Gå til innhold

Høy med høye hæler..?

Anbefalte innlegg

Gjest litt usikker nå

Aner ikke om neon av dere i det hele tatt har tenkt over det jeg skal spørre om, men for meg er det en del av hverdagen.. Siden jeg er 181 og har vært det siden jeg var 16, er jeg blitt litt lut og velger konsekvent de laveste skoene jeg kan finne. Jeg har aldri kunnet fordra høyden min, og det synes nok. (Trives ikke med å synes i mengden..)

Nå er jeg voksen, har barn, og er lei av å "unnskylde meg", og har vært så vill å prøve sko med 4-5 cm hæl. Knapt noe å snakke om for de fleste, men enormt stort steg for meg!

Nok preik! Spørsmålet er - om noen stikker høyt opp over de andre, slik jeg alltid gjør, tenker dere at det er underlig at vedkommende da vil bruke sko som gjør henne enda høyere? Ikke svar at det er pent å være høy, for det kommer helt an på. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370792-h%C3%B8y-med-h%C3%B8ye-h%C3%A6ler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg registrerer høyden, så tenker jeg at den personen har god selvtillit, som ikke lar høyden begrense, men tør å kle seg stilig.

Og det utstråler man ved å være rak i ryggen.

Mange bærer høyden sin flott. Det er holdningen som gjør alt, ikke høyden ;)

Gjest Hulderen

Ok, jeg skal unnlate å si at det er oent å være høy ;-)

Men jeg skal si at høye gjerne kan bruke høye hæler. Jeg har tenkt over det, når lange, slanke kvinner har høye hæler. Det er flott, viser at de er stolte av høyden sin. Dessuten ser det mye riktigere ut med høye hæler på høye kvinner enn på lave kvinner. Proposjonene må stemme.

3-4 cm hæler er ikke soesielt høyt, såpass må du ha.

Håper du også klarer å rette deg opp. For lutryggethet er ikke pent, hverken på lave eller høye.

Kontakt en fysioterapeut. Han gi deg øvelser som hjelper deg å få en rett, fin holdning. Når du får styrket musklene mellom skulderbladene, kommer det nærmest av seg selv.

''Spørsmålet er - om noen stikker høyt opp over de andre, slik jeg alltid gjør, tenker dere at det er underlig at vedkommende da vil bruke sko som gjør henne enda høyere?''

Nei, jeg tenker at det er kult, og at vedkommende er sikker på seg selv. Det er dessuten veldig mye penere med litt hæl på skoene når man har på seg kjole.

I svigerfamilien min er det mange høye damer, og de bruker hæler, alle som én. Jeg er ikke akkurat kortvokst selv (ca 177), og jeg bruker også høyhælte sko. Ikke de aller høyeste, men det handler mer om hva jeg synes det er komfortabelt å bevege meg med.

Jeg er også høy og har alltid brukt lave sko og støvler, inntil for et par år siden (da jeg passerte 40). Nå har jeg noen få sko- og støvlepar med mellomhøy hæl. Jeg har etterhvert sluttet å "skamme meg" over å være høy. Og jeg syns egentlig ikke det er så veldig stilig med voksne damer som går med flate ballerina-lignende sko til selskapskjoler... Og nå legger jeg merke til at noen høye damer går med helt flate pensko, som jeg gjorde selv for noen få år siden. Kjempehøye hæler ser jeg ikke noen grunn til å bruke, ikke kan jeg gå med dem og det er ubehagelig for føttene.

Annonse

Gjest litt usikker nå

Jeg er også høy og har alltid brukt lave sko og støvler, inntil for et par år siden (da jeg passerte 40). Nå har jeg noen få sko- og støvlepar med mellomhøy hæl. Jeg har etterhvert sluttet å "skamme meg" over å være høy. Og jeg syns egentlig ikke det er så veldig stilig med voksne damer som går med flate ballerina-lignende sko til selskapskjoler... Og nå legger jeg merke til at noen høye damer går med helt flate pensko, som jeg gjorde selv for noen få år siden. Kjempehøye hæler ser jeg ikke noen grunn til å bruke, ikke kan jeg gå med dem og det er ubehagelig for føttene.

''Og jeg syns egentlig ikke det er så veldig stilig med voksne damer som går med flate ballerina-lignende sko til selskapskjoler... ''

Jeg er i grunn enig her :-) Det hjelper også at jeg oppdaget i fjor, da barnet mitt begynte på skolen, at svært mange av de andre foreldrene i klassen er høye. Det er jeg slett ikke vant til. Da vi var på en tilstelning hadde til og med to av de høye damene høye sko, slik at de ble høyere enn meg. Og jeg tenkte - søren heller, de er jo stilige. Det vil jeg også være! ;-)

''Og jeg syns egentlig ikke det er så veldig stilig med voksne damer som går med flate ballerina-lignende sko til selskapskjoler... ''

Jeg er i grunn enig her :-) Det hjelper også at jeg oppdaget i fjor, da barnet mitt begynte på skolen, at svært mange av de andre foreldrene i klassen er høye. Det er jeg slett ikke vant til. Da vi var på en tilstelning hadde til og med to av de høye damene høye sko, slik at de ble høyere enn meg. Og jeg tenkte - søren heller, de er jo stilige. Det vil jeg også være! ;-)

Løp og kjøp nye sko! :-)

Ok, jeg skal unnlate å si at det er oent å være høy ;-)

Men jeg skal si at høye gjerne kan bruke høye hæler. Jeg har tenkt over det, når lange, slanke kvinner har høye hæler. Det er flott, viser at de er stolte av høyden sin. Dessuten ser det mye riktigere ut med høye hæler på høye kvinner enn på lave kvinner. Proposjonene må stemme.

3-4 cm hæler er ikke soesielt høyt, såpass må du ha.

Håper du også klarer å rette deg opp. For lutryggethet er ikke pent, hverken på lave eller høye.

Kontakt en fysioterapeut. Han gi deg øvelser som hjelper deg å få en rett, fin holdning. Når du får styrket musklene mellom skulderbladene, kommer det nærmest av seg selv.

Tror det var lov å så at det er oent å være høy ;-)

Annonse

Gjest Elextra

Det er flott med høye hæler på høye kvinner! Min flotteste og definitivt mest elegante kollega er ca. 180 høy og bruker bestandig skyhøye hæler.

Er selv 176 og skulle gjerne bruke mye mer høye hæler enn jeg gjør, men ryggen min protesterer. For en del år siden tenkte jeg mer som du, nå synes jeg høyden hælene medfører bare er flott.

Dog omgås jeg i mellom utlendinger i jobben, og må innrømme at jeg til en viss grad unngår hæler når jeg skal i møte med menn fra fjerne land, jeg foretrekker å ikke rage et drøyt hode høyere.

Jeg synes mange halvhøye sko er tantete, og foretrekker egentlig ordentlig høye eller helt lave.

Når jeg ser en høy kvinne i høye sko, tenker jeg - så flott!!

Når jeg ser en høy kvinne som luter, tenker jeg - så synd!

I den grad jeg tenker noe i det hele tatt. :)

''I den grad jeg tenker noe i det hele tatt. :)''

Like greit å bare stå fram! :-)

Persille1365381127

En venninne er over 1.80, hun går alltid i høye hæler om det ikke er "joggeskoantrekk". Hun er kjempefin, og det er aldri noen som ser rart på henne. Men mannen hennes er over 1.90, så de kler hverandre fint når hun blir høyere også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...