Gå til innhold

Vil ikke la alle asylsøkere få gå fritt

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner trolig 30-50 stykker (gjennom frivillig arbeid), og jeg skal ikke uttale meg, for jeg fører ikke "statistikk", men jeg har ikke inntrykk av at overfall er verre når det først skjer, fordi langt færre skylder på seg selv.

Uansett, det er viktigere å forhindre enn å debattere hva som er verst av pest eller kolera.

Med vennlig hilsen

En overfallsvoldtekt er nok langt mer skremmende vil jeg tro... (uten å veie de to tingene mot hverandre forøvrig).

Fortsetter under...

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• adhemar

18

• megler Smekk

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

En overfallsvoldtekt er nok langt mer skremmende vil jeg tro... (uten å veie de to tingene mot hverandre forøvrig).

''En overfallsvoldtekt er nok langt mer skremmende vil jeg tro... (uten å veie de to tingene mot hverandre forøvrig).''

Ja, det sier seg vel nesten selv. For i tillegg til den fysiske og psykiske fornedrelsen og smerten som selve voldtekten medfører, kommer jo også frykten og redselen for å bli drept i etterkant i en helt annen grad enn om det er ens ektemann som er overgriperen,

Gjest Tussilago1

''Litt ordentlig oppførsel eller like gjerne la være, min mening.''

Hehe, det sier de fleste i starten. Når du har fått hørt tilsrekkelig mange ganger at du er ett av hitlers barn, at det neste du kommer til å gi deg på er homoer eller handicappede etc etc, så står valget til slutt mellom to ting: Å slutte skrive noe, en løsning veldig mange har valgt, eller å kalle mobberen og bermen ved navn, som noen inkludert meg selv har valgt.

Du virker som en som vil velge den første løsningen, og det er synd, fordi du virker reflektert og kunskapsrik.

''eller å kalle mobberen og bermen ved navn, som noen inkludert meg selv har valgt.''

Her tror jeg du feilvurderer. Retorikken din appellerer nok mest til dem du ikke ønsker å assosiere deg med. Mulig jeg overvurderer deg, men tenk alvorlig over hvilken målgruppe du ønsker å nå.

Ok, orker ikke å diskutere dette med deg, for vi blir uansett ikke enige ;)

For min del tenker jeg at det å ha lukkede mottak (med muligheter for vertsfamilier, støttekontakter etc) også er et gode for de lovlydige asylsøkerne. Vi ville minimert det store problemet kriminelle asylsøkere står for, og dermed skjermet det flertallet som faktisk oppfører seg som folk. Jeg tror også mange asylsøkere ville følt det langt tryggere og mer menneskelig å ha nære kontaktpersoner i asylmottaket som fulgte dem når de hadde ærender osv.

Men det viser seg jo nå at asylsøkere, for ikke å snakke om papirløse-asylsøkere (som var de det var snakk om å internere) faktisk ikke står for noen stor del av voldtektene i Oslo likevel, men andre.

''Politiets tall gir nemlig ikke grunnlag for å si at flertallet av overgriperne i Oslo er asylsøkere.

– Fra 2008/2009 hadde vi identifisert 13 overgripere som sto bak 35 overgrep. Seks av disse hadde på et tidspunkt søkt asyl, og enten fått ja eller nei. Derfor kan vi ikke si at det er asylsøkere som overfaller og voldtar, sier [Politiinspektør] Rohde til Dagbladet.''

Med vennlig hilsen

Ja, men visstnok så sitter traumene og effektene lengre i bekjentskapsvoldtektene, selv om jeg er helt enig i at man ikke skulle tro det.

Med vennlig hilsen

Ja, men visstnok så sitter traumene og effektene lengre i bekjentskapsvoldtektene, selv om jeg er helt enig i at man ikke skulle tro det.

Med vennlig hilsen

Det blir nok på forskjellige måter, ja.. men der og da tror jeg det å bli overfalt og voldtatt må være noe av det mest grusomme man kan oppleve :/

Annonse

Det blir nok på forskjellige måter, ja.. men der og da tror jeg det å bli overfalt og voldtatt må være noe av det mest grusomme man kan oppleve :/

Jeg er helt enig, selvsagt.

Det som ingen (bortsett fra det jeg skrev i et innlegg her) nevnet et ord om er hva man skal gjøre med de resterende 80%ene. Altså, det store flertallet av voldtekter (beskrevet som "hvite menn som voldtar hvite kvinnelige bekjente på et nachspiel") - hvordan får man redusert det?

For hver prosent man klarer å redusere det gir en firedoblet reduksjon i antallet voldtekter.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''eller å kalle mobberen og bermen ved navn, som noen inkludert meg selv har valgt.''

Her tror jeg du feilvurderer. Retorikken din appellerer nok mest til dem du ikke ønsker å assosiere deg med. Mulig jeg overvurderer deg, men tenk alvorlig over hvilken målgruppe du ønsker å nå.

''men tenk alvorlig over hvilken målgruppe du ønsker å nå''

Trengs ikke. I motsetning til visse andre har jeg ingen tro på å frelse verden fra all ondskap ved å sitte 24/7 å messe det samme budskapet på et lite internetforum.

Gjest Tussilago1

''men tenk alvorlig over hvilken målgruppe du ønsker å nå''

Trengs ikke. I motsetning til visse andre har jeg ingen tro på å frelse verden fra all ondskap ved å sitte 24/7 å messe det samme budskapet på et lite internetforum.

''I motsetning til visse andre har jeg ingen tro på å frelse verden fra all ondskap ved å sitte 24/7 å messe det samme budskapet på et lite internetforum.''

Ikke jeg heller, har heller ingen ambisjoner om noe slikt. Har du siden du bringer temaet på bane?

Gjest Nord og ned.

''I motsetning til visse andre har jeg ingen tro på å frelse verden fra all ondskap ved å sitte 24/7 å messe det samme budskapet på et lite internetforum.''

Ikke jeg heller, har heller ingen ambisjoner om noe slikt. Har du siden du bringer temaet på bane?

''Ikke jeg heller, har heller ingen ambisjoner om noe slikt. Har du siden du bringer temaet på bane?''

Som sagt nei, og ikke deg jeg tenkte på i det hele tatt. Det er bare en svovelpredikant som attpå til titulerer seg ateist her inne.

Gjest Tussilago1

''Ikke jeg heller, har heller ingen ambisjoner om noe slikt. Har du siden du bringer temaet på bane?''

Som sagt nei, og ikke deg jeg tenkte på i det hele tatt. Det er bare en svovelpredikant som attpå til titulerer seg ateist her inne.

''Det er bare en svovelpredikant som attpå til titulerer seg ateist her inne.''

OK, har ikke vært her så lenge, men antar at du mener Sør. Mitt inntrykk så langt at han forftekter menneskerettigheter, inkludert omsorg for voldtektsutsatte.

Ellers mener jeg at man ikke skal diskutere personer bak deres rygg - deg eller andre.

Jeg er helt enig, selvsagt.

Det som ingen (bortsett fra det jeg skrev i et innlegg her) nevnet et ord om er hva man skal gjøre med de resterende 80%ene. Altså, det store flertallet av voldtekter (beskrevet som "hvite menn som voldtar hvite kvinnelige bekjente på et nachspiel") - hvordan får man redusert det?

For hver prosent man klarer å redusere det gir en firedoblet reduksjon i antallet voldtekter.

Med vennlig hilsen

Klart det er minst like viktig, men det er allikevel ikke det vi diskuterer i denne tråden. Her diskuterer man Fabian Stang sitt utspill.

Lag gjerne en tråd om hvordan man kan få slutt på voldtekter generelt.

Klart det er minst like viktig, men det er allikevel ikke det vi diskuterer i denne tråden. Her diskuterer man Fabian Stang sitt utspill.

Lag gjerne en tråd om hvordan man kan få slutt på voldtekter generelt.

Men les hva Fabian Stang faktisk sier:

''- Asylsøkere har fått et ufortjent dårlig rykte, basert på generalisering. De er en like sammensatt gruppe som nordmenn flest. Men også her finnes enkelte som ødelegger for andre. Jeg tenker for eksempel på enkelte traumatiserte unge nordafrikanske gutter som er trent opp til å bruke voldtekt som et våpen. Og på illegale innvandrere som søker om asyl først etter at de er pågrepet for kriminelle forhold og misbruker det rettsvernet som asylinstituttet gir dem. Vi skal ikke sette folk i fengsel før de har gjort noe galt, heller ikke ulike grupper av asylsøkere. Og lukkede asylmottak vil jo innebære det. Men i en så ekstrem situasjon som vi opplever nå, må vi kunne diskutere om vi må fire litt på prinsippene for å beskytte jentene våre.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fabian-Stang-gr-lenger-enn-hyres-program-6683387.html

Overskriften i Aftenposten er faktisk meget tendensiøs sammenlignet med hva han faktisk har uttalt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nord og ned.

OK, har ikke vært her så lenge, men antar at du mener Sør. Mitt inntrykk så langt at han forftekter menneskerettigheter, inkludert omsorg for voldtektsutsatte.

Ellers mener jeg at man ikke skal diskutere personer bak deres rygg - deg eller andre.

''Mitt inntrykk så langt at han forftekter menneskerettigheter, inkludert omsorg for voldtektsutsatte.''

Ja tenk, så utrolig forskjellig kan man lese en skrift. Hvordan man kan mene at det er å vise omsorg for voldtektsutsatt ved å kategorisk avvise alle forslag som _garantert_ vil gjøre deres hverdag bedre, og få ned overgrepene, er for meg en gåte, og det spiller heller igen som helst rolle om jeg slipper å vite hvorfor det går an å ha en slik opfattning.

''skal diskutere personer bak deres rygg''

bak rygg? Javel, siden du sier det så.

Sånn for å introdusere meg selv (det er ofte enklere).

Jeg er for Menneskerettigheter og religionsfrihet (slik som i den norske Grunnloven), og rent politisk synes jeg at Ap, Høyre, Venstre og noen ganger SV (velferd for de "svake") har gode poeng. Jeg er ateist, og humanist.

Det er selvsagt folk som mener at dette er fryktelig ekstremt, men det sier nok mer om dem enn om meg.

(Vedr. ting som det blir påstått jeg skal ha sagt - vær vennlig å be om en link til det. Det meste er bare oppspinn.)

Med vennlig hilsen

Men les hva Fabian Stang faktisk sier:

''- Asylsøkere har fått et ufortjent dårlig rykte, basert på generalisering. De er en like sammensatt gruppe som nordmenn flest. Men også her finnes enkelte som ødelegger for andre. Jeg tenker for eksempel på enkelte traumatiserte unge nordafrikanske gutter som er trent opp til å bruke voldtekt som et våpen. Og på illegale innvandrere som søker om asyl først etter at de er pågrepet for kriminelle forhold og misbruker det rettsvernet som asylinstituttet gir dem. Vi skal ikke sette folk i fengsel før de har gjort noe galt, heller ikke ulike grupper av asylsøkere. Og lukkede asylmottak vil jo innebære det. Men i en så ekstrem situasjon som vi opplever nå, må vi kunne diskutere om vi må fire litt på prinsippene for å beskytte jentene våre.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fabian-Stang-gr-lenger-enn-hyres-program-6683387.html

Overskriften i Aftenposten er faktisk meget tendensiøs sammenlignet med hva han faktisk har uttalt.

Med vennlig hilsen

Ja, han snakker om å fire på prinsippene for å kunne beskytte kvinner? Er akkurat det jeg mener også.

Ja, han snakker om å fire på prinsippene for å kunne beskytte kvinner? Er akkurat det jeg mener også.

At kvinner snart ikke har bevegelsesfrihet i Oslo og omegn er ikke av viktighet. At dette uttrykkes av menn bør heller ikke komme som noen overraskelse. De ser jo ikke problemet. Det er ikke de som får et lem brutalt kjørt opp/inn ett eller annet sted av en eller flere på brutalt vis og gjennom det får livet ødelagt.

Det er derfor langt viktigere at papirløse, potensielt kriminelle asylsøkere får ferdes fritt. Det er nemlig deres rett i potetlandet Norge.

Joda, men han gjør det også rimelig klart at han ikke snakker om å sperre inne alle. Ergo må det være en slags rettskjennelse der, kan man forvente.

Han sier også at andre på se på jussen, og mange av de prinsippene er jo nedfelt i Grunnloven, og kan ikke endres av verken Oslos ordfører eller engang Regjeringen, uten et valg i mellom og 2/3 flertall i Stortinget.

Utover det synes jeg han sier mye interessant.

Med vennlig hilsen

At kvinner snart ikke har bevegelsesfrihet i Oslo og omegn er ikke av viktighet. At dette uttrykkes av menn bør heller ikke komme som noen overraskelse. De ser jo ikke problemet. Det er ikke de som får et lem brutalt kjørt opp/inn ett eller annet sted av en eller flere på brutalt vis og gjennom det får livet ødelagt.

Det er derfor langt viktigere at papirløse, potensielt kriminelle asylsøkere får ferdes fritt. Det er nemlig deres rett i potetlandet Norge.

Vampus er kvinne:

http://vampus.blogspot.com/2011/10/fy-fabian.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...