Gå til innhold

noen erfaring med bruka tetracylin?

Anbefalte innlegg

Gjest ny bruker av tetracyliner

Jeg er nettopp begynt på tetracyliner pga alvorlig acne. I pakningsvedlegget står det ikke at det ikke kan tas med mat eller drikke (så lenge det ikke er jerntilskudd eller melkeprodukter vel å merke). På apoteket sa de at de MÅ tas med 12 timer mellomrom, f eks kl. 07.00 og 19.00. Men jeg kan ikke spise noe to timer før eller to timer etterpå, for det hemmer opptaket. Stemmer dette?

Jeg kan kun finne om det med melk, men ikke det om annen mat. Det er lite sosialt å ikke kunne spise noe på kveldstid. Føler det er rart å takke nei til middagsinvitasjoner pga medisinregimet :-P Men er kanskje noe jeg bare må de neste månedene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371320-noen-erfaring-med-bruka-tetracylin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det skal IKKE tas sammen med melk (og melkeprodukter som ost), fordi det da binder seg til melken, i stedet for til deg! :-)

Det er ingen krise hvis det skjer av og til.

Med vennlig hilsen

Det skjønte jeg etter vedlegget, men finner ikke informasjon om det farmasøyten sa på apoteket om all annen mat heller ikke skal tas sammen med tetracyliner?

Det skjønte jeg etter vedlegget, men finner ikke informasjon om det farmasøyten sa på apoteket om all annen mat heller ikke skal tas sammen med tetracyliner?

Nei, det er overdrevent, spesielt når du skal ta det over lengre tid.

Du kan regne med at magen er litt i ulage de første 3-4 dagene - så ordner det seg.

Med vennlig hilsen

Nei, det er overdrevent, spesielt når du skal ta det over lengre tid.

Du kan regne med at magen er litt i ulage de første 3-4 dagene - så ordner det seg.

Med vennlig hilsen

Kanskje jeg skal gå innom et annet apotek å høre hva de sier om det?

Foreløbig ingen bivirkninger, tatt medisinen siden onsdag :-)

Annonse

Gjest lykke til :-)

Så lenge du ikke tar det akkurat samtidig... og ikke hver dag på den måten...

PS! Har du akne vil jeg i tillegg anbefale å kutte ned mengden raffinert sukker til det minimale, sukker forstyrrer hormonbalansen og gir dermed f.eks. akne. Vet jeg av egen erfaring. Så får du dobbel effekt, tabletter og bort med sukker :-)

Og ikke minst, vær flink til å rense hud morgen og kveld og bruke fuktighetskrem som ikke inneholder olje som tetter porene. Måtte bare gi noen ekstra kvisetips i samme slengen, håper du ikke blir sur :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...