Mrs D Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 ''Det der er jo tøv, har man i en smørklatt er jo innholdet akkurat det samme. Har fått mye skryt for mine hvite sauser, er ikke ei sjel som mistenker at jeg ikke gjør det på "den rette" måten. :)'' Om man har i en smørklatt ja, men det gjør man jo ikke om man lager saus av melk og kun meljevning. Og jeg synes ikke smaken da er like god. ) ''Og jeg synes ikke smaken da er like god. )'' Mulig du har rett. Jeg krydrer stort sett sausen såpass mye med f.eks karri at det skal godt gjøres at den lille smørklatten som mangler skal utgjøre så mye forskjell. Skal jeg ha fiskeboller bruker jeg krafta fra boksen, og det er den som utgjør hovedsmaken på sausen, ikke smøret. Ren, ukrydret hvit saus (med bare salt og pepper) bruker jeg så og si aldri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371196-enkleste-m%C3%A5ten-%C3%A5-lage-hvit-saus/page/3/#findComment-3245690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.