Gå til innhold

Spørsmål til en lege el.a.

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel journal i annen by

Hvordan får man tak i sin gamle legejournal fra 20 år tilbake, dersom man ikke husker navnet på legen eller legekontoret (det eksisterer ikke lenger der)? Finnes det noe register over hvilke leger man har gått til? (dette var før fastlegeordningen) Hvor kan man henvende seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371440-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-en-lege-ela/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Nei, det finnes ingen slik overordnede fortegnelser.

Det du kan gjøre, er å prøve å finne noen som husker hvilket legekontor som la på dette stedet evt navnet på lege(ne). Deretter kan du spørre Fylkeslegen om denne har kjennskap til hvor arkivet har tatt veien.

Det er legen som eier journalene, og hvis legen ikke praktiserer lenger og heller ikke har overlatt praksisen til noen andre, er det slett ikke sikkert at journalene eksisterer. Dessverre.

Jeg prøvde å spore opp min egen journal fra min barndom for litt siden, men det viste seg å være helt umulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...