navnet han ville skulle bli kjent.

Jeg ville blitt mer overrasket hvis noen ikke visste hva Apple var.

Steve Jobs og Apple er vel for synonymer å regne. Og det er ikke firmaet Apple som har vært hjernen bak operativssystem, mac og iproduktene. Det var Steve Jobs, enten du kan navnet hans eller ikke.

''Sannsynligvis er det mange flere som aldri har hørt om mannen enn de som visste hvem han var.''

At folk ikke har hørt om ham forandrer ikke det faktum at han ble regnet for å være en av de største industrilederne i vår tid. Og ikke minst er det litt å tenke på at mye av det teknologiske vi tar som en selvfølge er kommet fra nettopp Steve Jobs og hans ideer.

''At folk ikke har hørt om ham forandrer ikke det faktum at han ble regnet for å være en av de største industrilederne i vår tid.''

Det er det vel heller iingen som har påstått i denne tråden.

''At folk ikke har hørt om ham forandrer ikke det faktum at han ble regnet for å være en av de største industrilederne i vår tid.''

Det er det vel heller iingen som har påstått i denne tråden.

''Det er det vel heller iingen som har påstått i denne tråden.''

Og ... ?

Selvfølgelig er det trist for hans nærmeste, men et stort tap for menneskeheten er det neppe. Sannsynligvis er det mange flere som aldri har hørt om mannen enn de som visste hvem han var.

''Selvfølgelig er det trist for hans nærmeste, men et stort tap for menneskeheten er det neppe'' Dette er et tap for alle som bryr seg om hvordan verden rundt seg fungerer. Steve Jobs hadde en svært god og skjelden evne til å kombinere et humanistisk og teknologisk perspektiv, noe alle hans produkter demonstrerer. Dersom flere tenkte og agerte som Jobs ville verden vært mer på vår side.

Hvis du spør folk på gata hvem Steve Jobs var så tror jeg mange vil svare at de ikke aner gitt.

Sånn er det rett som det er når vinnere av Nobels Fredspris eller Nobels Litteraturpris offentliggjøres også, uten at det betyr at disse personenes bidrag ikke er outstanding av den grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...