Gjest Norknight Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Å aldri mosjonere.Altså å være 100% lat og sofagris,eller å spise over 2000 kcal.Tenkte at hvis man klarer seg med 1000-1500 per døgn,så kunne det kanskje kompansere med ingen aktivitet? Det finnes jo funksjonshemmede som sitter i rullestol og kanskje aldri får trent.Eller spist 5 måltider for dagen for den saks skyld. Har ofte dårlig matlyst om morgen og formiddag,og mye om kvelden. Ofte spiser jeg alle måltider etter kl 14.Forsøker å spise lite men ofte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Du - den livsstilen din er ikke sunn, uansatt hvordan du vrir og vender på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er ingenting ved din livsstil som kan klassifiseres som sunt. Hvorfor ikke gjøre noen endringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen. ''Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen.'' Tja... hjerteinnfarkt innebærer jo en viss dramatikk det også, muligens helikopter kommer da også...*s* Synes du det begynner å letne, eller er du litt lost fortsatt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 ''Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen.'' Tja... hjerteinnfarkt innebærer jo en viss dramatikk det også, muligens helikopter kommer da også...*s* Synes du det begynner å letne, eller er du litt lost fortsatt? Joda, det går litt fremover. Hevelsen begynner å forsvinne og benet begynner å ligne mer på det andre benet, selv om jeg er litt hoven enda. Dette gjør at det presser mindre. Nå kan jeg bevege litt mer på fotbladet. Det er jeg glad for. Var en stund bekymret for at jeg skulle få hengefot. Jeg kan også bevege litt mer på kneet. Det som bekymrer meg mest akkurat nå er det bruddet de har valgt å ikke gjøre noe med. De har jo ikke gipset og det ene bruddet ble heller ikke operert. Der er det hardt og hovent og jeg hører og kjenner at det klikker inni der. Skikkelig ekkelt og jeg forstår ikke helt at det kan gro av seg selv. Ellers fikk jeg dusjet i går. Satt på en plaststol og det gjorde ikke vondt i foten. Jeg er litt tryggere på krykkene og det er nok fordi det ikke presser så mye lenger. Nå kommer jeg meg fra sofaen til badet ved å bruke krykkene hele veien. Tidligere brukte jeg rullestolen helt frem, mens jeg brukte krykkene over dørstokken. Fremdeles ligger/halveis sitter jeg mest i sofaen. Når jeg blir lei og har lyst på en liten "tur" for å få litt forandring triller jeg meg en tur til kjøkkenet og sitter der litt ;o) Slik er hverdagslivet nå, men humøret er bedre og det er fordi det gjør litt mindre vondt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 ''Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen.'' Tja... hjerteinnfarkt innebærer jo en viss dramatikk det også, muligens helikopter kommer da også...*s* Synes du det begynner å letne, eller er du litt lost fortsatt? Joda, det går litt fremover. Hevelsen begynner å forsvinne og benet begynner å ligne mer på det andre benet, selv om jeg er litt hoven enda. Dette gjør at det presser mindre. Nå kan jeg bevege litt mer på fotbladet. Det er jeg glad for. Var en stund bekymret for at jeg skulle få hengefot. Jeg kan også bevege litt mer på kneet. Det som bekymrer meg mest akkurat nå er det bruddet de har valgt å ikke gjøre noe med. De har jo ikke gipset og det ene bruddet ble heller ikke operert. Der er det hardt og hovent og jeg hører og kjenner at det klikker inni der. Skikkelig ekkelt og jeg forstår ikke helt at det kan gro av seg selv. Ellers fikk jeg dusjet i går. Satt på en plaststol og det gjorde ikke vondt i foten. Jeg er litt tryggere på krykkene og det er nok fordi det ikke presser så mye lenger. Nå kommer jeg meg fra sofaen til badet ved å bruke krykkene hele veien. Tidligere brukte jeg rullestolen helt frem, mens jeg brukte krykkene over dørstokken. Fremdeles ligger/halveis sitter jeg mest i sofaen. Når jeg blir lei og har lyst på en liten "tur" for å få litt forandring triller jeg meg en tur til kjøkkenet og sitter der litt ;o) Slik er hverdagslivet nå, men humøret er bedre og det er fordi det gjør litt mindre vondt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 ''Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen.'' Tja... hjerteinnfarkt innebærer jo en viss dramatikk det også, muligens helikopter kommer da også...*s* Synes du det begynner å letne, eller er du litt lost fortsatt? Joda, det går litt fremover. Hevelsen begynner å forsvinne og benet begynner å ligne mer på det andre benet, selv om jeg er litt hoven enda. Dette gjør at det presser mindre. Nå kan jeg bevege litt mer på fotbladet. Det er jeg glad for. Var en stund bekymret for at jeg skulle få hengefot. Jeg kan også bevege litt mer på kneet. Det som bekymrer meg mest akkurat nå er det bruddet de har valgt å ikke gjøre noe med. De har jo ikke gipset og det ene bruddet ble heller ikke operert. Der er det hardt og hovent og jeg hører og kjenner at det klikker inni der. Skikkelig ekkelt og jeg forstår ikke helt at det kan gro av seg selv. Ellers fikk jeg dusjet i går. Satt på en plaststol og det gjorde ikke vondt i foten. Jeg er litt tryggere på krykkene og det er nok fordi det ikke presser så mye lenger. Nå kommer jeg meg fra sofaen til badet ved å bruke krykkene hele veien. Tidligere brukte jeg rullestolen helt frem, mens jeg brukte krykkene over dørstokken. Fremdeles ligger/halveis sitter jeg mest i sofaen. Når jeg blir lei og har lyst på en liten "tur" for å få litt forandring triller jeg meg en tur til kjøkkenet og sitter der litt ;o) Slik er hverdagslivet nå, men humøret er bedre og det er fordi det gjør litt mindre vondt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 ''Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen.'' Tja... hjerteinnfarkt innebærer jo en viss dramatikk det også, muligens helikopter kommer da også...*s* Synes du det begynner å letne, eller er du litt lost fortsatt? Joda, det går litt fremover. Hevelsen begynner å forsvinne og benet begynner å ligne mer på det andre benet, selv om jeg er litt hoven enda. Dette gjør at det presser mindre. Nå kan jeg bevege litt mer på fotbladet. Det er jeg glad for. Var en stund bekymret for at jeg skulle få hengefot. Jeg kan også bevege litt mer på kneet. Det som bekymrer meg mest akkurat nå er det bruddet de har valgt å ikke gjøre noe med. De har jo ikke gipset og det ene bruddet ble heller ikke operert. Der er det hardt og hovent og jeg hører og kjenner at det klikker inni der. Skikkelig ekkelt og jeg forstår ikke helt at det kan gro av seg selv. Ellers fikk jeg dusjet i går. Satt på en plaststol og det gjorde ikke vondt i foten. Jeg er litt tryggere på krykkene og det er nok fordi det ikke presser så mye lenger. Nå kommer jeg meg fra sofaen til badet ved å bruke krykkene hele veien. Tidligere brukte jeg rullestolen helt frem, mens jeg brukte krykkene over dørstokken. Fremdeles ligger/halveis sitter jeg mest i sofaen. Når jeg blir lei og har lyst på en liten "tur" for å få litt forandring triller jeg meg en tur til kjøkkenet og sitter der litt ;o) Slik er hverdagslivet nå, men humøret er bedre og det er fordi det gjør litt mindre vondt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 ''Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen.'' Tja... hjerteinnfarkt innebærer jo en viss dramatikk det også, muligens helikopter kommer da også...*s* Synes du det begynner å letne, eller er du litt lost fortsatt? Joda, det går litt fremover. Hevelsen begynner å forsvinne og benet begynner å ligne mer på det andre benet, selv om jeg er litt hoven enda. Dette gjør at det presser mindre. Nå kan jeg bevege litt mer på fotbladet. Det er jeg glad for. Var en stund bekymret for at jeg skulle få hengefot. Jeg kan også bevege litt mer på kneet. Det som bekymrer meg mest akkurat nå er det bruddet de har valgt å ikke gjøre noe med. De har jo ikke gipset og det ene bruddet ble heller ikke operert. Der er det hardt og hovent og jeg hører og kjenner at det klikker inni der. Skikkelig ekkelt og jeg forstår ikke helt at det kan gro av seg selv. Ellers fikk jeg dusjet i går. Satt på en plaststol og det gjorde ikke vondt i foten. Jeg er litt tryggere på krykkene og det er nok fordi det ikke presser så mye lenger. Nå kommer jeg meg fra sofaen til badet ved å bruke krykkene hele veien. Tidligere brukte jeg rullestolen helt frem, men jeg brukte krykkene over dørstokken. Fremdeles ligger/halveis sitter jeg mest i sofaen. Når jeg blir lei og har lyst på en liten "tur" for å få litt forandring triller jeg meg en tur til kjøkkenet og sitter der litt ;o) Slik er hverdagslivet nå, men humøret er bedre og det er fordi det gjør litt mindre vondt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Joda, det går litt fremover. Hevelsen begynner å forsvinne og benet begynner å ligne mer på det andre benet, selv om jeg er litt hoven enda. Dette gjør at det presser mindre. Nå kan jeg bevege litt mer på fotbladet. Det er jeg glad for. Var en stund bekymret for at jeg skulle få hengefot. Jeg kan også bevege litt mer på kneet. Det som bekymrer meg mest akkurat nå er det bruddet de har valgt å ikke gjøre noe med. De har jo ikke gipset og det ene bruddet ble heller ikke operert. Der er det hardt og hovent og jeg hører og kjenner at det klikker inni der. Skikkelig ekkelt og jeg forstår ikke helt at det kan gro av seg selv. Ellers fikk jeg dusjet i går. Satt på en plaststol og det gjorde ikke vondt i foten. Jeg er litt tryggere på krykkene og det er nok fordi det ikke presser så mye lenger. Nå kommer jeg meg fra sofaen til badet ved å bruke krykkene hele veien. Tidligere brukte jeg rullestolen helt frem, men jeg brukte krykkene over dørstokken. Fremdeles ligger/halveis sitter jeg mest i sofaen. Når jeg blir lei og har lyst på en liten "tur" for å få litt forandring triller jeg meg en tur til kjøkkenet og sitter der litt ;o) Slik er hverdagslivet nå, men humøret er bedre og det er fordi det gjør litt mindre vondt :-) Men nå skal jeg skjerpe meg, for nå ser jeg at jeg begynner å bli veldig selvsentrert. Hele verden dreier seg om meg og foten min, legger ut alle detaljer og tror at det er så interesant for andre hvorvidt jeg har dusjet eller ei. Prøve å lede tankene over på noe annet nå:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Men nå skal jeg skjerpe meg, for nå ser jeg at jeg begynner å bli veldig selvsentrert. Hele verden dreier seg om meg og foten min, legger ut alle detaljer og tror at det er så interesant for andre hvorvidt jeg har dusjet eller ei. Prøve å lede tankene over på noe annet nå:-) Denne situasjonen er jo helt spesiell for deg. Vi tåler litt fokus på det, altså, det er jo bare å hoppe over om vi ikke orker å høre om det Jeg ønsker deg god (og rask!) bedring 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ut i fra hva du sier du spiser, så mistenker jeg at du faller inn i begge kategoriene og dermed lever særdeles usunt. Grandiosa: 1257 kalorier. En halv liter cola: 210 kalorier. Sjokolade: Ca. 500 kalorier per 100 gram. I tillegg er det liktig viktig HVA man spiser, som hvor mange kalorier man spiser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Denne situasjonen er jo helt spesiell for deg. Vi tåler litt fokus på det, altså, det er jo bare å hoppe over om vi ikke orker å høre om det Jeg ønsker deg god (og rask!) bedring Tusen takk for det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 ''Ofte spiser jeg alle måltider etter kl 14.Forsøker å spise lite men ofte.'' Du kan jo ikke spise ofte hvis dagens første måltid ikke starter før kl. 14? Når du spiser på den måten er blodsukkeret ditt sikkert kjempelavt fram til du begynner å spise (og forbrenninga di tar skade av de store blodsukkersvingningene). Av den grunn blir du veldig sulten på kveldene også.... Hva spiser du da? Det gjelder å finne mat du greier å spise tidlig på dag... Selv er jeg ofte ikke sulten på brødmat etc på morgenen. Hva med å spise eggerøre eller kokt egg? Selv pleier jeg å variere mellom to typer frokoster ukedagene. Jeg er ikke sulten, men vet at kroppen min trenger frokost for å kunne fungere normalt utover dagen.... Enten lager jeg meg smoothie av frosne jordbær, blåbær, havregryn (helst store), appelsinjuice og litt yoghurt naturell - eller så blander jeg havregryn, solsikkefrø og evt gresskarkjerner, tørket frukt i små biter (fåes kjøpt ferdig i butikken) og litt nøtter. På toppen har jeg over melk. Jeg skal love deg at jeg nyter frokosten Hypotesen din skal jeg ikke begi meg inn på å vurdere, men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke greier å få litt trim? Gå en halvtimes tur hver dag f.eks. Det bør du da kunne greie? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norknight Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg trodde det var farligst å være lat og sofagris, men jeg er ikke helt sikker lenger. Det er ihvertfall lite farlig som kan skje i sofaen. Har du lagt merke til hvor mange idrettsfolk som skader seg? Hvorfor skal man gidde å løpe rundt som en gal,for å bli påkjørt av en buss etter 50 år med løping? Det er bortkasta trening det! Fatter ikke at man kan få seg til å si at man få hjerteinfarkt av å sitte stille? Jeg som trodde at hjertet måtte belastes først? Det hender at jeg blir svimmel og må ta det med ro,de kan jo bare det bety at kroppen ikke tåler den anstrengelsen? Virker ikke helt som om alle idrettsfolk er like glupe. Fatter liksom ikke maset med å trene hele livet for å sitte alene på gamlehjemmet som 100 åring? Alle vennene dine er døde og dine barn på 80 er like dårlige som deg! Vil heller ta det med ro og bli 60 eller 70 år.Det finnes jo så fine mediisiner nå til dags. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norknight Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Du - den livsstilen din er ikke sunn, uansatt hvordan du vrir og vender på det. Du tror vel ikke at jeg vil kaste bort 50 år på å trene meg slank for å bli 100 år og sitte alene på gamlehjemmet uten noen venner i live? Alle fettere og kusiner er døde og mine barn på 80+ bor på det samme hjemmet og er andra dårligere enn meg. Dør heller mett av dage som 60 eller 70 åring.Har jeg flaks så er det 18 år igjen.Uflaks 8. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regnbuene Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Har du lagt merke til hvor mange idrettsfolk som skader seg? Hvorfor skal man gidde å løpe rundt som en gal,for å bli påkjørt av en buss etter 50 år med løping? Det er bortkasta trening det! Fatter ikke at man kan få seg til å si at man få hjerteinfarkt av å sitte stille? Jeg som trodde at hjertet måtte belastes først? Det hender at jeg blir svimmel og må ta det med ro,de kan jo bare det bety at kroppen ikke tåler den anstrengelsen? Virker ikke helt som om alle idrettsfolk er like glupe. Fatter liksom ikke maset med å trene hele livet for å sitte alene på gamlehjemmet som 100 åring? Alle vennene dine er døde og dine barn på 80 er like dårlige som deg! Vil heller ta det med ro og bli 60 eller 70 år.Det finnes jo så fine mediisiner nå til dags. Jeg fatter heller ikke maset ditt rundt disse temaene. Kan du ikke bare sitte/ligg passe i sofa'n, sove når du vil, spise det du ønsker og dø når din tid kommer. Og så kan andre gjøre det de ønsker med sitt liv, om det så er at de trener seg i hjel. Hva er det egentlig du ønsker å diskutere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Har du lagt merke til hvor mange idrettsfolk som skader seg? Hvorfor skal man gidde å løpe rundt som en gal,for å bli påkjørt av en buss etter 50 år med løping? Det er bortkasta trening det! Fatter ikke at man kan få seg til å si at man få hjerteinfarkt av å sitte stille? Jeg som trodde at hjertet måtte belastes først? Det hender at jeg blir svimmel og må ta det med ro,de kan jo bare det bety at kroppen ikke tåler den anstrengelsen? Virker ikke helt som om alle idrettsfolk er like glupe. Fatter liksom ikke maset med å trene hele livet for å sitte alene på gamlehjemmet som 100 åring? Alle vennene dine er døde og dine barn på 80 er like dårlige som deg! Vil heller ta det med ro og bli 60 eller 70 år.Det finnes jo så fine mediisiner nå til dags. ''Det hender at jeg blir svimmel og må ta det med ro,de kan jo bare det bety at kroppen ikke tåler den anstrengelsen?'' Nei, en kropp på 150 kilo vil naturlignok ikke tåle så mye anstrengelse. ''tter liksom ikke maset med å trene hele livet for å sitte alene på gamlehjemmet som 100 åring? Alle vennene dine er døde og dine barn på 80 er like dårlige som deg!'' Og likevel er det et tema du stadig tar opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hva er det du ønsker å oppnå med disse innleggene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371676-hypotesehva-er-farligst/#findComment-3250433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.