Gå til innhold

Hva med å ta hensyn

Gjest Håper hun får barn selv

Anbefalte innlegg

Gjest Niccolina

Ja jeg er nok for snill :-)

Da tror jeg du må bestemme deg for enten å være snill, godta henne som hun er - og dermed slutte å beklage deg over henne - eller være litt mer konkret og direkte mot venninnen for å heve blikket hennes opp fra navleområdet.

Fortsetter under...

Ja det er nok den samme saken. Jeg har prøvd å holde litt avstand så kansje hun tok hintet men ....

''Jeg har prøvd å holde litt avstand så kansje hun tok hintet men ....''

Tydelighet og klar tale. Vis det ved handling. (Altså gi bestemt beskjed om at du ikke kan, avvis at du trenger hennes hjelp, selv om hun tilbyr seg, ignorer hennes masing når du har gitt beskjed om at du er opptatt..)

''Jeg hadde nok hentet min og jeg håper han hadde hentet meg også om det var aktuelt. Nå er vi aldri ute så sent hver for oss så det er egentlig ikke videre aktuelt. ''

Spørs vel helt hvordan man bor og hvor tilgjengelig taxier er. Mannen min og jeg er i mellom ute sent hver for oss, og tar da selvfølgelig taxi hjem. Nå er jo henting for tiden sjelden aktuelt på grunn av barna, men slik ville det nok vært uansett.

Samme her. Det er lettvint og greit, om enn kostbart, å ta taxi. Kunne ikke falle meg inn å forvente at mannen skulle stå opp midt på natta for å hente meg i Oslo sentrum etter f eks julebord.

Annonse

Gjest ambrose

''Jeg hadde neppe giddet å hente noen i 1-2 tiden på natta selv om jeg ikke hadde barn jeg skulle opp med.''

Det kommer an på hvem det er. Kjæresten hadde jeg selvfølgelig hentet om han var ute, ungene likeså. :o)

''Det kommer an på hvem det er. Kjæresten hadde jeg selvfølgelig hentet om han var ute, ungene likeså. :o)''

Enig

Gjest Niccolina

''Ungene muligens, men samboer fikk ta en taxi.''

Jøss. Jeg hadde nok hentet min og jeg håper han hadde hentet meg også om det var aktuelt. Nå er vi aldri ute så sent hver for oss så det er egentlig ikke videre aktuelt. :o)

Men jeg har hentet ham tidligere et par ganger, sånn rundt midnatt og det er bare koselig. :o)

Men man kan jo ikke dra fra ungene som ligger og sover. Sjelden man har barnevakt om bare den ene er ute.

Jeg er ikke vant til at man henter og kjører på andre enn nærmeste familie og hadde blitt veldig overrasket over en slik henvendelse.

Hadde det vært en helt spesiell grunn, hadde jeg vel kunnet si ja til noe slikt, ellers ikke.

Jeg henter heller ikke mannen om natten, han er stor nok til å komme seg hjem på egen hånd. Jeg var ute fredag kveld uten mann, muligheten for å be mannen min eller andre om å hente meg falt meg overhodet ikke inn.

Ungene ville jeg nok hentet.

Hvis du bor i Trondheim kan vel det tenkes. :o)

Gjør ikke det, men kanskje det er flere søstre som bor forskjellige steder... Fikk samme spørsmål på et tidspunkt da vedkommende visste at jeg ikke hadde bil, men jeg "kunne vel låne av foreldrene mine"? Joda, en halvtimes busstur for å hente bilen, kjøre til stedet der vedkommende var, kjøre vedkommende hjem, kjøre tilbake til foreldrene mine med bilen og ta taxi hjem fordi siste buss var gått...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...