Gå til innhold

Kvinner:Kjører dere med høye heler?

Anbefalte innlegg

Ja, du kan så si.

Kanskje fordi man ikke blir testet på situasjoner av denne typen under oppkjøringen, samt kanskje at selve tilstedeværelsen av sjåførlærer/bilsakkyndig gjør at man ikke freaker ut slik?

Sistnevnte sjåfør var helt sylfersk sjåfør, og har nok bedret seg betraktelig med årene.

Førstnevnte har ikke samme unnskyldning, men for mange damer og spesielt for hennes generasjon får de alt for lite øvelse i å kjøre etter at lappen er sikret. dels fordi de selv 'pyser ut' og synes det er behagelig at mannen kjører, og dels fordi mannen i praksis ikke slipper dem til annet enn på lokalturer osv.

Jeg trodde tidligere at dette bare gjaldt generasjonen over meg, men har de siste årene sjokkerende nok oppdaget flere damer på min egen alder som ikke tør kjøre gjennom Oslo, ikke tør kjøre på motorveien, ikke tør kjøre landeveiskjøring, og ikke tør kjøre på steder de ikke har vært på før. Eller at de ikke kjører på glatt føre og/eller i mørket.

Ganske sjokkerende at de begrenser seg selv på den måten. Tipper at de ikke hadde akseptert at mannen hadde pyset ut på den måten.

''sjokkerende nok oppdaget flere damer på min egen alder som ikke tør kjøre gjennom Oslo, ikke tør kjøre på motorveien, ikke tør kjøre landeveiskjøring, og ikke tør kjøre på steder de ikke har vært på før. Eller at de ikke kjører på glatt føre og/eller i mørket.''

Eller rygger - det er det også skremmende mange damer som er dårlige på.

Når nå dette er sagt, må jeg innrømme at jeg hater å kjøre i (og gjerne unngår) Oslo... Skyldig. Men det er nå også det eneste.

Fortsetter under...

''sjokkerende nok oppdaget flere damer på min egen alder som ikke tør kjøre gjennom Oslo, ikke tør kjøre på motorveien, ikke tør kjøre landeveiskjøring, og ikke tør kjøre på steder de ikke har vært på før. Eller at de ikke kjører på glatt føre og/eller i mørket.''

Eller rygger - det er det også skremmende mange damer som er dårlige på.

Når nå dette er sagt, må jeg innrømme at jeg hater å kjøre i (og gjerne unngår) Oslo... Skyldig. Men det er nå også det eneste.

Jeg kan skjønne at kjøring i Oslo sentrum er skummetl når man ikke er vant til det, og man kanskje ikke er kjent i tillegg.

Jeg tenkte på noen konkrete tilfeller der damer har sagt at de komplett nekter å kjøre direkte gjennom Oslo, selv om det betyr å kjøre en tunnel eller ring 3, selv om en slik nektelse betyr at de ikke får besøkt noen på den andre siden av byen f eks.

Gjest Niccolina

"Alle"? Har ikke de fleste i tråden skrevet hæler, da, selv om de har unnlatt å korrigere overskriften?

Neida, jeg snakker sant nok ikke om dem som har svart i tråden, for da henger jo overskriften med. men det står t.o.m. i damebladene nå. Heler. Huff.

Annonse

Neida, jeg snakker sant nok ikke om dem som har svart i tråden, for da henger jo overskriften med. men det står t.o.m. i damebladene nå. Heler. Huff.

he he... leser ikke dameblader :-)

Men det er sikkert utslag av en form for jåleri. Omtrent som å si Skandinavien og Belgien ;-)

Gjest Elextra

Ja, du kan så si.

Kanskje fordi man ikke blir testet på situasjoner av denne typen under oppkjøringen, samt kanskje at selve tilstedeværelsen av sjåførlærer/bilsakkyndig gjør at man ikke freaker ut slik?

Sistnevnte sjåfør var helt sylfersk sjåfør, og har nok bedret seg betraktelig med årene.

Førstnevnte har ikke samme unnskyldning, men for mange damer og spesielt for hennes generasjon får de alt for lite øvelse i å kjøre etter at lappen er sikret. dels fordi de selv 'pyser ut' og synes det er behagelig at mannen kjører, og dels fordi mannen i praksis ikke slipper dem til annet enn på lokalturer osv.

Jeg trodde tidligere at dette bare gjaldt generasjonen over meg, men har de siste årene sjokkerende nok oppdaget flere damer på min egen alder som ikke tør kjøre gjennom Oslo, ikke tør kjøre på motorveien, ikke tør kjøre landeveiskjøring, og ikke tør kjøre på steder de ikke har vært på før. Eller at de ikke kjører på glatt føre og/eller i mørket.

Ganske sjokkerende at de begrenser seg selv på den måten. Tipper at de ikke hadde akseptert at mannen hadde pyset ut på den måten.

''men har de siste årene sjokkerende nok oppdaget flere damer på min egen alder som ikke tør kjøre gjennom Oslo, ikke tør kjøre på motorveien, ikke tør kjøre landeveiskjøring, og ikke tør kjøre på steder de ikke har vært på før. Eller at de ikke kjører på glatt føre og/eller i mørket.''

Haha, da begrenser gleden ved førerkort og bil seg!

Et litt eldre familiemedlem var i den kategorien fordi mannen nesten bestandig kjørte, og sa en gang at hun ikke hadde interesse av å lære mer utfordrende kjøring. Da hun ble enke lærte hun seg imidlertid ferdighetene ganske raskt!

''men har de siste årene sjokkerende nok oppdaget flere damer på min egen alder som ikke tør kjøre gjennom Oslo, ikke tør kjøre på motorveien, ikke tør kjøre landeveiskjøring, og ikke tør kjøre på steder de ikke har vært på før. Eller at de ikke kjører på glatt føre og/eller i mørket.''

Haha, da begrenser gleden ved førerkort og bil seg!

Et litt eldre familiemedlem var i den kategorien fordi mannen nesten bestandig kjørte, og sa en gang at hun ikke hadde interesse av å lære mer utfordrende kjøring. Da hun ble enke lærte hun seg imidlertid ferdighetene ganske raskt!

Vet om en enke på ca 70-75 år (venn av svigers) som etter at mannen havna på hjem ikke kommer seg på hytta mer, med mindre hun får skyss av et av barna. Hun har ikke førerkort i det hele tatt - har jo alltid blitt kjørt av mannen.

Gjest 90 % ansvarsfull

Jeg bruker nesten aldri høye hæler uansett - men hvis jeg en sleden gang gjør det, og skal kjøre, har jeg gjerne andre sko/støvler med.

Ellers synes jeg du høres veldig anstrengt ut når du kjører. Jeg slapper nok mer av - uten at jeg tror jeg er mer uforsiktig. Hvis du konsentrerer deg så mye at du ikke kan ha på radioen engang, vil jeg tro at du blir fortere sliten av å kjøre.

Jeg har kjørt bil i ca 30 år og har ikke bulka de siste 2 årene.Kjørte av veien for 2 år siden med dårlige dekk i regn.

Det var også mørkt.Siden da har jeg konsentrert meg 100% om kjøringen og synes også det er en uting at folk ikke gir signal og/eller sender sms.Skal jeg skrive mer enn ja eller nei ,stopper jeg i første busslomme.(Hvis det ikke står folk der)

Har nå 40% bonus,som ikke er så mye å skryte av egentlig i min alder (52),men har bare gamle biler til under 10 000,så da kaster jeg heller bilen enn å bruke forsikringen.(Tar ut cdradio og bra dekk)

Siden jeg ikke jobber har jeg ikke noe behov for en 100% sikker bil.Av 6 biler har 3 airbag og alle har bra dekk >4mm! og bra bremser.

De er fra 1989-96.

En grund til at jeg lever,er kanskje at jeg er pirkete med regler,untatt hastighet,siden jeg konstant kjører 20 km for fort i hastigheter over 60.(Kjører i 60 i 50 sonen) dette fordi alle speedometer viser ca 10 km for mye.Politiet ser ofte gjennom fingrene med folk som kjører intil 10 km for fort på tørre sommerveier.

Jeg hater å kjøre i mørket og på glatta,men har hatt mye flaks de siste 2 år!

Gjest Cinnamongirl

Jeg har kjørt bil i ca 30 år og har ikke bulka de siste 2 årene.Kjørte av veien for 2 år siden med dårlige dekk i regn.

Det var også mørkt.Siden da har jeg konsentrert meg 100% om kjøringen og synes også det er en uting at folk ikke gir signal og/eller sender sms.Skal jeg skrive mer enn ja eller nei ,stopper jeg i første busslomme.(Hvis det ikke står folk der)

Har nå 40% bonus,som ikke er så mye å skryte av egentlig i min alder (52),men har bare gamle biler til under 10 000,så da kaster jeg heller bilen enn å bruke forsikringen.(Tar ut cdradio og bra dekk)

Siden jeg ikke jobber har jeg ikke noe behov for en 100% sikker bil.Av 6 biler har 3 airbag og alle har bra dekk >4mm! og bra bremser.

De er fra 1989-96.

En grund til at jeg lever,er kanskje at jeg er pirkete med regler,untatt hastighet,siden jeg konstant kjører 20 km for fort i hastigheter over 60.(Kjører i 60 i 50 sonen) dette fordi alle speedometer viser ca 10 km for mye.Politiet ser ofte gjennom fingrene med folk som kjører intil 10 km for fort på tørre sommerveier.

Jeg hater å kjøre i mørket og på glatta,men har hatt mye flaks de siste 2 år!

Jeg har kjørt bil i over 20 år og har aldri bulket.... kjører også med høye hæler om det faller seg slik.

Har også spist, drukket kaffe ol mens jeg har kjørt. Men snakker sjelden i mobil da pga forbudet.

''Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg snakker i mobil i 80 % av tida jeg befinner meg aleine i bilen.''

Da håper jeg du har handsfree så du kjører lovlig om ikke annet.

Jeg har ødelagt min 7. handsfree, så for tida kjører jeg uten.

Jeg har aldri på meg sko med høye hæler. Liker ikke å kjøre bil langt med "spesielle" sko som f.eks. enkelte skistøvler. Da tar jeg evt. med skift.

Jeg har på radioen hvis jeg ikke har passasjerer. Jeg skrur den ned hvis jeg har noen å snakke med - ikke av sikkerhetshensyn, men fordi det holder med en ting om gangen.

Annonse

Persille1365381127

Om du er streng, er det vel bare du sjøl som kan avgjøre. Jeg synes du høres anstrengt ut.

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg snakker i mobil i 80 % av tida jeg befinner meg aleine i bilen. Drikke kaffe eller spise skjer også med jevne mellomrom. Jeg følger da med på veien hele tida likevel.

Jeg kjeder meg når jeg kjører bil, og blir lettere ukonsentrert da. Når jeg snakker i telefonen, kjeder jeg meg ikke.

Det er vel forskjellen på deg (og meg) og "de andre". De fleste gjør en eller flere av disse tingene når de kjører, men vi er de eneste som innrømmer det.

Jeg har likevel klart å kjøre skadefritt i 14 år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...