Gå til innhold

kan du anbefale en bra /spennende bok

Anbefalte innlegg

uten overdramatisk, usannsynlig plot?

Jeg er lei av krimbøker hvor hovedpersonen blir kidnappet og kneblet på hender og føtter, før h*n blir befridd og morderen blir arrestert

Har du noe å anbefale?

Jeg leste forresten" med et slag" , om en hjerneforsker som selv fikk slags, og hennes erfaringer og refleksjoner rundt dette, både som forsker og pasient. Det var mye interesant lesing om hjernen. Kan anbefales !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/370966-kan-du-anbefale-en-bra-spennende-bok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

"Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt" av Jamie Ford.

Alle av Kate Morton.

Bøkene til Karin Brunk Holmqvist, de er ikke av den spennende sorte, men søte. :o)

''Bøkene til Karin Brunk Holmqvist, de er ikke av den spennende sorte, men søte.'' Jeg har lest to av hennes bøker - og kommer ikke til å lese flere. Rett og slett dårlig skrevet, synes jeg. Vil en lese kvalitets-humor, så har vi jo f.eks. Jonas Jonassons "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" og ikke minst: alle bøkene til Arto Paasilinna.

Nei, men jeg kan anbefale deg nettstedet bokelskere.no, der du kan få drøssevis med anbefalinger. Enten bare ved å lese i diskusjonene deres, eller ved å registrere deg der og spørre selv.

Jeg elsker det nettstedet!

''Jeg elsker det nettstedet!'' Jeg óg :D

Gjest Nickløsheletida

Jeg anbefaler "min kamp" av Knausgård. Man kan mene mye om hans utlevering av personer, men han skriver fantastisk godt og fengende og han uleverer seg selv mest. Ingen over, ingen ved siden av. Mye detaljer, men ingen klarer det kunststykke og skrive mange sider om f.eks å vaske et bad uten og hoppe over sider. Det klarer han.Etter at jeg ble ferdig med bok nr. 5, følte jeg at alt annet jeg leste ble nedtur. Jeg gleder meg til bok nr. 6 kommer ut.

candyqueen_83

Jeg anbefaler "min kamp" av Knausgård. Man kan mene mye om hans utlevering av personer, men han skriver fantastisk godt og fengende og han uleverer seg selv mest. Ingen over, ingen ved siden av. Mye detaljer, men ingen klarer det kunststykke og skrive mange sider om f.eks å vaske et bad uten og hoppe over sider. Det klarer han.Etter at jeg ble ferdig med bok nr. 5, følte jeg at alt annet jeg leste ble nedtur. Jeg gleder meg til bok nr. 6 kommer ut.

Enig. Han skriver veldig godt. Jeg skal snart begynne på bok nr 4 :o)

Jeg syns forsåvidt den første boka var best av de tre jeg har lest da.

Annonse

Enig. Han skriver veldig godt. Jeg skal snart begynne på bok nr 4 :o)

Jeg syns forsåvidt den første boka var best av de tre jeg har lest da.

Enig med de to forutgående talerne!

Den siste boka skal visstnok være mer i tråd med den første, så jeg gleder meg til den kommer ut snart.

Gjest Niccolina

Om du ikke kun er ute etter krim:

Den tidsreisendes kvinne, av Audrey Niffenegger. Kanskje litt usannsynlig siden du nevner det, men historien fenget meg fra første side. :-) http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1660708

Ferskenblomst

Kan du forklare meg slutten på den??

Det er faktisk den eneste delen jeg sliter litt med. Den ble liksom litt....spesiell. Men tenker litt på den, og finner vel ut av det. Og det er vel kanskje meningen, at man skal tenke litt over ting.

Gjest Elextra

"Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt" av Jamie Ford.

Alle av Kate Morton.

Bøkene til Karin Brunk Holmqvist, de er ikke av den spennende sorte, men søte. :o)

''"Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt" av Jamie Ford.''

Hadde ikke veldig sans for den, jeg. Dvs. det historiske perspektivet var interessant, men syntes historien ellers ble ganske banal, og språket var heller ikke så mye å skryte av.

''"Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt" av Jamie Ford.''

Hadde ikke veldig sans for den, jeg. Dvs. det historiske perspektivet var interessant, men syntes historien ellers ble ganske banal, og språket var heller ikke så mye å skryte av.

''

''

Veldig enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...