Gå til innhold

Hva mener dere om livmorhalsvaksinen?

Anbefalte innlegg

Gjest vaksine til datteren

Spørsmålet melder seg når 12 åringen i huset har fått tilbud om å ta denne. Vi foresatte er usikre med tanke på langtidsvirkninger som vi ikke vet noe om. Vaksinen er jo relativt ny og da kan en ikke vite hva som skjer i fremtiden.....hmm

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370773-hva-mener-dere-om-livmorhalsvaksinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hos oss

Selv om den er relativt ny er den satt på 70 millioner personer i løpet av de siste seks årene.

Jeg har benyttet meg av alle vaksinene i barnevakinasjonsprogrammet til mine barn, og ser ingen grunn til å ikke gi også denne vaksinen til mine barn.

Håper den er tilgjengelig for gutter også innen mine sønner når 12-årsalderen. Bestevennen til mannen min ble enkemann med tre små barn da kona døde av livmorhalskreft for noen år siden, så gutta bør få den for å unngå å smitte sin partner.

Gjest ikke noe nick i dag

Jeg kommer ikke til å la min datter ta den.

Den er ikke lenge nok utprøvd, og når det gjelder bivirkinger/langtidsvirkninger vet man for lite.

Husk også at leger, legemiddelprodusenter og myndigheter alltid tilbakeholder informasjon i sånne saker. Jeg har selv leger blant mine venner, og jeg blir sint i diskusjoner om dette, der de mener at de vet best og at "den alminnelige person" ikke trenger vite alt for da ville man bare bekymre seg.

Se bare hva som skjedde med influensavaksinen.

Selv om den er relativt ny er den satt på 70 millioner personer i løpet av de siste seks årene.

Jeg har benyttet meg av alle vaksinene i barnevakinasjonsprogrammet til mine barn, og ser ingen grunn til å ikke gi også denne vaksinen til mine barn.

Håper den er tilgjengelig for gutter også innen mine sønner når 12-årsalderen. Bestevennen til mannen min ble enkemann med tre små barn da kona døde av livmorhalskreft for noen år siden, så gutta bør få den for å unngå å smitte sin partner.

Hm, hvis alle jenter får den, har det vel ikke noe si om guttene får den eller ikke? Jentene vil jo ikke bli smittet uansett.

Hm, hvis alle jenter får den, har det vel ikke noe si om guttene får den eller ikke? Jentene vil jo ikke bli smittet uansett.

''HPV-vaksinen kan også hindre andre krefttyper forårsaket av HPV-viruset.

– Sykdomsbyrden hos menn er økende, og kanskje større enn det vi har visst.''

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7506006

Annonse

Gjest Hos oss

Det ser ikke ut til at alle norske foreldre godtar at deres døtre får den, i tillegg kan det jo tenkes jeg får en svigerdatter fra et land som ikke har tilbudt denne vaksinen som en del av vaksinasjonsprogrammet.

Den er ikke lenge nok utprøvd, og når det gjelder bivirkinger/langtidsvirkninger vet man for lite.

Husk også at leger, legemiddelprodusenter og myndigheter alltid tilbakeholder informasjon i sånne saker. Jeg har selv leger blant mine venner, og jeg blir sint i diskusjoner om dette, der de mener at de vet best og at "den alminnelige person" ikke trenger vite alt for da ville man bare bekymre seg.

''Husk også at leger, legemiddelprodusenter og myndigheter alltid tilbakeholder informasjon i sånne saker. ''

Også drepte de Kennedy? Slike konspirasjonsteorier er bare tull.

''Se bare hva som skjedde med influensavaksinen.''

Ja, se på det. Det reddet veldig mange liv. Langt flere enn de få som fikk bivirkninger av vaksinen.

Hvordan skal man få prøvd ut vaksiner i den størrelsesorden som skal til, hvis ingen tør ta dem?

På et eller annet tidspunkt må vaksinen ut av den forskerkontrollerte utprøvingen og bli tilgjengelige for alle i målgruppa. Hvor eller på hvem skal de prøves på forhånd for at det skal være trygt nok å tilby dem til massene? Det er slutt på de tider man kunne teste på u-landsinnbyggere, fanger eller andre "mindreverdige" grupper.

Jeg mener ikke å kverulere, det er en reell problemstilling. Alle vil at en vaksine skal være gjennomtestet og trygg, men hvem skal man teste dem på hvis ingen stoler på verken produsentene eller helsemyndighetene?

Hva mener du skjedde med svineinfluensavaksinen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...