Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det går ikke an å gå opp åtte kilo på en uke, med mindre du har fått veldig store vannansamlinger/ødem i kroppen (usannsynlig uten at du merker det).

Tipper du har veid deg på to forskjellige vekter, alternativt må det være noe feil med vekten din.

Flimmer1365381250

Har du veid deg på en annen vekt denne gangen enn sist? Du kan ha hatt en unaturlig lav vekt forrige gang om du var dehydrert, og at kroppen nå binder væske på grunn av det, så du veier mer enn du egentlig skal... Da er ikke åtte kilo så veldig mye.

Gjest Rullerulle

Har du veid deg på en annen vekt denne gangen enn sist? Du kan ha hatt en unaturlig lav vekt forrige gang om du var dehydrert, og at kroppen nå binder væske på grunn av det, så du veier mer enn du egentlig skal... Da er ikke åtte kilo så veldig mye.

Har veid meg på samme vekt. Gikk på vekten mange ganger og ei venninne kontrollveide seg Hun veier det samme som alltid på min vekt, så den er som den skal.

Flimmer1365381250

Har veid meg på samme vekt. Gikk på vekten mange ganger og ei venninne kontrollveide seg Hun veier det samme som alltid på min vekt, så den er som den skal.

Jeg hadde ventet en uke og veid meg igjen, Ikke få panikk. Mange går opp og ned i vekt i løpet av en måned på grunn av hormoner og vann i kroppen, uten at man nødvendigvis har gått opp mye i fett.

Annonse

Gjest Rullerulle

Jeg har aldri veid så mye som nå. På tre år har jeg gått opp fra 54 kg til 120, Hva gjør jeg galt? Jeg har gått på Grete Rode. Fulgte dietten. Gikk ned fem kg på syv uker og opp fire kg siste uken av kurset. Det virker som vekten min bare gjør hopp og sprett oppover.

Gjest Rullerulle

Jeg har gått opp 2 kg.. fordi jeg har spist som en ulv den siste uka. Men 8?

Kroppen må da føles veldig oppblåst og tung, får du på deg buksene dine?

Dette høres ikke helt normalt ut. :-(

Det er lenge siden jeg kunne bruke jeans pga overvekt, så jeg har tights som jeg ikke merker noe på. Jeg har også store t-skjorter. Jeg arver gensere og t-skjorter av en man på 145 kg, så de er enda for store for meg.

Jeg har aldri veid så mye som nå. På tre år har jeg gått opp fra 54 kg til 120, Hva gjør jeg galt? Jeg har gått på Grete Rode. Fulgte dietten. Gikk ned fem kg på syv uker og opp fire kg siste uken av kurset. Det virker som vekten min bare gjør hopp og sprett oppover.

Kan du være veldig insulinresistent?

Les litt på lavkarbo.no og se om du kjenner deg igjen.

Gjest Rullerulle

Jeg kan er ganske sikker på at dette ikke går ann. Jeg tenker du har blingset på tallet da du veide deg for en uke siden.

Nei, jeg blingset ikke på tallet. Jeg gikk på vekten tre ganger for å være sikker på at det var 112. Jeg håpet jeg kunne gå ned til 109 før jul tenkte jeg da. Høres liksom bedre ut. Men se hvordan det gikk.

Nei, jeg blingset ikke på tallet. Jeg gikk på vekten tre ganger for å være sikker på at det var 112. Jeg håpet jeg kunne gå ned til 109 før jul tenkte jeg da. Høres liksom bedre ut. Men se hvordan det gikk.

Vel, noe må det være for jeg kan ikke skjønne hvordan man kan gå opp 8 kg i vekt på 7 dager. Eneste må være om du har fått ekstreme væskeansamlinger i kroppen, men det ville du jo merket.

Annonse

Gjest Niccolina

Det er lenge siden jeg kunne bruke jeans pga overvekt, så jeg har tights som jeg ikke merker noe på. Jeg har også store t-skjorter. Jeg arver gensere og t-skjorter av en man på 145 kg, så de er enda for store for meg.

Jeg synes det var litt urovekkende å lese om den totale vektoppgangen de ssite årene. Har du vært hos lege?

Gjest Elextra

''På tre år har jeg gått opp fra 54 kg til 120, Hva gjør jeg galt? Jeg har gått på Grete Rode. Fulgte dietten. Gikk ned fem kg på syv uker og opp fire kg siste uken av kurset.''

Dette høres jo helt hårreisende ut - i hvertfall har du høyst sannsynlig behov for legehjelp.

Gjest Rullerulle

Jeg synes det var litt urovekkende å lese om den totale vektoppgangen de ssite årene. Har du vært hos lege?

Ja. Har vært hos lege. Han river seg i håret og vil jeg skal slankeopereres. Men jeg har problemer med å spise fem ganger om dagen på Grete Rode kurs, så hvordan skal jeg klare å spise åtte ganger om dagen etter en slankeopreasjon? Dessuten er ikke en sånn opreasjon ufarlig.

Gjest Rullerulle

For fire år siden veide jeg 80. Så raste vekten ned til 54 og legen sjekket meg opp på hvorfor vekten bare raste. Så stoppet den på 54 og ble der et par mnd, før den føyk til himmels.

Gjest Hulderen

Du har ikke gjort noe galt, bort sett fra å la være å gå til lege.

Så kraftig vektoppgang må skyldes en sykdom. Kom deg til lege, og fortell både om de 8 kg denne uken, og alt du har lagt på deg de siste tre årene.

Flimmer1365381250

Ja. Har vært hos lege. Han river seg i håret og vil jeg skal slankeopereres. Men jeg har problemer med å spise fem ganger om dagen på Grete Rode kurs, så hvordan skal jeg klare å spise åtte ganger om dagen etter en slankeopreasjon? Dessuten er ikke en sånn opreasjon ufarlig.

Bytt lege!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...