Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg (som er fra Oslo, men over 50) husker godt utsagn av typen "det er ikke dansen, men det den fører med seg".

Jeg forsto aldri det der, det var egentlig ganske mystisk. Jeg har aldri blitt danset rett i seng, eller hva de nå måtte mene med det. Den ene gangen dansen kanskje hadde _litt_ med fortsettelsen å gjøre, skjedde det viktigste i garderoben, såvidt jeg kan huske.

''Jeg har aldri blitt danset rett i seng, eller hva de nå måtte mene med det.''

Ikke jeg heller. Snakket i seng har jeg imidlertid blitt opptil flere ganger, så i mitt tilfelle burde det heller dreid seg om et generelt taleforbud, skulle jeg holdt meg dydig.

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• meg__123!

9

• AAA

7

• mariaflyfly

7

Mest aktive i denne tråden

''Jeg har aldri blitt danset rett i seng, eller hva de nå måtte mene med det.''

Ikke jeg heller. Snakket i seng har jeg imidlertid blitt opptil flere ganger, så i mitt tilfelle burde det heller dreid seg om et generelt taleforbud, skulle jeg holdt meg dydig.

LOL

Lurer forresten på hvor vanlig det er å ha blitt "spilt kort-i-seng" og "lest ukeblad-i-seng".

LOL

Lurer forresten på hvor vanlig det er å ha blitt "spilt kort-i-seng" og "lest ukeblad-i-seng".

Å, det er utrolig hvor raskt en tilsynelatende uskyldig runde med "Vri åtter" blir til en orgie i usømmeligheter. Og da har vi ikke engang begynt på strikkeoppskriftene i Allers. Dem damper det av.

Kortspill er synd? Kan forstå at pengespill som hazard, black jack, poker o.l. kan være bannlyst i indremisjonen, men man må da for Guds skyld (eller egen) kunne tillate seg et slag "vri-åtter"?

Nope, kortspill kan føre til f.eks. spill om penger og poker og annet djevelens verk... Og da er også veien kort til å ha sex (o gru).

Annonse

Gjest fruitcake

Nope, kortspill kan føre til f.eks. spill om penger og poker og annet djevelens verk... Og da er også veien kort til å ha sex (o gru).

"Veien KORT til sex" bokstavelig talt. Haha! Sex er er grufull ting. Vi er jo alle født ut av synd i utgangspunktet. Folk bør der derfor ikke få barn, og særlig ikke kristne.

Gjest Elextra

Det kommer an på hvor mange generasjoner kristenfolk vi snakker.Tredjegenerasjons kristne danser alltid som pingviner med mageknip, men slike som Carola, som har funnet Jesus for å gjøre opprør mot mor og far, de har nesten alltid rytmesans og smidige hofter:)

LOL

"Veien KORT til sex" bokstavelig talt. Haha! Sex er er grufull ting. Vi er jo alle født ut av synd i utgangspunktet. Folk bør der derfor ikke få barn, og særlig ikke kristne.

Som Olav Versto visstnok skal ha sagt i stortingskantina under debatten om man skulle tillate prøverørsbehandling i Norge: "Jeg skjønner meg ikke på Krf. Her har de endelig fått en metode som gjør kjønnslivet overflødig, og så stemmer de i mot!"

Jeg har ikke sett erotisk pardans i kirka akkurat - men jeg har aldri hørt at det skulle være noe problem at kristne går og danser tango eller andre typer dans.

Jeg må moderere meg litt ift til i går - var vel litt bastant.

Selv om ikke jeg har opplevd noen særlig form for fordømmelse av dans verken i oppveksten eller nå som voksen i kristen sammenheng - så vil jeg tro at det absolutt finnes fremdeles i noen menigheter. Jeg vil tro at særlig i Bedehus-miljøer (indremisjonen, Normisjon) så er de jo kjent for å være ganske konservative. Men sikekrt også andre menigheter.

Og så en annen ting: AKkurat da jeg slo av PC'en i går kikket jeg bort på TV'en - den stod på kanalen Voice - og der var det noen ganske yppige damer som danset på en veldig "horete" og "kom og ta meg"-måte (husker ikke hvem det var) - og da tenker jeg at mange ville nok helst slippe å se sin egen datter eller venninne eller søster i slik dans, uansett om en er kristen eller ikke. Det blir liksom for billig, på en måte.

Jeg har ikke sett erotisk pardans i kirka akkurat - men jeg har aldri hørt at det skulle være noe problem at kristne går og danser tango eller andre typer dans.

Selv om ikke jeg har opplevd noen særlig form for fordømmelse av dans verken i oppveksten eller nå som voksen i kristen sammenheng - så vil jeg tro at det absolutt finnes fremdeles i noen menigheter. Jeg vil tro at særlig i Bedehus-miljøer (indremisjonen, Normisjon) så er de jo kjent for å være ganske konservative. Men sikekrt også andre menigheter.

Og så en annen ting: AKkurat da jeg slo av PC'en i går kikket jeg bort på TV'en - den stod på kanalen Voice - og der var det noen ganske yppige damer som danset på en veldig "horete" og "kom og ta meg"-måte (husker ikke hvem det var) - og da tenker jeg at mange ville nok helst slippe å se sin egen datter eller venninne eller søster i slik dans, uansett om en er kristen eller ikke. Det blir liksom for billig, på en måte.

Gjest fruitcake

Som Olav Versto visstnok skal ha sagt i stortingskantina under debatten om man skulle tillate prøverørsbehandling i Norge: "Jeg skjønner meg ikke på Krf. Her har de endelig fått en metode som gjør kjønnslivet overflødig, og så stemmer de i mot!"

Hehe! Det var jammen i meg godt sagt! :D

Annonse

''Slik jeg oppfatter det nå, er dans fullstendig akseptert i de aller fleste menigheter - og det er mye dans i kristne sammenhenger.''

Jammen hva slags dans da? Neppe den heiteste lambadaen, skulle jeg tro ;-) Mer valsing til "Drømmen om Elin"?

''mange ville nok helst slippe å se sin egen datter eller venninne eller søster i slik dans, uansett om en er kristen eller ikke. Det blir liksom for billig, på en måte.''

Ja, det er forskjell på hva man kan ønske seg av f eks en partner og hva som er behagelig å se ens egne barn gjøre. :-)

''mange ville nok helst slippe å se sin egen datter eller venninne eller søster i slik dans, uansett om en er kristen eller ikke. Det blir liksom for billig, på en måte.''

Ja, det er forskjell på hva man kan ønske seg av f eks en partner og hva som er behagelig å se ens egne barn gjøre. :-)

Sant det. I festlig lag så kan nok både vi og andre kristne venner både danse og gjøre andre artige ting som ikke egner seg for offentligheten.

Å profilere seg offentlig på en "slutty" måte er vel lite lurt både kht jobb, naboer, barn, barnas venner, andre organisasjoner en tilhører...

Er du ikke enig i at det er ganske allmenngyldig i de fleste kretser uavhengig om en er kristen eller ikke?

Gjest Nickløsheletida

LOL

Sant det. I festlig lag så kan nok både vi og andre kristne venner både danse og gjøre andre artige ting som ikke egner seg for offentligheten.

Å profilere seg offentlig på en "slutty" måte er vel lite lurt både kht jobb, naboer, barn, barnas venner, andre organisasjoner en tilhører...

Er du ikke enig i at det er ganske allmenngyldig i de fleste kretser uavhengig om en er kristen eller ikke?

Jo, men er du ikke enig i at det å leve seg inn i rollen som den forføreriske danseren er en del av det å klare seg bra i latindanser?

Gjest Elextra

''Å profilere seg offentlig på en "slutty" måte er vel lite lurt både kht jobb, naboer, barn, barnas venner, andre organisasjoner en tilhører...''

Synes du det å leve seg inn i f.eks. latinamerikansk dans nødvendigvis er "slutty", "horete" eller roper "kom å ta meg"?

Har du sett f.eks. argentinsk tango? Om den skal danses godt, må den nødvendigvis være forførende, men ikke dermed sagt en gjør seg billig.

Gjest Elextra

'' "Jeg skjønner meg ikke på Krf. Her har de endelig fått en metode som gjør kjønnslivet overflødig, og så stemmer de i mot!"''

*knegg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...