Gå til innhold

Det nye reisekortet i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Kortedumma

Nå har jeg til slutt måttet kjøpe elektronisk trikkekort jeg også, men jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal bruke det! Jeg klarte å registrere det eller hva det heter, da skulle man holde kortet stille foran det lille vinduet på den grå kassa, sto det og det virket. Men da jeg var på hjemvei, nyttet ikke det. En mann lenger inne i trikken, som så at jeg ikke fikk det til, gjorde enslags oppoverbevegese med hånda for å vise meg, men så ble jeg skjøvet til side av masse folk som skulle på bak meg og jeg fikk ikke prøvd og bedrev derfor trikkesniking tre stasjoner til jeg skulle av. Hva søren er det man skal gjøre? Føre kortet oppover mot ruten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371301-det-nye-reisekortet-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å holde kortet foran den firkanten med symbolet på. Men det er mange kortlesere som ikke virker, så det er sikkert ikke din feil! Det viktigste er at du validerer det med en gang du har kjøpt nytt, om du ikke validerer hver gang du går på er det ikke så farlig. (tror det blir mer aktuelt å validerer hver gang man reiser når systemet fungerer ordentlig, dvs at man må validere korte for å komme gjennom sperringene på t-banen).

Det er bare å holde kortet foran den firkanten med symbolet på. Men det er mange kortlesere som ikke virker, så det er sikkert ikke din feil! Det viktigste er at du validerer det med en gang du har kjøpt nytt, om du ikke validerer hver gang du går på er det ikke så farlig. (tror det blir mer aktuelt å validerer hver gang man reiser når systemet fungerer ordentlig, dvs at man må validere korte for å komme gjennom sperringene på t-banen).

''Det viktigste er at du validerer det med en gang du har kjøpt nytt, om du ikke validerer hver gang du går på er det ikke så farlig. ''

Dette gjelder for de som har periodekort, f.eks. månedskort.

Hvis man har flexikort på plastkortet, altså "reisepenger", skal det trekkes penger for hver reise. Men virker det ikke, er det jo ingenting å gjøre med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...