Gå til innhold

Hvilken vaskemaskin/trommel skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest nytt utstyr
Skrevet

Skal kjøpe ny vaskemaskin og tørketrommel, men er usikker på hva jeg skal velge. Til i dag har jeg hatt boch maxx, der vaskemaskinen nå er røket da den ikke varmer vannet eller går over til neste program. Jeg har forsåvidt vært fornøyd med denne, men synes den røk litt for tidlig da den er litt over seks år og kostet da 9000 kr. Trodde den skulle være litt til. Har nå vært på elkjøp og det eneste de anbefaler 100% er miele produkter. Disse er dog kanske dyre, og lurer på hva andre sier. Må jeg ha Miele for å bli fornøyd eller? Synes miele sine masnkiner har ett kjedelig design, men de er sikker kjempegode og holder lenge.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg syns både AEG og Electrolux har bra vaskemaskiner og tørketromler. Har hatt en OK Whirlpool også.

Skrevet

Vi kjøpte en miele på tilbud til 6 tusen. Den fungerer veldig bra, og har et nøytralt og pent utseende.

Har ellers hatt siemens vaskemaskin og tørketrommel i mange år. Vaskemaskinen var det mye tull med, men trommelen har gått feilfritt nå i over 13 år.

Det jeg har fått ut av de reparatørene vi har hatt i huset, er at miele har lite feil. Ellers vil de ikke anbefale noen produkter foran andre.

Skrevet

Spørs vel hvor skittent tøy du skal vaske. Har du behov for en maskin som varmer vannet skikkelig ved 60 graders vask og kokvask, så er Miele på jumboplass. De fleste jeg har snakka med som jobber i elektrobransjen innrømmer at du betaler ganske mye for merket Miele også, og at det egentlig er vanskelig å forsvare den dyre prisen. Men det sier de selvfølgelig "off the record".

Selv har jeg hatt AEG, både vask og tørk, og begge to var kjempegode. Da jeg flytta hadde jeg ikke plass til begge deler lenger, så de ble igjen hos eksen. Jeg valgte etter hvert en kombi AEG vask/tørk etter å ha hatt TO Hoover på ett og et halvt år. AEG er et godt kjøp.

Annonse

Skrevet

Elkjøp har "betaling" for å anbefale Miele, hørte jeg av en som jobber der. De får ekstra bonus for hver Miele-maskin de selger. Jeg ville kjøpt AEG. Min forrige holdt i 12 år, min mor hadde sin i over 20. Lette å bruke er de også. Har Bosch nå, men neste gang blir det AEG igjen.

Skrevet

Vi ble anbefalt å kjøpe Miele av fyren som reparerte vår gamle Electrolux igjen, og igjen og igjen.

I følge ham var det bare Miele som holdt og holdt og holdt.

Så vi kjøpte Miele. Det er vel 3-4 år siden nå. Har ikke angret en dag. Men, den er jo ikke så veldig gammel enda heller da ;)

Skrevet

Jeg har en AEG som jeg har hatt i 11 år. Er veeeeldig fornøyd med den.

Gjest Ånden i lampen
Skrevet

Kjøp det billigste av de bra merkene,men hold deg unna Gorenje,det er laget i Polen eller Tjekkia.Kjøper du Zanussi,Bosch eller noe annet bra til en rimelig penge,er du sikker.Anbefaler ikke folk å kjøpe Miele,som er for dyr for vanlige folk.Ca 5000 for vask og maks 5000 for tørk burde holde,det er snakk om maskiner som slites fort og har kort levetid om man har barn.Ikke regn med mer en kanskje 5 år om du vasker klær hver eller annehver dag.Du må nok regne med å bruke 1000-2000 kr året på dette om du vasker hver dag.

Det er også fult mulig å vaske varmere en lappen tilsier om tøyet er skittent.Vasker gjerne skitne klær på 60 selv om lappen sier 40.Da er man garantert rent tøy.Husk tøymykner på sengetøy og håndklær.Husk også at jeans bør vrenges.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...