Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å ete som en bjørn hjelper i hvert fall ikke :o)

Har ikke holdt på litt mer enn to uker, men brukt denne "metoden" som egentlig bare er en livsending tidligere og har gått ned en del..

Jeg spiser mindre karbohydrater, en skive til frokost i stedet for to. Evt. knekkebrød med mye fiber.

Spiser hver tredje time, mellommåltid kan være kokt egg og et knekkebrød, tynn skive med makrell i tomat og salat, omelett, skyr + en frukt... Er jeg utepå lunsj velger jeg en salat eller omlett. Mellommåltid (tre timer etter lunsj) er frukt eller skyr.

Spiser vanlig middag, men spiser sunne middager. Dropper poteter/ris eller pasta, eller tar bare litt, f.eks. en spiseskje ris, en liten potet. Spiser heller mer grønnsaker. Planlegger middagene for hele uka i helga, eller mandagen og handler inn det meste - sånn sett sparer vi litt penger også :o)

Gjør enkle grep som å velge magre produkter.. heller karbonadedeig enn kjøttdeig. Har vi kjøttdeig og spagetti lager jeg av karbonadedeig, knuste tomater, løk, hvitløk, paprika og brekkbønner f.eks. (ikke feridg pastasaus, prøver å lage det meste fra bunnen),fullkornspasta. Spiser stort sett rent kjøtt eller fisk.. ikke blandingsprodukter.

Spiser meg passe mett, forsyner meg EN gang. Er så glad i mat at jeg hadde en tendens til å spise meg for mett.. Unngår ferdigmat, pizza, pølser, godis, brus, vin og potetgull i uka. Koser meg litt på lørdagene. :)

Trener minst to ganger i uka, helst 3-4 hvis jeg får tid + går en mils tur en gang i uka - som trening.

tren variert.. ikke bare spinning. Tren styrke før du trener kondisjon, da forbrenner kroppen mye mye mer -det er det som er tingen når man skal ned i vekt :) dessuten strammer styrketreninga opp kroppen, så man ikke blir tynnere og slappere i fisken. ;) Jeg går ikke rundt sulten, legger meg ikke sulten, men tenker over alt hva jeg spiser. Planlegger måltidene.

jeg har gått ned litt over 2 kg de to ukene jeg har holdt på.. Altså det som er anbefalt å gå ned i uka :) Spiser også lett kveldsmat for å opprettholde forbrenninga.

Veier 64 kg og er 164 høy, skal ned til 57-58 før mai - det er målet. :)

For min del er det først og fremst bevegelse og aktivitet som har funket nå i høst. I to måneder nå har jeg vært prosjektleder for et prosjekt som innebærer at jeg står hele dagen, løfter en del tunge løft og beveger meg mye (ikke går eller løper, men flytter meg og rører meg) 2-5 dager i uka. Vanligvis sitter jeg stille på et kontor 5 dager i uka.

Jeg spiser frokost kl 7/7.30 - og spiser da 1 skive grovt brød med smør og pålegg + 1 glass lettmelk. En sjelden gang to skiver.

Til lunsj 11.30 spiser jeg som regel 3 skiver og en frukt. Dette er på fysisk-jobbedagene. De dagene jeg er på kontoret spiser jeg ofte en tallerken med salat.

Jobber til klokka 16 eller til 18 - så da blir det ikke middag før 17 eller 19. Spiser vanlig middag.

Om kvelden spiser jeg som regel ikke noe, men det hender jeg tar et glass vin eller en frukt eller i kveld hadde jeg faktisk sjokolade, men det er vanvittig sjelden jeg spiser det!

Har tatt av ca 4 kilo. Er 170 cm høy.

Utfordringen min blir å holde vekta når jeg nå ikke skal jobbe så mye på det prosjektet, og blir mer stillesittende. Jeg har veldig lyst til å gå ned enda 2-3 kilo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...