Gjest - ingoen - Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er Betnovat reseptbelagt? Tenkte oppsøke lege mandag om ikke bedring i løpet av helga, skal prøve å få på plaster når ungen sover... Er litt irritert på barnehagen, maser om å få henne til lege igjen, vi har jo vært hos lege og hun har gått på antibiotikakur i tillegg til rensing med klorhexidine og påføring av Brulidine salve. Legen anbefalte å ikke bruke noe fet krem eller Locoid og lignende så lenge såret var infisert. Vi har før brukt Locoid mot eksemet med god effekt, men så kom det en periode der det bare ble verre og locoid ikke funket, og det endte med at hun klorte seg så hun ble helt sår og nå strever vi med å få det til å gro... har prøvd sinksalver, Inotyol, Brulidine uten effekt og plaster river hun bare av... Begynte så vidt å bli bedre etter behandlingen med antibiotika, men på slutten av kuren tok såret seg opp igjen pga hun har kloret seg. Prøver å holde neglene korte, men de vokser jo så fort! Må nesten klippe to ganger i døgnet... Og barnehagen trodde det var brennkopper, men såret ser ikke ut som brennkopper, det er ikke gult, væskende, blemmmer med puss, sårskorpe... men rødt hissig sår. Legen så på det og mente det var betent eksem. Anbefalte jo plaster i tillegg, men som du leser er ikke det bare bare, og det er nok derfor hun ikke har blitt bedre. Er så redd hun får arr av det hele og. Tanten var visst plaget med det samme, hun har helt fin hud nå heldigvis... Hmm.. det der høres ikke bra ut! Dere har kommet inn i en ond sirkel der barnet klør på eksemet, eksemet blir hissig, klør mer og hun klør på seg infeksjon pga det blir åpne sår. Min erfaring er at allmennleger er veldig redde for å bruke sterk kortison på små barn, så jeg vil virkelig anbefale en hudlege til å se på saken. Jeg måtte vente i flere mnd for å komme til på Haukeland, der har jeg fått god oppfølging. Jeg vet ikke hvor du bor, men viss du har mulighet (både praktisk og økonomisk sett) ville jeg ha funnet en privat hudlege (Volvat e.l). Har desverre ikke tro på at det såret vil gro med kun Brulidine.. Tror det må sterkere saker til/kombinasjonsbehandling mot betennelsen + eksemet samtidig. Jeg har også fått resept på flytende antihistaminer (mikstur) som jeg kan gi barnet mitt i dårlige perioder. H*n klør alltid mest på nattestid, og det er veldig viktig at barnet IKKE klør seg. Kanskje antihistaminer kunne hjulpet mot kløen en periode slik at såret/eksemet får tid til å gro? Du må iallefall få bedre oppfølging, dess lenger dette pågår dess værre blir det å få bukt med det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371545-s%C3%A5rbehandling-av-sm%C3%A5barn/page/2/#findComment-3249085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - ingoen - Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er Betnovat reseptbelagt? Tenkte oppsøke lege mandag om ikke bedring i løpet av helga, skal prøve å få på plaster når ungen sover... Er litt irritert på barnehagen, maser om å få henne til lege igjen, vi har jo vært hos lege og hun har gått på antibiotikakur i tillegg til rensing med klorhexidine og påføring av Brulidine salve. Legen anbefalte å ikke bruke noe fet krem eller Locoid og lignende så lenge såret var infisert. Vi har før brukt Locoid mot eksemet med god effekt, men så kom det en periode der det bare ble verre og locoid ikke funket, og det endte med at hun klorte seg så hun ble helt sår og nå strever vi med å få det til å gro... har prøvd sinksalver, Inotyol, Brulidine uten effekt og plaster river hun bare av... Begynte så vidt å bli bedre etter behandlingen med antibiotika, men på slutten av kuren tok såret seg opp igjen pga hun har kloret seg. Prøver å holde neglene korte, men de vokser jo så fort! Må nesten klippe to ganger i døgnet... Og barnehagen trodde det var brennkopper, men såret ser ikke ut som brennkopper, det er ikke gult, væskende, blemmmer med puss, sårskorpe... men rødt hissig sår. Legen så på det og mente det var betent eksem. Anbefalte jo plaster i tillegg, men som du leser er ikke det bare bare, og det er nok derfor hun ikke har blitt bedre. Er så redd hun får arr av det hele og. Tanten var visst plaget med det samme, hun har helt fin hud nå heldigvis... Hmm.. det der høres ikke bra ut! Dere har kommet inn i en ond sirkel der barnet klør på eksemet, eksemet blir hissig, klør mer og hun klør på seg infeksjon pga det blir åpne sår. Min erfaring er at allmennleger er veldig redde for å bruke sterk kortison på små barn, så jeg vil virkelig anbefale en hudlege til å se på saken. Jeg måtte vente i flere mnd for å komme til på Haukeland, der har jeg fått god oppfølging. Jeg vet ikke hvor du bor, men viss du har mulighet (både praktisk og økonomisk sett) ville jeg ha funnet en privat hudlege (Volvat e.l). Har desverre ikke tro på at det såret vil gro med kun Brulidine.. Tror det må sterkere saker til/kombinasjonsbehandling mot betennelsen + eksemet samtidig. Jeg har også fått resept på flytende antihistaminer (mikstur) som jeg kan gi barnet mitt i dårlige perioder. H*n klør alltid mest på nattestid, og det er veldig viktig at barnet IKKE klør seg. Kanskje antihistaminer kunne hjulpet mot kløen en periode slik at såret/eksemet får tid til å gro? Du må iallefall få bedre oppfølging, dess lenger dette pågår dess værre blir det å få bukt med det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371545-s%C3%A5rbehandling-av-sm%C3%A5barn/page/2/#findComment-3249086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - ingoen - Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er Betnovat reseptbelagt? Tenkte oppsøke lege mandag om ikke bedring i løpet av helga, skal prøve å få på plaster når ungen sover... Er litt irritert på barnehagen, maser om å få henne til lege igjen, vi har jo vært hos lege og hun har gått på antibiotikakur i tillegg til rensing med klorhexidine og påføring av Brulidine salve. Legen anbefalte å ikke bruke noe fet krem eller Locoid og lignende så lenge såret var infisert. Vi har før brukt Locoid mot eksemet med god effekt, men så kom det en periode der det bare ble verre og locoid ikke funket, og det endte med at hun klorte seg så hun ble helt sår og nå strever vi med å få det til å gro... har prøvd sinksalver, Inotyol, Brulidine uten effekt og plaster river hun bare av... Begynte så vidt å bli bedre etter behandlingen med antibiotika, men på slutten av kuren tok såret seg opp igjen pga hun har kloret seg. Prøver å holde neglene korte, men de vokser jo så fort! Må nesten klippe to ganger i døgnet... Og barnehagen trodde det var brennkopper, men såret ser ikke ut som brennkopper, det er ikke gult, væskende, blemmmer med puss, sårskorpe... men rødt hissig sår. Legen så på det og mente det var betent eksem. Anbefalte jo plaster i tillegg, men som du leser er ikke det bare bare, og det er nok derfor hun ikke har blitt bedre. Er så redd hun får arr av det hele og. Tanten var visst plaget med det samme, hun har helt fin hud nå heldigvis... Hmm.. det der høres ikke bra ut! Dere har kommet inn i en ond sirkel der barnet klør på eksemet, eksemet blir hissig, klør mer og hun klør på seg infeksjon pga det blir åpne sår. Min erfaring er at allmennleger er veldig redde for å bruke sterk kortison på små barn, så jeg vil virkelig anbefale en hudlege til å se på saken. Jeg måtte vente i flere mnd for å komme til på Haukeland, der har jeg fått god oppfølging. Jeg vet ikke hvor du bor, men viss du har mulighet (både praktisk og økonomisk sett) ville jeg ha funnet en privat hudlege (Volvat e.l). Har desverre ikke tro på at det såret vil gro med kun Brulidine.. Tror det må sterkere saker til/kombinasjonsbehandling mot betennelsen + eksemet samtidig. Jeg har også fått resept på flytende antihistaminer (mikstur) som jeg kan gi barnet mitt i dårlige perioder. H*n klør alltid mest på nattestid, og det er veldig viktig at barnet IKKE klør seg. Kanskje antihistaminer kunne hjulpet mot kløen en periode slik at såret/eksemet får tid til å gro? Du må iallefall få bedre oppfølging, dess lenger dette pågår dess værre blir det å få bukt med det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371545-s%C3%A5rbehandling-av-sm%C3%A5barn/page/2/#findComment-3249087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - ingoen - Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er Betnovat reseptbelagt? Tenkte oppsøke lege mandag om ikke bedring i løpet av helga, skal prøve å få på plaster når ungen sover... Er litt irritert på barnehagen, maser om å få henne til lege igjen, vi har jo vært hos lege og hun har gått på antibiotikakur i tillegg til rensing med klorhexidine og påføring av Brulidine salve. Legen anbefalte å ikke bruke noe fet krem eller Locoid og lignende så lenge såret var infisert. Vi har før brukt Locoid mot eksemet med god effekt, men så kom det en periode der det bare ble verre og locoid ikke funket, og det endte med at hun klorte seg så hun ble helt sår og nå strever vi med å få det til å gro... har prøvd sinksalver, Inotyol, Brulidine uten effekt og plaster river hun bare av... Begynte så vidt å bli bedre etter behandlingen med antibiotika, men på slutten av kuren tok såret seg opp igjen pga hun har kloret seg. Prøver å holde neglene korte, men de vokser jo så fort! Må nesten klippe to ganger i døgnet... Og barnehagen trodde det var brennkopper, men såret ser ikke ut som brennkopper, det er ikke gult, væskende, blemmmer med puss, sårskorpe... men rødt hissig sår. Legen så på det og mente det var betent eksem. Anbefalte jo plaster i tillegg, men som du leser er ikke det bare bare, og det er nok derfor hun ikke har blitt bedre. Er så redd hun får arr av det hele og. Tanten var visst plaget med det samme, hun har helt fin hud nå heldigvis... Hmm.. det der høres ikke bra ut! Dere har kommet inn i en ond sirkel der barnet klør på eksemet, eksemet blir hissig, klør mer og hun klør på seg infeksjon pga det blir åpne sår. Min erfaring er at allmennleger er veldig redde for å bruke sterk kortison på små barn, så jeg vil virkelig anbefale en hudlege til å se på saken. Jeg måtte vente i flere mnd for å komme til på Haukeland, der har jeg fått god oppfølging. Jeg vet ikke hvor du bor, men viss du har mulighet (både praktisk og økonomisk sett) ville jeg ha funnet en privat hudlege (Volvat e.l). Har desverre ikke tro på at det såret vil gro med kun Brulidine.. Tror det må sterkere saker til/kombinasjonsbehandling mot betennelsen + eksemet samtidig. Jeg har også fått resept på flytende antihistaminer (mikstur) som jeg kan gi barnet mitt i dårlige perioder. H*n klør alltid mest på nattestid, og det er veldig viktig at barnet IKKE klør seg. Kanskje antihistaminer kunne hjulpet mot kløen en periode slik at såret/eksemet får tid til å gro? Du må iallefall få bedre oppfølging, dess lenger dette pågår dess værre blir det å få bukt med det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371545-s%C3%A5rbehandling-av-sm%C3%A5barn/page/2/#findComment-3249088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - ingoen - Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hmm.. det der høres ikke bra ut! Dere har kommet inn i en ond sirkel der barnet klør på eksemet, eksemet blir hissig, klør mer og hun klør på seg infeksjon pga det blir åpne sår. Min erfaring er at allmennleger er veldig redde for å bruke sterk kortison på små barn, så jeg vil virkelig anbefale en hudlege til å se på saken. Jeg måtte vente i flere mnd for å komme til på Haukeland, der har jeg fått god oppfølging. Jeg vet ikke hvor du bor, men viss du har mulighet (både praktisk og økonomisk sett) ville jeg ha funnet en privat hudlege (Volvat e.l). Har desverre ikke tro på at det såret vil gro med kun Brulidine.. Tror det må sterkere saker til/kombinasjonsbehandling mot betennelsen + eksemet samtidig. Jeg har også fått resept på flytende antihistaminer (mikstur) som jeg kan gi barnet mitt i dårlige perioder. H*n klør alltid mest på nattestid, og det er veldig viktig at barnet IKKE klør seg. Kanskje antihistaminer kunne hjulpet mot kløen en periode slik at såret/eksemet får tid til å gro? Du må iallefall få bedre oppfølging, dess lenger dette pågår dess værre blir det å få bukt med det Og jeg aner ikke hvor jeg trykket for å klare å spamme hele innlegget mitt inn i denne tråden hele 4 ganger! Beklager! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371545-s%C3%A5rbehandling-av-sm%C3%A5barn/page/2/#findComment-3249090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er Betnovat reseptbelagt? Tenkte oppsøke lege mandag om ikke bedring i løpet av helga, skal prøve å få på plaster når ungen sover... Er litt irritert på barnehagen, maser om å få henne til lege igjen, vi har jo vært hos lege og hun har gått på antibiotikakur i tillegg til rensing med klorhexidine og påføring av Brulidine salve. Legen anbefalte å ikke bruke noe fet krem eller Locoid og lignende så lenge såret var infisert. Vi har før brukt Locoid mot eksemet med god effekt, men så kom det en periode der det bare ble verre og locoid ikke funket, og det endte med at hun klorte seg så hun ble helt sår og nå strever vi med å få det til å gro... har prøvd sinksalver, Inotyol, Brulidine uten effekt og plaster river hun bare av... Begynte så vidt å bli bedre etter behandlingen med antibiotika, men på slutten av kuren tok såret seg opp igjen pga hun har kloret seg. Prøver å holde neglene korte, men de vokser jo så fort! Må nesten klippe to ganger i døgnet... Og barnehagen trodde det var brennkopper, men såret ser ikke ut som brennkopper, det er ikke gult, væskende, blemmmer med puss, sårskorpe... men rødt hissig sår. Legen så på det og mente det var betent eksem. Anbefalte jo plaster i tillegg, men som du leser er ikke det bare bare, og det er nok derfor hun ikke har blitt bedre. Er så redd hun får arr av det hele og. Tanten var visst plaget med det samme, hun har helt fin hud nå heldigvis... Vi fikk en salve som hadde hydrokortison og tetracyclin(?) i kombinasjon. Altså noe antibakterielt og noe eksemdempende. Gul salve og ekkel å holde på med, men virksom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371545-s%C3%A5rbehandling-av-sm%C3%A5barn/page/2/#findComment-3249097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er Betnovat reseptbelagt? Tenkte oppsøke lege mandag om ikke bedring i løpet av helga, skal prøve å få på plaster når ungen sover... Er litt irritert på barnehagen, maser om å få henne til lege igjen, vi har jo vært hos lege og hun har gått på antibiotikakur i tillegg til rensing med klorhexidine og påføring av Brulidine salve. Legen anbefalte å ikke bruke noe fet krem eller Locoid og lignende så lenge såret var infisert. Vi har før brukt Locoid mot eksemet med god effekt, men så kom det en periode der det bare ble verre og locoid ikke funket, og det endte med at hun klorte seg så hun ble helt sår og nå strever vi med å få det til å gro... har prøvd sinksalver, Inotyol, Brulidine uten effekt og plaster river hun bare av... Begynte så vidt å bli bedre etter behandlingen med antibiotika, men på slutten av kuren tok såret seg opp igjen pga hun har kloret seg. Prøver å holde neglene korte, men de vokser jo så fort! Må nesten klippe to ganger i døgnet... Og barnehagen trodde det var brennkopper, men såret ser ikke ut som brennkopper, det er ikke gult, væskende, blemmmer med puss, sårskorpe... men rødt hissig sår. Legen så på det og mente det var betent eksem. Anbefalte jo plaster i tillegg, men som du leser er ikke det bare bare, og det er nok derfor hun ikke har blitt bedre. Er så redd hun får arr av det hele og. Tanten var visst plaget med det samme, hun har helt fin hud nå heldigvis... Siden dette er såpass slitsomt, så kunne du kanskje ha utbytte av å spørre den hudlegen som svarer her på dol (i forumet Hud og hår), om hva han mener om problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371545-s%C3%A5rbehandling-av-sm%C3%A5barn/page/2/#findComment-3249121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.