Gå til innhold

Hva er det med Mac pc??

Anbefalte innlegg

Gjest macbaby

''Nei hvorfor investere penger i noe som bare er drit.''

Har jeg skrevet det bare er "drit"?

Nei, jeg har skrevet at Mac er fine maskiner, men for dyre.

Og akkurat det at du skriver slik du gjør (enten det handler om Mac eller annet) gjør at det minner om en sekt.

Ja. det er sektbevegelse å anbefale noe som er bra :-) Definitivt. Her på dol skal man ikke snakke om lavkarbo eller mac, for da kommer Sør og kaller det sekt.

;-)

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

38

• Sør

25

• Louis Cyphre

3

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Joda, men 95% av befolkningen bruker en epostklient i noen minutter og bruker resten av tiden til å sitte på Facebook eller se en film.

Da funker PCen helt fint, og uten så mye "bundet til Apple"-styr.

Da kjenner du en helt annen type databrukere enn meg. Jeg vil kanskje si at 1-2% av de jeg kjenner bruker maskinen sin til bare de tingene.

Og på hvilken måte mener du at MacOS sin binding mot Apple er verre enn Windows sin binding mot Microsoft?

Du har nå amst veldig om at der industri-PCer du har greie på, og det tror jeg så gjerne.

At jeg har kunnskap om industri-PCer (som for øvrig ofte kjører Windows XP eller 7, fordi det er pålitelig nok), forhindrer ikke i å ha kjennskap til ikke-industri-PCer også.

Gjest luftslott

"

Kjøper man Mac betaler man i stor grad for merket.

Forskjellen var nok større før. Jeg anbefaler ikke Mac til vanlige brukere, men f.eks. min veninne webdesigneren kan jeg skjønne har valgt Mac. "

det der er jo bare tull :-D Man betaler for hele opplevelsen, stabilitet og OS. Alt bare fungerer. :-)

Det er visst en sannhet for dere at det er bare med Mac alt fungerer? Vel, av mine venner har kanskje 40% ulike Mac-produkter mens de resterende 60% har ulike pc'er. Jeg kan ikke si at jeg har registrert flere klager fra pc-brukerne enn fra de med mac. Tvertimot har flere av de med Mac sagt at de egentlig angrer på at de brukte ekstra mye penger på mac, de kunne helt fint klart seg med pc.

Jeg selv har brukt Acer siden jeg begynte å bruke pc, de har overlevd mye og fungert utmerket. Har vært nødt til å sende en til doktorn en gang, da den fikk en full 1,5 liters flaske rett i tochpad'en.

Så i MIN verden er det slett ingen sannhet at Mac er så overlegen som du og Doolittle vil ha det til.

''Nei hvorfor investere penger i noe som bare er drit.''

Har jeg skrevet det bare er "drit"?

Nei, jeg har skrevet at Mac er fine maskiner, men for dyre.

Og akkurat det at du skriver slik du gjør (enten det handler om Mac eller annet) gjør at det minner om en sekt.

Det er i grunnen rart at så snart noen som har brukt både Mac og Windows mye sier de foretrekker Mac, så beskyldes man for å være religiøs, mens Windowsfolk som stort sett bare har brukt Windows men "prøvd Mac litt uten å like det" liksom kan få lov til å ha sterke meninger?

Annonse

Nå kjenner jeg to IT-ansvarlige på to forskjellige videregående skoler, og de mener begge at Mac er bedre og har færre problemer. De problemene de en sjelden gang har opplevd med Mac har vært knyttet til at palsten på den hvite MacBook'en har sprukket opp. Og begge vurderer å KUN tilby Mac nå som denne er tatt ut av produksjon. Man kan jo spørre seg hvorfor...

Joda, de IT-ansvarlige vil nok gjerne det, men fylkeskommunene setter på bremsene, for det er mye dyrere å tilby mac til elevene.

Gjest macbaby

Det er visst en sannhet for dere at det er bare med Mac alt fungerer? Vel, av mine venner har kanskje 40% ulike Mac-produkter mens de resterende 60% har ulike pc'er. Jeg kan ikke si at jeg har registrert flere klager fra pc-brukerne enn fra de med mac. Tvertimot har flere av de med Mac sagt at de egentlig angrer på at de brukte ekstra mye penger på mac, de kunne helt fint klart seg med pc.

Jeg selv har brukt Acer siden jeg begynte å bruke pc, de har overlevd mye og fungert utmerket. Har vært nødt til å sende en til doktorn en gang, da den fikk en full 1,5 liters flaske rett i tochpad'en.

Så i MIN verden er det slett ingen sannhet at Mac er så overlegen som du og Doolittle vil ha det til.

Helt ok at du mener det. Har som sagt hatt flere svært gode pcer, og mine kunder med meg, men mac må jeg si tok kaken da vi fikk den inn i fjor høst.

Men at andre mener noe annet, det må dere bare leve med. Man skal ikke rokke for mye ved det gode gamle tydeligvis...

At jeg har kunnskap om industri-PCer (som for øvrig ofte kjører Windows XP eller 7, fordi det er pålitelig nok), forhindrer ikke i å ha kjennskap til ikke-industri-PCer også.

Men brukere av hjemmemaskiner kan du tydeligvis ikke mye om. ;)

Da kjenner du en helt annen type databrukere enn meg. Jeg vil kanskje si at 1-2% av de jeg kjenner bruker maskinen sin til bare de tingene.

Og på hvilken måte mener du at MacOS sin binding mot Apple er verre enn Windows sin binding mot Microsoft?

Jeg har hele tiden sagt at for "tunge design"-brukere så har nok Apple sine fordeler. Spesielt for de som ikke kan mye om data.

Apple er langt mer lukket og "vertikal" enn det Microsoft er, og selv om selve operativsystemene åpenbart er bundet opp mot hhv Apple og MS, så er det (på godt og vondt) langt mer åpent for andre i MS-verdenen.

Det betyr at du kan gjør mye mer, men det betyr også selvsagt en fare. Hvis du derimot holder deg til "normale ting" på en PC så er påliteligheten osv. nokså lik en Mac.

Joda, de IT-ansvarlige vil nok gjerne det, men fylkeskommunene setter på bremsene, for det er mye dyrere å tilby mac til elevene.

Det er mulig, men jeg vet også at de som har Mac betaler mer for maskinen enn de som har PC, så forskjellen for fylkeskommunen blir neppe så veldig stor?

Helt ok at du mener det. Har som sagt hatt flere svært gode pcer, og mine kunder med meg, men mac må jeg si tok kaken da vi fikk den inn i fjor høst.

Men at andre mener noe annet, det må dere bare leve med. Man skal ikke rokke for mye ved det gode gamle tydeligvis...

Du kan selvsagt mene det, man faktum er at statistikken vi hadde forrige gang dette ble diskutert viste at Apple ikke var noe mer pålitelig enn de beste innen PC - Toshiba, Asus, osv.

Annonse

Jeg har hele tiden sagt at for "tunge design"-brukere så har nok Apple sine fordeler. Spesielt for de som ikke kan mye om data.

Apple er langt mer lukket og "vertikal" enn det Microsoft er, og selv om selve operativsystemene åpenbart er bundet opp mot hhv Apple og MS, så er det (på godt og vondt) langt mer åpent for andre i MS-verdenen.

Det betyr at du kan gjør mye mer, men det betyr også selvsagt en fare. Hvis du derimot holder deg til "normale ting" på en PC så er påliteligheten osv. nokså lik en Mac.

Snakker vi datamaskin, og ikke mobil eller nettbrett, så er det tredjepart som bestemmer hvorvidt de vil lage programmer som fungerer for de forskjellige OS, ikke Apple eller Microsoft.

Det er i grunnen rart at så snart noen som har brukt både Mac og Windows mye sier de foretrekker Mac, så beskyldes man for å være religiøs, mens Windowsfolk som stort sett bare har brukt Windows men "prøvd Mac litt uten å like det" liksom kan få lov til å ha sterke meninger?

Jeg har ikke "sterke meninger". Jeg sier ikke det samme om Mac som du og Macbaby sier om PCer.

Jeg sier de er gode maskiner, men de er dyre, og for 95% av befolkningen så holder det fint med en PC til halve prisen, og ca samme pålitelighet.

Det er intet ekstremt med det.

Gjest macbaby

Du kan selvsagt mene det, man faktum er at statistikken vi hadde forrige gang dette ble diskutert viste at Apple ikke var noe mer pålitelig enn de beste innen PC - Toshiba, Asus, osv.

Men det er helt ok det. Jeg forteller om min erfaring og mine kunders. At du er uenig og ikke tåler at noe annet enn det du godkjenner blir anbefalt må du bare leve med. Herregud da mann

Det er mulig, men jeg vet også at de som har Mac betaler mer for maskinen enn de som har PC, så forskjellen for fylkeskommunen blir neppe så veldig stor?

Det varierer nok fra fylkeskommune til fylkeskommune, tenker jeg. Men det er klart at man kan få PC-er langt billigere enn man får Macer.

Hadde det vært opp til meg, hadde alle elevene brukt Mac - jeg har prøvd begge deler opp mot flere skoleklasser, og det har virkelig vært langt færre problemer med mac-ene. Men det handler vel som sagt også om at det finnes langt større variasjon i kvalitet på pc-ene, og at skolene ofte velger noe billig..

Ja. det er sektbevegelse å anbefale noe som er bra :-) Definitivt. Her på dol skal man ikke snakke om lavkarbo eller mac, for da kommer Sør og kaller det sekt.

;-)

Det avhenger ikke av hva man anbefaler, men hvordan man forholder seg til å kunne snakke om det.

Jeg har ingen problemer med å se at både PC og Mac har BÅDE sterke og svake punkter.

Men det er helt ok det. Jeg forteller om min erfaring og mine kunders. At du er uenig og ikke tåler at noe annet enn det du godkjenner blir anbefalt må du bare leve med. Herregud da mann

Nuvel, igjen tillegger du meg "ikke tåler", fordi du ikke har argumenter.

Statistikken var rimelig klar, og Apple var ikke noe videre bedre enn de andre. Og den statistikken var nok mer vitenskapelig utarbeidet enn erfaringen til noen som kaller seg "macbaby".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...