Gå til innhold

Blomster til vertinnen…

Anbefalte innlegg

Gjest Vertinnen

Vær så snill, dere som er invitert bort på middag, og ønsker å ta med en ting til vertinnen. Hvis dere vil gi blomster, så kjøp en bukett som er ferdig kuttet og dandert og som bare kan settes i en vase. Jeg vet ikke om noe mere stressende enn å få buketter som må kuttes og trimmes og danderes, mens gjestene strømmer på med 3 minutters mellomrom. De skal få en hyggelig velkomst, en drink i hånden, geileides til de andre gjestene samtidig med at man har en siste hånd på maten. Og oppi dette skal man fikse disse bukettene… Mener ikke å være utakknemlig, men jeg anbefaler: Ta med en flaske vin i stedet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371639-blomster-til-vertinnen%E2%80%A6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Signeres!

Har dog god erfaring med å delegere bort blomsteroppakkingen til venninner. Typisk spør de jo om det er noe de kan hjelpe til med når de er på vei inn. De håper kanskje på et neiiiida, men jeg peker på vaseskapet og gir dem blomsterpakken :-).

Annonse

Ja, men da må buketten være ferdig til å settes i en vase. Tror ikke du tok poenget til trådstarter her…

Som regel er bukettene pakket slik at de kan stå litt, så jeg har pleid å åpne dem, sette dem i evt folie i en vase og anrette dem etter maten. De MÅ jo ikke på bordet umiddelbart :)

Når det til og med blir galt å ta med en blomsterbukett, så blir liksom alt galt. Sukk...

Godt noen sa det jeg tenkte, jeg mener - ærlig talt, alt som ikke er som man selv synes er best liksom...

Hvis man virkelig ikke liker å få disse blomstene, så gjør det vel ikke noe om man ikke kutter og danderer, da visner blomstene og man kaster dem!

Godt noen sa det jeg tenkte, jeg mener - ærlig talt, alt som ikke er som man selv synes er best liksom...

Hvis man virkelig ikke liker å få disse blomstene, så gjør det vel ikke noe om man ikke kutter og danderer, da visner blomstene og man kaster dem!

Enig!

I det hele tatt synes jeg det er så lite raushet nå om dagen. Så lenge folk ikke gjør noe med overlagt vond vilje, kunne det ikke falle meg inn å bli sur for noe.

Jeg leste i en gang at det er gammel "skikk og bruk" å pakke ut blomster før vertinnen får det, sånn at det bare er å sette dem i vase. Tror det rådet forlengst er glemt... Men Elextras råd om å delegere blomsterjobben til gjestene var godt!

Annonse

Enig!

I det hele tatt synes jeg det er så lite raushet nå om dagen. Så lenge folk ikke gjør noe med overlagt vond vilje, kunne det ikke falle meg inn å bli sur for noe.

Jeg er helt enig med dere i dette, og tenker på slike tråder hver gang jeg leser "unger-skal-ikke-få-alt-for-da-blir-de-utaknemmlige-tråder".

I min verden tar man i mot det man får med stor takk, uten å korrigere giver. Hvor man setter ting etter vedkommende er gått er imidlertid en privatsak. ;-)

Må innrømme at jeg har tenkt litt i samme baner. En flaske vin er så kjekt og greit, og man har kanskje allerede kjøpt inn blomster til selskapet likevel.

Samtidig synes jeg det kommer litt an på selskapet - hvor mange gjester osv.

Jeg har til andre ofte kjøpt ikke bare ferdig bukett, men blomsteroppsats i oasis, og fått det pakket inn med cellofan. Da kan den bare settes fra seh akkurat slik den er, uten engang å måtte ta av papir og snitte stilker osv.

Da husbonden fylte 40 hadde vi kjempefest med ca 60 gjester på fingermat og vin. De tre første parene som kom hadde med blomster "til vertinnen", og jeg fikk nesten pustebesvær ved tanken på om alle sammen skulle tenkt likedan- he he-... da måtte jeg ha tatt frem vaskebøtta! :-) Hadde ikke regnet med vertinnegaver i et bursdagsselskap, da, da holder det jo i massevis med bursdagsgave :-)

Enig!

Men er det snakk om å bli sur, da? Det er da mange tråder her inne som kan leses mer som "muligens gode råd" enn som "dersom man ikke følger dette, blir andre dritsure".

Signeres!

Har dog god erfaring med å delegere bort blomsteroppakkingen til venninner. Typisk spør de jo om det er noe de kan hjelpe til med når de er på vei inn. De håper kanskje på et neiiiida, men jeg peker på vaseskapet og gir dem blomsterpakken :-).

''Typisk spør de jo om det er noe de kan hjelpe til med når de er på vei inn. De håper kanskje på et neiiiida, men jeg peker på vaseskapet og gir dem blomsterpakken :-).''

He he...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...