Gå til innhold

Rød brødboks - hvor?

Anbefalte innlegg

Ja, den var utrolig praktisk på mange måter - ikke minst fordi det gjør at skjærefjøla MÅ ryddes bort igjen etter at "man" har forsynt seg med brød ;-)

'' - ikke minst fordi det gjør at skjærefjøla MÅ ryddes bort igjen etter at "man" har forsynt seg med brød ;-)''

helst "mann" kanskje?

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

21

• morsan

15

• Tvillingmamma

6

• candyqueen_83

6

Mest aktive i denne tråden

Ja, den var utrolig praktisk på mange måter - ikke minst fordi det gjør at skjærefjøla MÅ ryddes bort igjen etter at "man" har forsynt seg med brød ;-)

''ikke minst fordi det gjør at skjærefjøla MÅ ryddes bort igjen etter at "man" har forsynt seg med brød ;-)''

Hehe,- det MÅ den da slettes ikke - du skal nok være fornøyd med din egen pode :-)

Annonse

Den var KNALLFIN!!!

Jeg har kikket på en annen type brødboks. Den koster 499,-, så jeg synes ikke prisen på din er så fryktelig avskrekkende.

Spar litt hver uke, så har du plutselig råd til den :)

''Spar litt hver uke, så har du plutselig råd til den :)''

Jeg har jo egentlig råd, men lurte på om det fantes et rimeligere alternativ allikevel. :o)

''Spar litt hver uke, så har du plutselig råd til den :)''

Jeg har jo egentlig råd, men lurte på om det fantes et rimeligere alternativ allikevel. :o)

Vet du, Lillemus. Jeg synes du bare skal kjøpe den. Og grunnen er: Fordi du fortjener det.

Jeg kjøpte meg nylig en boks til vaskepulver. Den kostet 249,- Fremdeles må jeg snakke i fistel når jeg sier prisen, men jeg fant ut at jeg fortjente det.

Og faktisk, hver gang jeg åpner skapet der vaskepulveret står, så blir jeg bittelittegranne gladere - bare fordi den boksen er så fin :)

Gjest Elextra

Ikke det du spør om, men jeg vil anbefale terracotta-krukke til oppbevaring av brød. Det er nesten utrolig hvor mye bedre brødet holder seg i slike!

Disse var jo veldig populære på tidlig nittall(?), og har nå nesten forsvunnet fra forretningene. Men de bør vel være mulig å få tak i.

Altså: http://www.google.com/imgres?q=terra+cotta+bread+storage&um=1&hl=en&client=opera&hs=s9x&sa=N&rls=en&channel=suggest&tbm=isch&tbnid=6e4yJeEEkSqq5M:&imgrefurl=http://breadbindesign.blogspot.com/2010_10_01_archive.html&docid=Yy4rNTDEREo9lM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_Ncee8FMfP0A/TMPXBKcQsCI/AAAAAAAAABI/TJeDD3cHJ3I/s1600/bread%252Bcrock.jpg&w=274&h=400&ei=Yz6lToi4DqL-4QTE3LXTBA&zoom=1&iact=hc&vpx=218&vpy=100&dur=28&hovh=271&hovw=186&tx=122&ty=142&sig=101769515507694103136&page=1&tbnh=117&tbnw=81&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1246&bih=575

I slike brødbokser som du nevner må en gjerne velge mellom to ting: Enten ha boksen tett, for å hindre at brødet blir tørt, men da blir det fort muggent. Eller en må ha god utluftning, men da blir det som sagt fort tørt.

Ikke det du spør om, men jeg vil anbefale terracotta-krukke til oppbevaring av brød. Det er nesten utrolig hvor mye bedre brødet holder seg i slike!

Disse var jo veldig populære på tidlig nittall(?), og har nå nesten forsvunnet fra forretningene. Men de bør vel være mulig å få tak i.

Altså: http://www.google.com/imgres?q=terra+cotta+bread+storage&um=1&hl=en&client=opera&hs=s9x&sa=N&rls=en&channel=suggest&tbm=isch&tbnid=6e4yJeEEkSqq5M:&imgrefurl=http://breadbindesign.blogspot.com/2010_10_01_archive.html&docid=Yy4rNTDEREo9lM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_Ncee8FMfP0A/TMPXBKcQsCI/AAAAAAAAABI/TJeDD3cHJ3I/s1600/bread%252Bcrock.jpg&w=274&h=400&ei=Yz6lToi4DqL-4QTE3LXTBA&zoom=1&iact=hc&vpx=218&vpy=100&dur=28&hovh=271&hovw=186&tx=122&ty=142&sig=101769515507694103136&page=1&tbnh=117&tbnw=81&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1246&bih=575

I slike brødbokser som du nevner må en gjerne velge mellom to ting: Enten ha boksen tett, for å hindre at brødet blir tørt, men da blir det fort muggent. Eller en må ha god utluftning, men da blir det som sagt fort tørt.

Nei nei nei! En sånn passer da ikke inn på mitt røde og hvite kjøkken! :o) Hadde en grønn sånn en gang og den var utrolig upraktisk synes jeg.

VIL HA rød brødboks! :o)

Vet du, Lillemus. Jeg synes du bare skal kjøpe den. Og grunnen er: Fordi du fortjener det.

Jeg kjøpte meg nylig en boks til vaskepulver. Den kostet 249,- Fremdeles må jeg snakke i fistel når jeg sier prisen, men jeg fant ut at jeg fortjente det.

Og faktisk, hver gang jeg åpner skapet der vaskepulveret står, så blir jeg bittelittegranne gladere - bare fordi den boksen er så fin :)

''Vet du, Lillemus. Jeg synes du bare skal kjøpe den. Og grunnen er: Fordi du fortjener det.''

*smask på deg* :o)

Gjest Elextra

Nei nei nei! En sånn passer da ikke inn på mitt røde og hvite kjøkken! :o) Hadde en grønn sånn en gang og den var utrolig upraktisk synes jeg.

VIL HA rød brødboks! :o)

''Nei nei nei! En sånn passer da ikke inn på mitt røde og hvite kjøkken!''

Den passer ikke helt inn på mitt ganske minimalistiske kjøkken heller, men den kamelen svelger jeg gjerne for smaken av ferskt brød til frokost hver dag :-).

Annonse

''Nei nei nei! En sånn passer da ikke inn på mitt røde og hvite kjøkken!''

Den passer ikke helt inn på mitt ganske minimalistiske kjøkken heller, men den kamelen svelger jeg gjerne for smaken av ferskt brød til frokost hver dag :-).

*hehe* Den kamelen svelger ikke jeg. Ikke denne gangen. :o)

Tvillingmamma

nå skullle det vær en "liker"-knapp her altså!!

Tvillingmamma

og jeg skulle gjerne sett boksen din! for jeg kan trenge noe nytt og pent ;-)

og jeg skulle gjerne sett boksen din! for jeg kan trenge noe nytt og pent ;-)

Har prøvd å finne bilde av den på nett, men ikke funnet :(

Den er ganske stor og kremhvit, metall. Har lokk med "blonder" på kanten. Det står "Vask" på den. Og inni er det en måleskje.

Kjøpt på en liten interiørbutikk her i byen. Ved leilighet kan jeg jo sjekke om det er noe merke på den :)

Gjest Elextra

''Jeg kjøpte meg nylig en boks til vaskepulver. Den kostet 249,- Fremdeles må jeg snakke i fistel når jeg sier prisen, men jeg fant ut at jeg fortjente det.''

*knegg* Det var jo også noe å bry seg om!

Men skjønner hva du mener likevel, jeg kan også noen ganger bruke penger på ting som er komplett uforståelig for andre.

Tvillingmamma

Har prøvd å finne bilde av den på nett, men ikke funnet :(

Den er ganske stor og kremhvit, metall. Har lokk med "blonder" på kanten. Det står "Vask" på den. Og inni er det en måleskje.

Kjøpt på en liten interiørbutikk her i byen. Ved leilighet kan jeg jo sjekke om det er noe merke på den :)

åhhh, bare kjenner at de kunne jeg ønske meg!! Vi skal bygge nytt bad nede, og jeg ønsker vaskemaskin der også, slippe all flyinga i trapper til vaskerommet oppe. Er det plass til sånn vanlig pose med vaskepulver, tenker på størrelsen? Vi kjøper vaskepulver i store bokser i Sverige, så jeg øser over i de boksene jeg har nå, men trenger jo ett sett til da, siden det blir to vaskemaskiner i huset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...