Gå til innhold

"Froste" vinduer

Anbefalte innlegg

Gjest pusseroppselv
Skrevet

Jeg har kjøpt noen ruller med "frost"-folie fra Ikea som jeg skal legge på vinduene på kjøkkenskapene mine. Jeg la for noen dager siden på to av vinduene for å se hvor bra det ble, og typisk nok ble resultatet nedslående. Jeg sprayet på såpe og brukte den medfølgende "nalen" til å rulle ut folien over hele glassflaten. Når jeg trodde det så bra ut, så oppdaget jeg nye små bobler som jeg forsøkte å fjerne. Et par dager senere så er det enda dårligere resultat - ganske mange småbobler og et skuffende resultat :(

Jeg la på folien mens dørene hang på skapene - kanskje dette var feil? Er det noen som har tips på hvordan man får et bra resultat med slik folie på vinduer så kom med dem ;) Eller finnes det andre måter å froste vinduer på(spray e.l.)?

J

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har gjort dette på et par vinduer, og jeg fant ut at jeg måtte klippe plasten akkurat litt mindre enn ruten. Når den passet akkurat, så ble det bobler.

Du må være SVÆRT sjenerøs med såpevannet (jeg brukte bare vanlig Jif Universal), og så må du trekke fra midten og ut alle veier.

Når plasten ikke passer helt til vinduet, altså er omtrent 1-2mm for liten alle veier - så gikk det helt fint. Da rant vannet greit ut også.

Gjest pusseroppselv
Skrevet

Jeg har gjort dette på et par vinduer, og jeg fant ut at jeg måtte klippe plasten akkurat litt mindre enn ruten. Når den passet akkurat, så ble det bobler.

Du må være SVÆRT sjenerøs med såpevannet (jeg brukte bare vanlig Jif Universal), og så må du trekke fra midten og ut alle veier.

Når plasten ikke passer helt til vinduet, altså er omtrent 1-2mm for liten alle veier - så gikk det helt fint. Da rant vannet greit ut også.

Takk for svar :) Ps! Tok av dørene og la dem ned, eller hang dem på skapene?

Persille1365381127
Skrevet

Takk for svar :) Ps! Tok av dørene og la dem ned, eller hang dem på skapene?

Jeg satte på vinduer, så de hang i karmen sin :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...