Gå til innhold

Mistet kontakten

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Dersom en god venninne ringer meg og spør om jeg kan kjøre dem på legevakten så skal det mye til for at jeg ikke gjør det. Skal man til legevakten er det jo ofte noe akutt som ikke kan ventes med til dagen etter.

Men du bør uansett få tatt en prat med henne. Synd at 20 års vennskap skal bli ødelagt på grunn av dette.

Enig med deg!

Fortsetter under...

Gjest Trist i kveld

Da syns jeg du skal ringe henne, og be om en prat, si at du syns dere skal snakke sammen.

Jeg sendte mld samme kveld å spurte hvordan det gikk. Og sa at hun bare måtte spørre meg om hjelp en annen gang og at jeg er ikke opptatt hver dag. Skrev også at det var dumt at det ikke passet i dag. Fikk ikke svar

Jeg sendte mld samme kveld å spurte hvordan det gikk. Og sa at hun bare måtte spørre meg om hjelp en annen gang og at jeg er ikke opptatt hver dag. Skrev også at det var dumt at det ikke passet i dag. Fikk ikke svar

Da syns jeg faktisk at hun oppfører seg dårlig mot deg. Ikke sikkert hun er verdt å beholde som venn. Men jeg syns du skal ta en ordentlig prat med henne likevel.

'' I så fall kan man jo forstå at hun ble såret over at du prioriterte kjøring og kamper.''

Mener du virkelig at man skal prioritere en venninne fremfor aktivitetene til egne barn? Det kan du neimen ikke mene!

Det kommer an på hvorfor denne venninnen måtte ha hjelp med kjøring, mener jeg. Hvis jeg tenker utfra meg selv hadde jeg kun bedt om hjelp hvis det var KRISE. For eksempel har jeg bodd et sted på landsbygda der en måtte beregne minst to timers ventetid for å få tak i en drosje. Ofte gikk det tre. Hadde jeg blitt akutt sjuk da, og det hastet med å komme til lege, da kunne jeg funnet på å ringe en venninne. Mine venninner hadde stilt opp, det er jeg sikker på. Det hadde jeg også gjort for dem, så fikk trening være trening. Det er ting som er viktigere enn å følge opp de faste greiene, synes jeg.

Annonse

Gjest Trist i kveld

Det kommer an på hvorfor denne venninnen måtte ha hjelp med kjøring, mener jeg. Hvis jeg tenker utfra meg selv hadde jeg kun bedt om hjelp hvis det var KRISE. For eksempel har jeg bodd et sted på landsbygda der en måtte beregne minst to timers ventetid for å få tak i en drosje. Ofte gikk det tre. Hadde jeg blitt akutt sjuk da, og det hastet med å komme til lege, da kunne jeg funnet på å ringe en venninne. Mine venninner hadde stilt opp, det er jeg sikker på. Det hadde jeg også gjort for dem, så fikk trening være trening. Det er ting som er viktigere enn å følge opp de faste greiene, synes jeg.

Det var ikke trening men kamp. Og hun sa i løpet av ettermiddag/kveld så jeg følte ikke at det var veldig akutt. Og jeg sa at jeg skulle kjøre henne men måtte hjem til barna kl 21 pga at mannen min skulle på jobb.

Det var ikke trening men kamp. Og hun sa i løpet av ettermiddag/kveld så jeg følte ikke at det var veldig akutt. Og jeg sa at jeg skulle kjøre henne men måtte hjem til barna kl 21 pga at mannen min skulle på jobb.

I så fall skjønner jeg ikke hva hun er sur for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...