cizz Skrevet 11. oktober 2011 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg finner ikke en oppskrift jeg har sett i et blad, jeg tror det var i Villmarksliv. Jeg leste den ikke veldig godt, men jeg tror man skulle banke en elgbiff flat, fylle den med bl.a ridderost, brette dobbelt og steke i panne. Er det noen som kan hjelpe med denne oppskriften?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. oktober 2011 Skrevet 11. oktober 2011 Husker du omtrent når du lesten denne? Slik at man slipper å bla gjennom 3 årganger liksom... ;o) 0 Siter
cizz Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Skrevet 11. oktober 2011 Husker du omtrent når du lesten denne? Slik at man slipper å bla gjennom 3 årganger liksom... ;o) Det er nylig, nå i sommer/høst. Kanskje det bare er et blad eller to siden..? 0 Siter
morsan Skrevet 11. oktober 2011 Skrevet 11. oktober 2011 Aner ikke, men her er en annen oppskrift som består av elgbiff og ost - kanskje du kan la deg inspirere av den og eventuelt bytte ut ostetypen? http://212.125.200.147/oppskrift/Elgbiff-med-normannaost 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. oktober 2011 Skrevet 11. oktober 2011 Det er nylig, nå i sommer/høst. Kanskje det bare er et blad eller to siden..? Skal sjekke når jeg kommer på jobb i morra! ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. oktober 2011 Skrevet 12. oktober 2011 Det er nylig, nå i sommer/høst. Kanskje det bare er et blad eller to siden..? Spennende elgbiff 600 g ytrefilet av elg 4 skiver spekeskinke 4 skiver jarlsberg eller ridderost 2 ss frisk hakket kruspersille 1 ts salt 1/2 ts pepper 2 ss hvetemel 2 ss margarin 2 pk. fersk tagligatelle 2 stk. gulrot 1 stk. purre 200 g kantareller 1/2 ts salt 1/2 ts pepper 3 ss smør 2 ss hakket, frisk kruspersille Del ytrefileten i biffer og bank dem flatt ut til omtrent dobbelt størrelse med en biffbanker. Det går også an å bruke knyttneven til bankingen. Legg spekeskinke, ost og kruspersille på halvparten av biffskiva og brett den andre halvdelen over. Bland sammen hvetemel, salt og pepper, vend kjøttet i melblandingen og stek schnitzlene på middels varme i 2-3 min på hver side. Rens gulrot og purre pg skjær gulrot med en ostehøvel på langs. Del purre i lange strimler og kok grønnsakene med pastaen. Sil av vannet, ha i smør og persille. Stek soppen og ha på salt og pepper. Server de fylte elgschnitzlene med fersk pasta, grønnsakene og soppen. 0 Siter
cizz Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Skrevet 12. oktober 2011 Spennende elgbiff 600 g ytrefilet av elg 4 skiver spekeskinke 4 skiver jarlsberg eller ridderost 2 ss frisk hakket kruspersille 1 ts salt 1/2 ts pepper 2 ss hvetemel 2 ss margarin 2 pk. fersk tagligatelle 2 stk. gulrot 1 stk. purre 200 g kantareller 1/2 ts salt 1/2 ts pepper 3 ss smør 2 ss hakket, frisk kruspersille Del ytrefileten i biffer og bank dem flatt ut til omtrent dobbelt størrelse med en biffbanker. Det går også an å bruke knyttneven til bankingen. Legg spekeskinke, ost og kruspersille på halvparten av biffskiva og brett den andre halvdelen over. Bland sammen hvetemel, salt og pepper, vend kjøttet i melblandingen og stek schnitzlene på middels varme i 2-3 min på hver side. Rens gulrot og purre pg skjær gulrot med en ostehøvel på langs. Del purre i lange strimler og kok grønnsakene med pastaen. Sil av vannet, ha i smør og persille. Stek soppen og ha på salt og pepper. Server de fylte elgschnitzlene med fersk pasta, grønnsakene og soppen. Den var det!! Åh, tenk så fantastisk å få så god hjelp, helt strålende. Det burde vært diplom for sånt:-) (så det ikke godt ut forresten..?) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. oktober 2011 Skrevet 12. oktober 2011 Den var det!! Åh, tenk så fantastisk å få så god hjelp, helt strålende. Det burde vært diplom for sånt:-) (så det ikke godt ut forresten..?) Det så kjempegodt ut! Satt og siklet selv mens jeg skrev den av jeg. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.