Gå til innhold

Overraska over åpen kritikk av kollega

Anbefalte innlegg

Ble ganske overraska over oppførselen til sjefen her om dagen.H*n kritiserte en av de ansatte for at denne røyker og har(etter sjefens oppfatning?) et dårlig kosthold(den ansatte er veldig overvektig).Jeg kan jo kanskje forstå at h*n er bekymret og virkelig bryr seg.Men h*n sa det så alle de andre på jobben hørte det.Syns det var ganske ille,tror nok jeg hadde sagt ifra om det var meg h*n sa det til.

Hva syns dere?

Fortsetter under...

...jeg synes at slike private og personlig forhold overhodet ikke er gjenstand for en plenumsdiskusjon, noe en leder burde være fullstendig klar over.

...de er vel i og for seg ikke gjenstand for noen diskusjon i det hele tatt så lenge de ikke går utover jobben til vedkommende.

Hvis disse tingene ikke har noe med vedkommendes arbeidsinnsats å gjøre, var det LAAAAANGT over grensen for hva en leder kan tillate seg.

Hvis det faktisk går ut over vedkommendes arbeidsinnsats, synes jeg lederen skal ha lov til å ta det opp, men da i en samtale med bare den personen det gjelder, og ikke åpent...

Annonse

Særdeles viktig å få lagt ut på DOL. Agurktid?

''Særdeles viktig å få lagt ut på DOL. Agurktid?''

Hva i all verden mener du med dette? Skal vi bare ha lov til å diskutere de virkelig viktige tingene her inne? Har du sett alt det folk poster her inne, eller? Slik sett er dette mye mer viktig enn å lure på når folk har tenkt å legge seg...

Særdeles viktig å få lagt ut på DOL. Agurktid?

Dette er vel det prinsippielt at av de viktigste temaene i dag. Og DOL er ikke kun for viktige tema uansett.

Har du ikke noe bedre å foreta deg enn å komme med slikt pissprat?

Jeg synes det var ufint sagt av sjefen, om det da ikke var sagt for spøk. Heller ikke en vanlig kollega burde si noe sånt i alles påhør.

Selv har jeg nå en overvektig sjef. Noen ganger sitter h*n sammen med mange andre (både vår avdeling og andre avdelinger) og spiser lunsj. Jeg har lagt merke til at h*n som regel spiser hviitt brød (medbrakt eller fra kantina), i motsetning til de fleste andre. Men det kunne ikke falle meg inn å si noe irettesettende som alle hørte (ikke på tomanns hånd heller). Kanskje h*n spiser sunt hjemme!

Har dere forresten lagt merke til at ikke mange sjefer er veldig overvektige? De har nok større problem med å stige i gradene.

Hvis disse tingene ikke har noe med vedkommendes arbeidsinnsats å gjøre, var det LAAAAANGT over grensen for hva en leder kan tillate seg.

Hvis det faktisk går ut over vedkommendes arbeidsinnsats, synes jeg lederen skal ha lov til å ta det opp, men da i en samtale med bare den personen det gjelder, og ikke åpent...

Det går ikke utover arbeidet,og h*n prøver faktisk å gjøre noe med det.Syns det var slemt å si noe sånt så alle hører det.Denne sjefen sluttet faktisk å røyke for kort tid siden selv,så syns det er rart at h*n føler at h*n har rett til å kritisere andre fordi de røyker.H*n er også ganske krass når det er endel stress,er flere som tenker på å slutte inkludert meg.

Annonse

Ikke alle ledere er ledere pga sine fremragende lederegenskaper :)

Hadde en slik en gang. Jeg likte han ikke når han var gruppeleder, plutslig ble han avdelingsleder. Fysak som ikke klarte komme med små drittbemerkninger om hvordan folk gikk, så ut på håret, gikk hjem for å hente barn i barnehage og andre ting.

Personlig kom jeg til den konklusjonen at bedriftens valg av ledere ikke samsvarte med mine forventinger til leder, og hadde bedre ting å bruke livet mitt på, så jeg slutta.

hehe. Men helt uten å ane noe om settingen din, jeg fikk umiddelbar flashback til min kortvarige avdelingsleder. Og ja, det er merkelig å komme med slike kommentarer, enten det er i plenum eller tomanshånd. Har ingenting med arbeidet som utføres å gjøre.

Jeg synes det kommer litt an på i hvilken sammenheng dette ble sagt. Dersom dere var flere som satt og pratet i lunchen og temaet ble livsstil, så forestiller jeg meg at sjefen anså seg selv som en likeverdig samtalepartner med dere andre og ikke mener å bidra negativt med sin bekymring for din kollega. I en slik sammenheng, kan jeg se for meg at jeg ikke ville ha motforestillinger mot kommentaren. MEN dersom sjefen uoppfordret kommenterte på dette i alles påhør, da synes jeg det er _langt_ utenfor hva man kan tillate seg som leder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...