Gå til innhold

Tenner barn 3 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo 3-årsjeksler og jekslene kan være litt vondere enn de mindre melketennene siden de har større flate som skal gjennom tannkjøttet.

3-årsjeksler? De aller fleste får vel siste melketann-jeksel i 2-årsalderen?

Men unntak finnes selvfølgelig. Trådstarter må nesten se etter.

3-årsjeksler? De aller fleste får vel siste melketann-jeksel i 2-årsalderen?

Men unntak finnes selvfølgelig. Trådstarter må nesten se etter.

''3-årsjeksler? De aller fleste får vel siste melketann-jeksel i 2-årsalderen?''

Er det ikke 1-års, 3-års, 6-års og 12-års-jeksler da? + visdomstennene.

brilleslangen

''3-årsjeksler? De aller fleste får vel siste melketann-jeksel i 2-årsalderen?''

Det varier vel litt når de tennene dukker opp, men jeg tror nok det kalles to-årsjeksel... Mine fikk dem rundt 20 mnds alder

Men når ungen har fått alle melketennene skal det være 20 tenner i munnen. Så det er greit for mor å se etter for å sjekke om det kan være tenner på vei. For neste tenner etter der igjen er 6årsjekslene..Og de er permanente og skalikke felles. Og de har dukket opp i 5,5-6årsalder hos mine håpefulle

Enig i alle, unntatt de siste melketannjekslene. Men det er ingen stor sak.

http://www.helsedirektoratet.no/tannhelse/forste_tenner/

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...