Gå til innhold

Det kvinner skal gjøre!

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke uenig i det du skriver her, men tror du uttalelsene hennes sårer noen? Det er det i så fall ingen grunn til.

På meg virker det som om hun er veldig impulsiv og frittalende, hun slenger ut synspunkter som virker uoverveid, og kanskje tenker hun ikke over at offentligheten kjenner hennes fortid og ikke får liv og lære til å stemme helt.

''På meg virker det som om hun er veldig impulsiv og frittalende, hun slenger ut synspunkter som virker uoverveid, og kanskje tenker hun ikke over at offentligheten kjenner hennes fortid og ikke får liv og lære til å stemme helt'' Det er sånn jeg oppfatter henne også, og jeg trodde - eller forventet kanskje - at hun er mer reflektert enn som så.

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

11

• frosken

6

• morsan

5

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Men hun fremstår etter min mening som svært perspektivløs; egentlig er jeg fristet til å si at hun fremstår som svært blond i det intervjuet...

Hun er i alle fall oppriktig glad i dyr, det skal hun ha.

Ellers vet jeg ikke hvor mye man skal legge i dette intervjuet, som nevnt virker det lite gjennomtenkt.

hidi, the scorpion

Men hun fremstår etter min mening som svært perspektivløs; egentlig er jeg fristet til å si at hun fremstår som svært blond i det intervjuet...

Frosken da: ''Men hun fremstår etter min mening som svært perspektivløs; egentlig er jeg fristet til å si at hun fremstår som svært blond i det intervjuet...''

Ligner ikke deg å dømme folk etter hårfarge!

Jeg er blond, og deler mange av hennes oppfatninger. Jeg er _for_ likestilling, men mot "likestilling" mellom en nybakt mor og far. Man trenger ikke være gammeldags for å ha slike tanker.

Jeg godtar at samfunnet har forandret seg, men jeg godtar _ikke_ at jeg endrer på mine verdivalg i livet!

''hun fremstår som svært blond i det intervjuet...'' Jeg tror vi leser dette intervjuet med samme briller ;-)

Gjest Nickløsheletida

Å si at noen (i norsk kontekst faktisk de fleste) ikke bør få barn er et svært sterkt utsagn, og for en mor som har flyttet felles unger permanent fra deres far syns jeg faktisk at å si ''Barn skal jo vokse opp med sin mamma og pappa, og det krever tid og prioriteringer. Hvis kvinner ikke har tid til å være hjemme hos barna sine når de er små, bør de kanskje la det være. I disse dager kan man faktisk velge'' viser at vi ikke har med den skarpeste kniven i skuffen å gjøre. Eller mener hun at hun selv også burde "valgt" bort de tre første, ettersom hun ikke har greid å "prioritere og velge" slik at ungene vokser opp med sin mamma og pappa? ;-)

''viser at vi ikke har med den skarpeste kniven i skuffen å gjøre''

Lite gjennomtenkte uttalelser, men dum kan hun ikke være.

''Mine unger har i hvert fall ikke pappaen sin i England, selv om jeg kanskje ikke er så god til å gjøre det kvinner skal.''

Ja, jeg undres hvordan hun ville følt det dersom en annen kjendis sa med brask og bram: "Jeg synes ikke at kvinner som dumper barnefaren per sms og deretter tar med seg barna ttil et annet land burde fått barn"

''Jeg lurer på hvordan hun ville følt det dersom det kom en kjendis og sa "Jeg synes ikke at kvinner som dumper barnefaren per sms og deretter tar med seg barna ttil et annet land burde fått barn"'' Nettopp.

Annonse

''viser at vi ikke har med den skarpeste kniven i skuffen å gjøre''

Lite gjennomtenkte uttalelser, men dum kan hun ikke være.

''Lite gjennomtenkte uttalelser, men dum kan hun ikke være'' Som alle andre som intervjues har hun nok lest gjennom sitatene, i allefall fått tilbud om å gjøre det. Hun har altså ikke bare slengt ut dette, men godkjent det. Så bare lite gjennomtenkt? Nja, nei, er nok ikke enig med deg der nei.. ;-)

Gjest Nickløsheletida

''Lite gjennomtenkte uttalelser, men dum kan hun ikke være'' Som alle andre som intervjues har hun nok lest gjennom sitatene, i allefall fått tilbud om å gjøre det. Hun har altså ikke bare slengt ut dette, men godkjent det. Så bare lite gjennomtenkt? Nja, nei, er nok ikke enig med deg der nei.. ;-)

Ok, dumme uttalelser og jeg er ikke enig med henne. Hun burde tenke over hvor heldig stilt hun er i forhold til mange når hun kommer med slike uttalelser.

På den annen side. Hun har kommet seg frem ved hjelp av egne evner, så det er klart at hun kan ikke være den sløveste kniven i skuffen heller.

Ja, det er spesielt. Men jeg synes det virker som om hun bare bobler over av meninger i hytt og pine, uten å bry seg om hvorvidt hun eventuelt blir feilsitert eller ting blir tatt ut av sin sammenheng.

''Men jeg synes det virker som om hun bare bobler over av meninger i hytt og pine, uten å bry seg om hvorvidt hun eventuelt blir feilsitert eller ting blir tatt ut av sin sammenheng.''

Dette i seg selv er ikke noe bevis på at hun er dum, ihvertfall ikke hvis man med dum mener uintelligent. Men det er nokså klare indikasjoner på at hun er fjollete, og noen vil kanskje bruke dum i den betydningen også?

Frosken da: ''Men hun fremstår etter min mening som svært perspektivløs; egentlig er jeg fristet til å si at hun fremstår som svært blond i det intervjuet...''

Ligner ikke deg å dømme folk etter hårfarge!

Jeg er blond, og deler mange av hennes oppfatninger. Jeg er _for_ likestilling, men mot "likestilling" mellom en nybakt mor og far. Man trenger ikke være gammeldags for å ha slike tanker.

Jeg godtar at samfunnet har forandret seg, men jeg godtar _ikke_ at jeg endrer på mine verdivalg i livet!

''Ligner ikke deg å dømme folk etter hårfarge! ''

Å bruke blond på den måten frosken gjorde går jo ikke på hårfarge som sådan. Jeg er blond og kunne gjerne brukt det samme uttrykket.

''Men jeg synes det virker som om hun bare bobler over av meninger i hytt og pine, uten å bry seg om hvorvidt hun eventuelt blir feilsitert eller ting blir tatt ut av sin sammenheng.''

Dette i seg selv er ikke noe bevis på at hun er dum, ihvertfall ikke hvis man med dum mener uintelligent. Men det er nokså klare indikasjoner på at hun er fjollete, og noen vil kanskje bruke dum i den betydningen også?

Jeg har sett henne bli intervjuet på TV flere ganger, og hun virker verken dum eller fjollete eller overflatisk.

Men jeg kjenner henne ikke personlig.

Hvorvidt intervjuet yter henne rett eller urett har jeg ingen formening om.

Gjest Tussilago1

''Der jeg jobber, er det veldig vanlig at mødre tar et års ulønnet permisjon etter den lønnede, nettopp fordi de synes 1-åringen er for liten til barnehage.

Uansett må hun da få lov til å mene dette uten å bli beskyldt for ikke å være "den skarpeste kniven i skuffen".''

Hun får lov å mene akkurat det hun vil om sitt eget liv og sine egne valg, men det er temmelig spesielt å mene at mors valg for det eene året barnet er mellom 1 og 2 år skal være fullstendig diskvalifiserende mht til å være mor - at man overhodet ikke burde fått bran!

Enig, og når hun til alt overmål har ansatt en au pair osv...

Ok, dumme uttalelser og jeg er ikke enig med henne. Hun burde tenke over hvor heldig stilt hun er i forhold til mange når hun kommer med slike uttalelser.

På den annen side. Hun har kommet seg frem ved hjelp av egne evner, så det er klart at hun kan ikke være den sløveste kniven i skuffen heller.

Det er mange typer intelligens ;-)

Annonse

Gjest Tussilago1

Jeg er ikke uenig i det du skriver her, men tror du uttalelsene hennes sårer noen? Det er det i så fall ingen grunn til.

På meg virker det som om hun er veldig impulsiv og frittalende, hun slenger ut synspunkter som virker uoverveid, og kanskje tenker hun ikke over at offentligheten kjenner hennes fortid og ikke får liv og lære til å stemme helt.

''hun slenger ut synspunkter som virker uoverveid, og kanskje tenker hun ikke over at offentligheten kjenner hennes fortid og ikke får liv og lære til å stemme helt''

Undervurderer du henne ikke en smule nå?

''hun slenger ut synspunkter som virker uoverveid, og kanskje tenker hun ikke over at offentligheten kjenner hennes fortid og ikke får liv og lære til å stemme helt''

Undervurderer du henne ikke en smule nå?

''Undervurderer du henne ikke en smule nå?''

Det kan godt hende.

''Den katten ser heldigvis ut som den er stor nok til å spise henne :D''

Og i tillegg står hun vel daglig i umiddelbar fare for å bli slept avgårde til en bakgård og gravd ned. Bikkjer elsker jo bein!

Hadde du syntes det var ok å mobbe en tykk person også?

Her blir vi neppe enige :-) Å si at unger skal vokse opp hos mamma og pappa når du selv har flyttet ungene fra pappa blir jeg ikke imponert over, men det blir mest artig. At hun moraliserer over og fordømmer andres valg syns jeg derimot bare er frekt.

Vi vet jo i bunn og grunn ingenting om hvorfor hun tok med barna og flytta ut fra faren deres......?

Vi vet jo i bunn og grunn ingenting om hvorfor hun tok med barna og flytta ut fra faren deres......?

Det er riktig. Jeg mener vi bør la være å kritisere for det, fordi vi ikke kjenner årsaken til valget. Kanskje var det det helt rette valget i hennes situasjon.

På samme måte bør hun selv holde kjeft om andres valg. Hun kjenner ikke alle årsakene, og har ingen forutsetning for å vite om det var det rette valget for dem.

Generaliserende uttalelser som rakker ned på dem som har valgt annerledes enn en selv lyder sjelden godt. I tillegg klarer hun selv å si at barn bør vokse opp med mor og far, så hun motsier jo eget valg.

Det er riktig. Jeg mener vi bør la være å kritisere for det, fordi vi ikke kjenner årsaken til valget. Kanskje var det det helt rette valget i hennes situasjon.

På samme måte bør hun selv holde kjeft om andres valg. Hun kjenner ikke alle årsakene, og har ingen forutsetning for å vite om det var det rette valget for dem.

Generaliserende uttalelser som rakker ned på dem som har valgt annerledes enn en selv lyder sjelden godt. I tillegg klarer hun selv å si at barn bør vokse opp med mor og far, så hun motsier jo eget valg.

''Det er riktig. Jeg mener vi bør la være å kritisere for det, fordi vi ikke kjenner årsaken til valget. Kanskje var det det helt rette valget i hennes situasjon.''

Ja, det er akkurat det jeg mener...

''På samme måte bør hun selv holde kjeft om andres valg. Hun kjenner ikke alle årsakene, og har ingen forutsetning for å vite om det var det rette valget for dem.''

Det er jeg helt enig i! Mine to eldste barn begynte i barnehage som ettåringer og har så absolutt ikke tatt skade av det ;)

''Generaliserende uttalelser som rakker ned på dem som har valgt annerledes enn en selv lyder sjelden godt.''

Enig!

'' I tillegg klarer hun selv å si at barn bør vokse opp med mor og far, så hun motsier jo eget valg.''

Jeg mener også at barn bør vokse opp med mor og far - i samme hus. Selv er jeg separert fra eksen og veldig lei meg for at jeg ikke kan bo sammen med faren deres (mitt valg)...for å si det sånn: For _oss_ måtte det bare bli sånn.., men jeg innser at generelt sett bør mor/far holde sammen dersom det er mulig.

Jeg skjønner godt reaksjonene i tråden her, men synes noen drar det vel langt.... Når man begynner å kritisere henne for at hun er tynn osv, så blir det for dumt. Jeg er også forholdsvis spinkel, kanskje nesten like slank som Mostue - og jeg tror jeg ville fått problemer med å legge på meg. Det er ikke moro å oppleve at man blir sett negativt på fordi man ser ut som man gjør. Slike ting er ikke alltid selvforskyldt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...