Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Maxi-mor

Har nå gått på lavkarbo en stund. De første to ukene gikk jeg ned 2,5 kilo og deretter ingenting. Vekta står dønn stille på samme sted. Spiser til frokost youghert med solsikkefrø. pinjekjerner, gresskarfrø og nøtter. Lunsj to skiver lavkarbobrød, middag rent kjøtt, med masse grønnsaker og sjekker karboinnholdet i disse. Spiser sjelden mer etter middag, men kan ta en klementin eller noen nøtter hvis jeg blir sulten. Ikke potet, ris pasta eller andre kornprodukter utenom lavkarbobrødet.Heller ikke godteri eller brus/saft . Gikk jo så fint de første ukene. Men nå holder jeg nesten på å miste motivasjonen her. Dere drevne lavkarbofolk, hva gjør jeg galt? Vil så gjerne inn på rett vei igjen. Trimmer ikke så mye, men har hatt skritteller med meg på jobb og går nesten 10000 skritt i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371771-hvorfor-g%C3%A5r-jeg-ikke-mer-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er helt vanlig. :o) De første kg som slipper taket er jo bare vann. Deretter trenger kroppen ofte noen uker på å skjønne at den skal forbrenne fett og ikke karbohydrater og da står vekta gjerne stille.

Fortsett som du holder på, pass på å få i deg litt fett og noe grønt til hvert måltid (nåja, det er ikke alle måltider det passer med salat eller grønnsaker til da etter min mening) så skal du se at resultatene kommer. :o)

Har du brukt målebånd forresten? Mange får seg en real overraskelse om de måler seg ukentlig f.eks. Selv om vekta står bom stille kan kroppen forandre fasong som bare det.

Hva ligger du på i karbohydrater? Dersom du ønsker en god start på vektnedgangen bør du redusere antall karbohydrater til kanskje 20-25, noen går også ned på 120 karbohydrater men siden du stopper opp så forsøk deg frem, det er ikke om å gjøre å gå på minst mulig men å finne "formelen" som fungerer for deg. Kutt ut småspisingen mellom måltidene, dette har gjerne sammenheng med at du ikke fikk i deg nok fett til frokost. Som Lillemus så korrekt skriver er slike platå helt vanlig å oppleve og bruk målebånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...