Gjest Nickløsheletida Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg synes du bør gi oss oppdatering om beinet fra tid til annen; vi trenger å vite hvordan det går ;-) Håper du er over den verste kneika og at ting begynner å oppleves mer overkommelig. Det er ikke så mye å fortelle. Dagene går med til å ligge i sofaen. Det går fremover på den måten at det er mindre vondt. Har mest smerter når jeg våkner om morgenen, men det hjelper med smertestillende. Er ikke noe mer mobil enn tidligere, men jeg har innsett at det vil ta lang tid. Sitter i rullestolen en liten stund om gangen. Blir fort sliten/vond i foten, så jeg har det aller best i sofaen. Bruker ikke krykkene enda. Kun når jeg skal over dørstokken til toalettet, men det er nok til at det kjennes ut som jeg revner i underarmen, høyre arm. Gnaginga jeg hadde i venstre arm og som var årsaken til at jeg skulle begynne på Elixia er borte. Det er sikkert de smertestillende tablettene som hjelper på det også. Ellers er en slik belasting krykkene gir noe ikke skuldrene/armene mine trenger. Jeg tror det blir bedre å bruke krykkene når jeg kan begynne å trykkbelaste foten litt. Foreløpig har jeg ikke mulighet til å gjøre det og legen har sagt at jeg ikke skal belaste heller, så han mente det var bra at jeg lå mye i sofaen. I morgen er det 14 dager siden jeg har vært utendørs. Jeg er avhengig av ungene til alt. Vaske klær (vaskemaskina er i 2 etg), handle mat, lage mat osv. I begynnelsen var de greie å be. Nå begynner de å bli lei og jeg er lei av å be om hjelp til alt jeg også og enda må jeg komme til å gjøre det i lang tid. Heldigvis at den yngste, 10 åringen er ei selvstendig jente. Hun våkner av vekkerklokka, står opp, lager seg frokost og matpakke, lager seg en kopp te, setter håret i hestehale, husker gymtøy av seg selv, gjør lekser uten at jeg må mase. Hun er veldig enkel å ha med å gjøre, men begynner forståelig nok å bli lei maset mitt nå som sjokket hennes etter ulykken har lagt seg. Ellers kommer min snille mor og rydder, vasker og lager middag innimellom. I dag har hun laget ribbe og medisterkaker, så jeg kan ikke klage. Jeg har det etter forholdene ganske bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Det er ikke så mye å fortelle. Dagene går med til å ligge i sofaen. Det går fremover på den måten at det er mindre vondt. Har mest smerter når jeg våkner om morgenen, men det hjelper med smertestillende. Er ikke noe mer mobil enn tidligere, men jeg har innsett at det vil ta lang tid. Sitter i rullestolen en liten stund om gangen. Blir fort sliten/vond i foten, så jeg har det aller best i sofaen. Bruker ikke krykkene enda. Kun når jeg skal over dørstokken til toalettet, men det er nok til at det kjennes ut som jeg revner i underarmen, høyre arm. Gnaginga jeg hadde i venstre arm og som var årsaken til at jeg skulle begynne på Elixia er borte. Det er sikkert de smertestillende tablettene som hjelper på det også. Ellers er en slik belasting krykkene gir noe ikke skuldrene/armene mine trenger. Jeg tror det blir bedre å bruke krykkene når jeg kan begynne å trykkbelaste foten litt. Foreløpig har jeg ikke mulighet til å gjøre det og legen har sagt at jeg ikke skal belaste heller, så han mente det var bra at jeg lå mye i sofaen. I morgen er det 14 dager siden jeg har vært utendørs. Jeg er avhengig av ungene til alt. Vaske klær (vaskemaskina er i 2 etg), handle mat, lage mat osv. I begynnelsen var de greie å be. Nå begynner de å bli lei og jeg er lei av å be om hjelp til alt jeg også og enda må jeg komme til å gjøre det i lang tid. Heldigvis at den yngste, 10 åringen er ei selvstendig jente. Hun våkner av vekkerklokka, står opp, lager seg frokost og matpakke, lager seg en kopp te, setter håret i hestehale, husker gymtøy av seg selv, gjør lekser uten at jeg må mase. Hun er veldig enkel å ha med å gjøre, men begynner forståelig nok å bli lei maset mitt nå som sjokket hennes etter ulykken har lagt seg. Ellers kommer min snille mor og rydder, vasker og lager middag innimellom. I dag har hun laget ribbe og medisterkaker, så jeg kan ikke klage. Jeg har det etter forholdene ganske bra :-) Så flink minstejenta di er :-) Forståelig at "nyhetens interesse" har lagt seg, men unger har i det minste ikke vondt av å ta ansvar en periode; de kommer til å forstå bedre hvor mye service de får i hverdagen til vanlig. Det høres fornuftig ut å ligge mye på sofaen; du utvikler vel en utpreget ekspertise i forhold til hvilke tv-programmer som egner seg til tidsfordriv. (Jeg kan ennå huske at jeg i en periode for ørten år siden hvor jeg måtte ligge mye, ble avhengig av å se noe som jeg tror het "21 jump street ...*s* ) Tror alt blir lettere når du kan begynne å belaste beinet; sikkert lurt å spare armene inntil belastningen blir litt mindre under krykkebruk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Så flink minstejenta di er :-) Forståelig at "nyhetens interesse" har lagt seg, men unger har i det minste ikke vondt av å ta ansvar en periode; de kommer til å forstå bedre hvor mye service de får i hverdagen til vanlig. Det høres fornuftig ut å ligge mye på sofaen; du utvikler vel en utpreget ekspertise i forhold til hvilke tv-programmer som egner seg til tidsfordriv. (Jeg kan ennå huske at jeg i en periode for ørten år siden hvor jeg måtte ligge mye, ble avhengig av å se noe som jeg tror het "21 jump street ...*s* ) Tror alt blir lettere når du kan begynne å belaste beinet; sikkert lurt å spare armene inntil belastningen blir litt mindre under krykkebruk. Gleder meg bare til den nye Knausgårdboka kommer ut nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Så flink minstejenta di er :-) Forståelig at "nyhetens interesse" har lagt seg, men unger har i det minste ikke vondt av å ta ansvar en periode; de kommer til å forstå bedre hvor mye service de får i hverdagen til vanlig. Det høres fornuftig ut å ligge mye på sofaen; du utvikler vel en utpreget ekspertise i forhold til hvilke tv-programmer som egner seg til tidsfordriv. (Jeg kan ennå huske at jeg i en periode for ørten år siden hvor jeg måtte ligge mye, ble avhengig av å se noe som jeg tror het "21 jump street ...*s* ) Tror alt blir lettere når du kan begynne å belaste beinet; sikkert lurt å spare armene inntil belastningen blir litt mindre under krykkebruk. ''Det høres fornuftig ut å ligge mye på sofaen;'' Ja, han sa så legen, men nå hadde jeg nettopp besøk av ei venninne som er sykepleier og som ga meg streng beskjed om å komme meg opp og trene den friske foten for ikke å miste muskulaturen i den. Hun ga meg forskjellige øvelser hun mente jeg skulle gjøre. Holde fast i rullestolen og gjøre knebøy osv. Skikkelig "trim for eldre", men det er sikkert fornuftig det hun sier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 ''Det høres fornuftig ut å ligge mye på sofaen;'' Ja, han sa så legen, men nå hadde jeg nettopp besøk av ei venninne som er sykepleier og som ga meg streng beskjed om å komme meg opp og trene den friske foten for ikke å miste muskulaturen i den. Hun ga meg forskjellige øvelser hun mente jeg skulle gjøre. Holde fast i rullestolen og gjøre knebøy osv. Skikkelig "trim for eldre", men det er sikkert fornuftig det hun sier. Du har sikkert fått noen gode øvelser, og det er også helt sikkert både sunt og flott om du gjør dem noen ganger i løpet av dagen. Når det er sagt; det er ikke verdens undergang om du skulle bli _litt_ svakere i det friske beinet som følge av å ligge mye. Jeg tipper det er marginalt. Derimot er det bra for sirkulasjonen din at du må opp noen ganger hver dag, men det må du nok uansett. Regner med at du skal ha fysio om ikke altfor lang tid. Har de sagt noe om når du skal begynne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Du har sikkert fått noen gode øvelser, og det er også helt sikkert både sunt og flott om du gjør dem noen ganger i løpet av dagen. Når det er sagt; det er ikke verdens undergang om du skulle bli _litt_ svakere i det friske beinet som følge av å ligge mye. Jeg tipper det er marginalt. Derimot er det bra for sirkulasjonen din at du må opp noen ganger hver dag, men det må du nok uansett. Regner med at du skal ha fysio om ikke altfor lang tid. Har de sagt noe om når du skal begynne? Jeg skal begynne på onsdag og det ser jeg frem til for jeg merker ingen fremgang etter de øvelsene jeg selv skulle gjøre hjemme. Har hatt en dårlig dag i dag hvor jeg innimellom ser mørkt på fremtiden. Ankelleddet mitt er fortsatt like stivt som det var på sykehuset og også kneet. Hvis jeg sitter på sofaen og setter benet i gulvet må jeg presse hæla i gulvet og da er jeg stokk stiv bak i leggen. Fotplaten henger ned og jeg er redd for å få droppfot. Benet er også så kraftløst, nesten lammet, så jeg lurer på om jeg noengang skal kunne greie å gå skikkelig. I dag har jeg hatt både akutt losjesyndrom og et annet syndrom, så jeg kan virkelig bli ganske pessimistisk hvis jeg har for lite å foreta meg. Og så er jeg drittlei av å sitte inne. Det er ikke aktuelt å være ute enda, men når jeg blir bedre og mannen min kommer hjem, ser jeg ikke for meg at han vil gidde å trille tur med meg i rullestol og så blir det glatt etterhvert og da tør jeg ihvertfall ikke bruke krykkene, så akkurat nå ser jeg for meg at jeg blir innesperret frem til våren en gang. En skikkelig deppedag i dag. Det blir sikkert bedre i morgen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg skal begynne på onsdag og det ser jeg frem til for jeg merker ingen fremgang etter de øvelsene jeg selv skulle gjøre hjemme. Har hatt en dårlig dag i dag hvor jeg innimellom ser mørkt på fremtiden. Ankelleddet mitt er fortsatt like stivt som det var på sykehuset og også kneet. Hvis jeg sitter på sofaen og setter benet i gulvet må jeg presse hæla i gulvet og da er jeg stokk stiv bak i leggen. Fotplaten henger ned og jeg er redd for å få droppfot. Benet er også så kraftløst, nesten lammet, så jeg lurer på om jeg noengang skal kunne greie å gå skikkelig. I dag har jeg hatt både akutt losjesyndrom og et annet syndrom, så jeg kan virkelig bli ganske pessimistisk hvis jeg har for lite å foreta meg. Og så er jeg drittlei av å sitte inne. Det er ikke aktuelt å være ute enda, men når jeg blir bedre og mannen min kommer hjem, ser jeg ikke for meg at han vil gidde å trille tur med meg i rullestol og så blir det glatt etterhvert og da tør jeg ihvertfall ikke bruke krykkene, så akkurat nå ser jeg for meg at jeg blir innesperret frem til våren en gang. En skikkelig deppedag i dag. Det blir sikkert bedre i morgen :-) Det blir bra med fysio, både for beinet og resten av deg:-) Hvis du ikke har pigger til krykkene dine, så må du få tak i det snarest. Også må du ha brodder til god-beinet. Det er kjipt å bli såpass passivisert og isolert som du plutselig ble, men kanskje du kan stoppe deg selv fra å bekymre deg for beinets fremtid. Såfremt du ikke har blitt fortalt at beinet ikke kommer til å bli bra, så synes jeg du skal satse på at ting kommer til å ordne seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Det blir bra med fysio, både for beinet og resten av deg:-) Hvis du ikke har pigger til krykkene dine, så må du få tak i det snarest. Også må du ha brodder til god-beinet. Det er kjipt å bli såpass passivisert og isolert som du plutselig ble, men kanskje du kan stoppe deg selv fra å bekymre deg for beinets fremtid. Såfremt du ikke har blitt fortalt at beinet ikke kommer til å bli bra, så synes jeg du skal satse på at ting kommer til å ordne seg. Ja, det skal ordne seg. Bare jeg som får noen bekymringsanfall innimellom og synes så fryktelig synd på meg selv, men fornuften sier meg at jeg egentlig bare er bortskjemt med god helse og vært forskånet fra brudd og annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ja, det skal ordne seg. Bare jeg som får noen bekymringsanfall innimellom og synes så fryktelig synd på meg selv, men fornuften sier meg at jeg egentlig bare er bortskjemt med god helse og vært forskånet fra brudd og annet. Det er jo ganske synd på deg akkurat nå, og som du sier så har du ikke så mye trening i akkurat dette ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg skal begynne på onsdag og det ser jeg frem til for jeg merker ingen fremgang etter de øvelsene jeg selv skulle gjøre hjemme. Har hatt en dårlig dag i dag hvor jeg innimellom ser mørkt på fremtiden. Ankelleddet mitt er fortsatt like stivt som det var på sykehuset og også kneet. Hvis jeg sitter på sofaen og setter benet i gulvet må jeg presse hæla i gulvet og da er jeg stokk stiv bak i leggen. Fotplaten henger ned og jeg er redd for å få droppfot. Benet er også så kraftløst, nesten lammet, så jeg lurer på om jeg noengang skal kunne greie å gå skikkelig. I dag har jeg hatt både akutt losjesyndrom og et annet syndrom, så jeg kan virkelig bli ganske pessimistisk hvis jeg har for lite å foreta meg. Og så er jeg drittlei av å sitte inne. Det er ikke aktuelt å være ute enda, men når jeg blir bedre og mannen min kommer hjem, ser jeg ikke for meg at han vil gidde å trille tur med meg i rullestol og så blir det glatt etterhvert og da tør jeg ihvertfall ikke bruke krykkene, så akkurat nå ser jeg for meg at jeg blir innesperret frem til våren en gang. En skikkelig deppedag i dag. Det blir sikkert bedre i morgen :-) Kjøp deg noen fine TV-serier så du har gjennom vinteren. Det er helt sikkert noen du har hatt lyst til å se og ikke har hatt tid til ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Kjøp deg noen fine TV-serier så du har gjennom vinteren. Det er helt sikkert noen du har hatt lyst til å se og ikke har hatt tid til ;o) Jeg orker ikke Tv-serier, men har mange bøker . Jeg skal nok greie dette her:-) Får dårlig samvittighet over sutringa min nå altså. *skamme seg* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg orker ikke Tv-serier, men har mange bøker . Jeg skal nok greie dette her:-) Får dårlig samvittighet over sutringa min nå altså. *skamme seg* Jeg har også mange bøker, men når jeg blir skikkelig rastløs så klarer jeg ikke lese og da blir det TV-serier og filmer. Haha, du behøver ikke skamme deg altså 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har også mange bøker, men når jeg blir skikkelig rastløs så klarer jeg ikke lese og da blir det TV-serier og filmer. Haha, du behøver ikke skamme deg altså Jeg har egentlig aldri sett særlig mye Tv. Det blir til at jeg ser litt på fredager. Bit for bit, nytt på nytt og Skavland. Jeg har til og med glemt å se på torsdagsklubben og tv-serier har jeg vel ikke sett siden Dynastiet gikk på 80-tallet:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har egentlig aldri sett særlig mye Tv. Det blir til at jeg ser litt på fredager. Bit for bit, nytt på nytt og Skavland. Jeg har til og med glemt å se på torsdagsklubben og tv-serier har jeg vel ikke sett siden Dynastiet gikk på 80-tallet:-) Jeg ser nesten ikke tv jeg heller, jeg må se hva jeg vil, når jeg vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg orker ikke Tv-serier, men har mange bøker . Jeg skal nok greie dette her:-) Får dårlig samvittighet over sutringa min nå altså. *skamme seg* Orker du ikke TV-serier? Stakkars deg,- da går du glipp av noe :-) Å finne en serie man liker - og så er den ikke over når det har gått 2 timer, men at man kan hygge seg med den lenge....det er herlig! Men - liker du ikke filmer heller? TV-serier er så mangt - det er jo ikke bare såpeserier. Noen er jo virkelig gode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har egentlig aldri sett særlig mye Tv. Det blir til at jeg ser litt på fredager. Bit for bit, nytt på nytt og Skavland. Jeg har til og med glemt å se på torsdagsklubben og tv-serier har jeg vel ikke sett siden Dynastiet gikk på 80-tallet:-) ''...og tv-serier har jeg vel ikke sett siden Dynastiet gikk på 80-tallet:-)'' Pssst. De fleste er jo milevis fra Dynastiet, altså :-) I din nåværende tilstand vil vel House være noe for deg... Hehe. Eller ikke p (om ikke du vet - legeserie med eksentrisk lege og masse rare diagnoser) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3253943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Orker du ikke TV-serier? Stakkars deg,- da går du glipp av noe :-) Å finne en serie man liker - og så er den ikke over når det har gått 2 timer, men at man kan hygge seg med den lenge....det er herlig! Men - liker du ikke filmer heller? TV-serier er så mangt - det er jo ikke bare såpeserier. Noen er jo virkelig gode. Det er mulig jeg går glipp av noe, men jeg leser bokserier da. Jeg ble hengende etter med seriene da jeg flyttet, men har tatt det opp igjen nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371781-koldbrann/page/3/#findComment-3254189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.