Gå til innhold

Skal du kjøpe iPhone 4S?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

40

• meg__123!

11

• morsan

8

• candyqueen_83

5

Jeg har iPhone 4, så jeg kjøper ikke ny. Det skal ikke være så store forskjeller, bortsett fra bedre kamera, og bedre ditt og datt. Du har sikkert hørt om Siri som skal komme med den mobilen, men den er kun på noen få språk, ergo vil det ikke ha noe stor betydning for norske brukere. Se hva du kan få "mer av" på iPhone 4S i forskjell til iPhone 4. Hvis det er verdt det slår du til, hvis ikke kan du like godt kjøpe iPhone 4 som nå skal være å få kjøpt til en ok pris.

Gjest luftslott

Ja! Skal kjøpe den så snart jeg får spart opp nok, vil ha 64gb-versjonen. Nå har jeg Nokia N8 og hater den, har jo med meg iPod'en overalt i tillegg uansett. Elsker iPod'en min, iPad'en til gubben og ser at han er storfornøyd med sin iPhone 4. Han på sin side kommer ikke til å bytte til 4S, men vente til neste modell.

Annonse

Nei, det skal jeg ikke.

Hvorfor ikke? Fordi jeg har iPhone4 og har bestemt meg for å kjøpe annen hver iPhone som kommer. Hadde 3G, hoppa over 3GS. Har 4, hopper over 4S osv.

Selvfølgelig kunne jeg godt tenkt meg hastigheten og kameraet på 4S, men iPhone4 er fortsatt en svært god telefon, og jeg er fornøyd med den.

Har lyst på iphone, men har hørt mye dritt om den. Men mye bra også :P

''Har lyst på iphone, men har hørt mye dritt om den.''

Dritten kommer jo stort sett fra folk som på forhånd har bestemt seg for at de ikke liker iPhone, og som baserer meninga si på ting de har lest.

At folk ikke heller leser undersøkelsene som viser hvilke mobiler folk er mest fornøyd med, skjønner ikke jeg. Der er jo iPhone overlegen alle. Så kan man jo spørre seg om så mange virkelig er fornøyd med en drittelefon. :) Svaret sier seg selv: Selvfølgelig ikke!

Fra 5000,- for en mobil?! Jeg tror folk er spenna gærne! Jeg har en LG som kostet rundt 1300,- og det holder i lange baner.

Får inntrykk i denne tråden av at noen kjøper ny telefon når det kommer en ny iphone-modell og ikke når de trenger en ny (bortsett fra Elextra) - er det virkelig sånn??? Skiter folk penger eller!?

Annonse

Gjest Hulderen

Fra 5000,- for en mobil?! Jeg tror folk er spenna gærne! Jeg har en LG som kostet rundt 1300,- og det holder i lange baner.

Får inntrykk i denne tråden av at noen kjøper ny telefon når det kommer en ny iphone-modell og ikke når de trenger en ny (bortsett fra Elextra) - er det virkelig sånn??? Skiter folk penger eller!?

Ja, det er en del som kjøper ny iPhone hver gang det kommer en ny modell. Det samme gjelder for iPad. Jeg har inntrykk av at det er spesielt vanlig for folk på Twitter. Mulig jeg følger feil personer.

Ja, det har vært planen siden min gamle 3'er røk i sommer. Har slitt med en antivarisk Nokia i mellomtiden. Men litt skuffet over at den omtalte revolusjonerende 5'ern i stedet ble en 4S med litt lite nytt.

''Men litt skuffet over at den omtalte revolusjonerende 5'ern i stedet ble en 4S med litt lite nytt.''

Det der har vært diskutert en del på diverse Mac-fora. For det første burde jo folk skjønt allerede da 3GS kom at det var sånn Apple kom til å navngi telefonene sine. At det ble 4S burde dermed ikke komme som noen overraskelse.

Så kan man jo spørre seg hva det er som gjør en NY telefon. Er det navnet og utseendet, eller er det innholdet. Hadde Apple laget mobilene med innholdet fra 4S, baksiden i aluminium og kalt den 5 i stedet for 4S hadde en del ikke kommet på å bli skuffet. Så skuffelsen ligger egentlig i at den ser ut som 4. :P

Apples måte å gjøre ting på er jo nettopp å komme med ny maskinvare, men beholde samme OS på de tre siste modellene (siden 3G ikke går an å oppgradere til iOS 5). Apple endrer heller ikke utseende på nye modeller hver gang.

Så om du kan litt om Apple, hva er det egentlig du har grunn til å være skuffet over?

Det er ikke veldig uvanlig å ha en mobil til 5000 kroner. Jeg har stort sett hatt mobiler til rundt 1500-2000 før jeg kjøpte min første iPhone, og brukeropplevelsen kan overhodet ikke sammenlignes. De som syns brukeropplevelsen er viktig, de som ikke bare ønsker seg en dings til "å ringe med", de kjøper gjerne dyre mobiler, enten det er en eplemobil eller Android.

Nå går jo prisen på iPhone også ned om man velger å kjøpe den med binding og abonnement hos en mobiloperatør. Men skal man kjøpe den fra Apple, så er den fra rett i underkant av 5000 kroner. Selv foretrekker jeg å kunne bruke en mobil med det abonnementet jeg selv foretrekker + den mobiloperatør jeg selv ønsker. Så jeg kjøpte fra AppleStore sist, og kommer til å gjøre det igjen neste gang. :)

Det går heller ikke på at folk som har iPhone og den typen mobil driter penger. For meg er det snakk om prioriteringer. Kjøper jeg iPhone er det andre ting jeg må forsake. Men siden jeg vet jeg skal ha den telefonen to år, så vil jeg ha noe jeg er fornøyd med selv om jeg må betale ekstra for det.

Noen er fornøyde med en gammel Toyota, andre vil ha en ny BMW. Sånn er det vel med det meste, i grunnen.

Det er ikke veldig uvanlig å ha en mobil til 5000 kroner. Jeg har stort sett hatt mobiler til rundt 1500-2000 før jeg kjøpte min første iPhone, og brukeropplevelsen kan overhodet ikke sammenlignes. De som syns brukeropplevelsen er viktig, de som ikke bare ønsker seg en dings til "å ringe med", de kjøper gjerne dyre mobiler, enten det er en eplemobil eller Android.

Nå går jo prisen på iPhone også ned om man velger å kjøpe den med binding og abonnement hos en mobiloperatør. Men skal man kjøpe den fra Apple, så er den fra rett i underkant av 5000 kroner. Selv foretrekker jeg å kunne bruke en mobil med det abonnementet jeg selv foretrekker + den mobiloperatør jeg selv ønsker. Så jeg kjøpte fra AppleStore sist, og kommer til å gjøre det igjen neste gang. :)

Det går heller ikke på at folk som har iPhone og den typen mobil driter penger. For meg er det snakk om prioriteringer. Kjøper jeg iPhone er det andre ting jeg må forsake. Men siden jeg vet jeg skal ha den telefonen to år, så vil jeg ha noe jeg er fornøyd med selv om jeg må betale ekstra for det.

Noen er fornøyde med en gammel Toyota, andre vil ha en ny BMW. Sånn er det vel med det meste, i grunnen.

Men hva bruker man en slik til?? Jeg har en fire år gammel SE med taster og lite display. Den ligger her et eller annet sted...og ungene ringer på den, eller sender sms om det er noe.

De som kjøper slike må jo ha et stort behov for å nå nettet, skrive mail, ha utstrakt kontakt med verden innbilder jeg meg?

Jeg vurderer å kjøpe iPhone, men er usikker på hvor mye den tåler litt røff behandling? Som å ligge i lomma når man går tur og kanskje blir litt svett... Jeg har alltid mobil i bukse- eller jakkelomme, og da blir den jo utsatt for litt av hvert. Har du noen formening om dette?

Et spørsmål til: Siden jeg ikke er så veldig mobilavansert, vil jeg da like gjerne kunne kjøpe forrige versjon siden de visstnok skal bli en del billigere nå?

Men iphone kan ikke sammenliknes med din LG :-)

Iphone er mye mye mer enn bare en mobil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...