Gå til innhold

Oppsigelsestid under prøvetiden

Anbefalte innlegg

Gjest kan noen hjelpe med dette??

Jeg vet jeg kan lese gjennom kontrakten - men pga diverse har jeg ikke den i umiddelbar nærhet den nærmeste uka eller to.

Jeg ble ansatt i en it-stilling og er fortsatt i prøvetida. Prøvetiden er på 6 mnd. Hvor lang oppsigelsestid er det vanlig å ha - begge veier. Både når det gjelder å si opp avtalen fra arbeidsgiver og å si opp stillingen selv.

Om det har noe å si er jeg 46 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371485-oppsigelsestid-under-pr%C3%B8vetiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det er vanlig med 14 dagers oppsigelsestid i prøvetiden.

Du kan selv si opp uten begrunnelse, men arbeidsgiver kan ikke si deg opp uten å ha hatt møter med deg først og påpekt hva de evt. ikke er fornøyd med, og du skal ha muligheter for å fremme ditt syn (på opplæring etc.).

Du kan selv si opp uten begrunnelse, men arbeidsgiver kan ikke si deg opp uten å ha hatt møter med deg først og påpekt hva de evt. ikke er fornøyd med, og du skal ha muligheter for å fremme ditt syn (på opplæring etc.).

Takk for svar :)

Men det er lov å avtale annen oppsigelsestid enn dette i prøvetida? Og da er det den som står i kontrakten som da er gyldig?

Mener at jeg har lenger oppsigelsestid - også nå i prøveperioden.

Men skal som sagt sjekke dette ved første anledning

Gjest Elextra

Men det er lov å avtale annen oppsigelsestid enn dette i prøvetida? Og da er det den som står i kontrakten som da er gyldig?

Mener at jeg har lenger oppsigelsestid - også nå i prøveperioden.

Men skal som sagt sjekke dette ved første anledning

''Men det er lov å avtale annen oppsigelsestid enn dette i prøvetida? Og da er det den som står i kontrakten som da er gyldig?''

Ja.

Jeg har forstått det slik at arbeidstaker har omtrent like godt vern i prøvetiden som dersom hun/han var fast ansatt, og at det skal veldig mye til å bli oppsagt i prøvetiden.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...