Gå til innhold

Dette er en stor dag for de ME-syke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenol(1)

15

• frosken

11

• Bookworm

11

• Katt-ja

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest kjenner flere med ME

Ja, den var informativ og troverdig - men resultatene har jo vært kjent innen miljøet en stund...

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg mener detaljene har jo ikke vært kjent før nå, i miljøet heller, selv om man visste at det ville bli veldig lovende.

Annonse

Gjest Cinnamongirl

Bare det ikke blir en ny XMRV-sak :-/ Eller diagnostisere via urinen.. Jeg avventer entusiasmen litt til må jeg ærlig si.

Ser ikke helt sammenhengen med XMRV saken her jeg da, men...

Hva var det med å diagnostisere via urinen? Har det blitt gjort?

Gjest Niccolina

Ser ikke helt sammenhengen med XMRV saken her jeg da, men...

Hva var det med å diagnostisere via urinen? Har det blitt gjort?

De trodde jo også med XMRV at nå kunne man finne en kur. Jeg ser jo at dette forsøket har gått et skritt lengre ved å gi behandling og se resultater av det.

Urinprøvene ble det vel aldri noe stort ut av.

Så får vi se hva som skjer denne gangen. Håper jo selvsagt at det er noe i dette, men det står jo i teksten - alle fikk tilbakefall. Så jeg velger å avvente entusiasmen.

De trodde jo også med XMRV at nå kunne man finne en kur. Jeg ser jo at dette forsøket har gått et skritt lengre ved å gi behandling og se resultater av det.

Så får vi se hva som skjer denne gangen. Håper jo selvsagt at det er noe i dette, men det står jo i teksten - alle fikk tilbakefall. Så jeg velger å avvente entusiasmen.

de fikk tilbakefall, men med vedlikeholdsbehandling har de holdt seg friske i halvannet år.

-og det ser ut til at de har bevist at dette er fysisk og ikke psykisk. Bare det er jo et framskritt.

de fikk tilbakefall, men med vedlikeholdsbehandling har de holdt seg friske i halvannet år.

-og det ser ut til at de har bevist at dette er fysisk og ikke psykisk. Bare det er jo et framskritt.

''-og det ser ut til at de har bevist at dette er fysisk og ikke psykisk. Bare det er jo et framskritt.''

Et enormt framskritt.

mvh

Gjest lightning process er som kognitiv terapi

Hvis lightning process fungerer, er det vel en indikasjon på at det er psykisk?

''Hvis lightning process fungerer, er det vel en indikasjon på at det er psykisk?''

Eller at man har to ganske like symptombilder som har helt ulike årsaker.

Jeg minster mye av tilliten til lightning process når de krever full og ukritisk tro på behandlingsopplegget og forklarer en hver misslykket behandling med manglende motivasjon, tro og etterlevelse.

Mange av prinsippene i behandlingen kan ha en del for seg. Og de er heller ikke unike. Men måten pakken er sydd sammen på med innebakt total ansvarsfraskrivelse, er heller tvilsom.

mvh

Annonse

De fikk tilbakefall da de stoppet med medisinen, sto det.

Gjest Cinnamongirl

Husker hvilken urintest det var snakk om ja. En test som viste om man hadde feil bakterieflora i tarmen. Ikke en test som påviste ME.

Forskjellen på XMRV teorien er jo at her har de funnet en medisin som virker - de har funnet ut at det antageligvis er snakk om en autoimmun sykdom - altså at det ikke er psykisk...

Revmatikere må vel ta medisin hele tiden (?) man blir ikke frisk etter en kort kur? I dette forsøket ble de jo bedre igjen når de fikk mer medisin.

Så det høres jo lovende ut!

Gjest Cinnamongirl

LP kan sikkert hjelpe de som blir deprimerte av å være syke - altså hjelpe å tenke positivt. I tilfelle regner jeg med at det hjelper på kreft og andre sykdommer også.

Ja de sier de er friske - men de får jo beskjed om å si det... hvis de ikke sier det så "tror" de ikke nok på behandlingen og da er det deres egen feil at de ikke blir friske...

Flott for de som har fått hjelp altså....

LP kan sikkert hjelpe de som blir deprimerte av å være syke - altså hjelpe å tenke positivt. I tilfelle regner jeg med at det hjelper på kreft og andre sykdommer også.

Ja de sier de er friske - men de får jo beskjed om å si det... hvis de ikke sier det så "tror" de ikke nok på behandlingen og da er det deres egen feil at de ikke blir friske...

Tenk så deilig om alle som gir medisinsk behandling, produserer medisiner o.l. kunne avfeie et hvert manglende resultat og en hver negativ bivirkning som brukerfeil.

All kred når noe går bra. Null ansvar og tjukt med penger når det skjærer seg.

Hvilket liv.

mvh

Gjest nå skjer det noe!

LP er udokumentert svindel og bedrag, og i Norge "helbreder" Norges sleipeste og frekkeste slimål Live Landmark syke som ikke lenger får kalle seg syke, selv om de faktisk er det. Mange blir mye sykere, men de hører vi ikke om.

La oss nå håpe at diskusjonen om LP, kogntiv terapi, gradert opptrening og frykt for det psykiske snart tar slutt. Dette er et viktig og stort skritt i riktig retning for alle de ME-syke der ute som er desperate etter å få tilbake livene sine.

Gjest Cinnamongirl

LP er udokumentert svindel og bedrag, og i Norge "helbreder" Norges sleipeste og frekkeste slimål Live Landmark syke som ikke lenger får kalle seg syke, selv om de faktisk er det. Mange blir mye sykere, men de hører vi ikke om.

La oss nå håpe at diskusjonen om LP, kogntiv terapi, gradert opptrening og frykt for det psykiske snart tar slutt. Dette er et viktig og stort skritt i riktig retning for alle de ME-syke der ute som er desperate etter å få tilbake livene sine.

Vel talt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...