Gå til innhold

En siste tur til dyrlegen i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

I dag blir det den aller siste turen til meg og hunden. Nå er hun så dårlig at det ikke er forsvarlig å ha henne lengre.

Vi har gjort alt vi kan, prøvd medisiner, operasjoner. Hun mister pelsen og den kommer ikke tilbake. Klør konstant, som gir i sår. Magen er i ulage. Hun hilser meg ikke velkommen hjem lengre, bare vil sove.

I 8 år har hun vært en del av oss. Guttungen husker ikke annet enn at vi har hatt henne, han var 2 da hun kom. Jeg har vært endel isolert pga sykdom og hatt enormt mye selskap i henne. Jeg er mye hjemme generelt, så det har vært godt med selskap.

En god turkamerat var hun, for oss alle, ikke bare meg, men sambo, svigers, annen familie når de var her.

I går hadde vi oss en siste tur, men hun klarte ikke så langt, men det var en fin tur. Vår siste tur i bilen i dag blir tung.

Det er en hund, men jammen meg blir det familiemedlem, hun har vært avhengig av oss i alle disse årene. Nå må vi gjøre det beste for henne.

:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372012-en-siste-tur-til-dyrlegen-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320737638' post='4672253]

Vi har jo sett det komme, men rart hva en klarer å dytte bort på en måte.

Det er bakdelen med å ha dyr.

Ja, det er fryktelig trist når man må gi slipp på de man er glad i, og man blir jo så inderlig glad i disse dyrene.

Føler med deg i dag, Shira. *Klem*

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320737638' post='4672253]

Vi har jo sett det komme, men rart hva en klarer å dytte bort på en måte.

Det er bakdelen med å ha dyr.

Ja, det er veldig trist å miste dyr, men det er sant som mann sier at gleden ved å eie de oppveier sorgen ved å miste dem.

Selv om det ikke føles slik akkurat når man står overfor den vanskelige avgjørelsen.

Ja, det er fryktelig trist når man må gi slipp på de man er glad i, og man blir jo så inderlig glad i disse dyrene.

Føler med deg i dag, Shira. *Klem*

Takk *klem*

Jeg kan ofte skygge banen når det er noe som er litt vanskelig, men i dag er det min jobb å reise ut med henne.

Ja, det er veldig trist å miste dyr, men det er sant som mann sier at gleden ved å eie de oppveier sorgen ved å miste dem.

Selv om det ikke føles slik akkurat når man står overfor den vanskelige avgjørelsen.

''Ja, det er veldig trist å miste dyr, men det er sant som mann sier at gleden ved å eie de oppveier sorgen ved å miste dem.

''

Det er sant det. Og det er lettere å huske på når vi vet at dette er rette avgjørelsen.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320738236' post='4672260]

Takk *klem*

Jeg kan ofte skygge banen når det er noe som er litt vanskelig, men i dag er det min jobb å reise ut med henne.

Da får du være der for henne den siste stunden. Se på det som noe positivt. Det er vondt, men også litt godt.

Annonse

Gjest Det er trist

Jeg viste at det kom til å bli trist. Men det ble overraskende trist og tomt. Man blir utrolig glad i disse firbente familiemedlemmene.

Vi skal ha ny hund. Hund er en livstil også. Så får man være glad for de årene hunden har levd og hatt det bra. Og det forteller jo mye for en glede det har vært, når det er så trist.

Klem :)

Jeg viste at det kom til å bli trist. Men det ble overraskende trist og tomt. Man blir utrolig glad i disse firbente familiemedlemmene.

Vi skal ha ny hund. Hund er en livstil også. Så får man være glad for de årene hunden har levd og hatt det bra. Og det forteller jo mye for en glede det har vært, når det er så trist.

Klem :)

Ja, det er alle de gode minnene og livstilen som du sier som gjør det leit.

Vi er litt i tenkeboksen når det gjelder ny hund, men det spørs om det ikke blir en etterhvert. Vi bor slik til at det er ypperlig å ha hund, har alltid vært hund her, vi bor på gård.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320737547' post='4672250]

Det er trist, tristere enn hva jeg hadde trodd. Nå blir jo jeg selvsagt ekstra trist siden guttungen syns dette er vanskelig.

''Det er trist, tristere enn hva jeg hadde trodd. Nå blir jo jeg selvsagt ekstra trist siden guttungen syns dette er vanskelig.''

Ja, det er det verste. Jeg har grått mye over mine dyr som er døde - men det som gjør aller mest vondt er når ungene sørger.

*klem*

''Det er trist, tristere enn hva jeg hadde trodd. Nå blir jo jeg selvsagt ekstra trist siden guttungen syns dette er vanskelig.''

Ja, det er det verste. Jeg har grått mye over mine dyr som er døde - men det som gjør aller mest vondt er når ungene sørger.

*klem*

Takk for klem. Ja, det er det at guttungen er oppriktig lei seg som er verst. det er jo det som er herlig med barn, de viser at de er oppriktig glad, men også oppriktig lei seg.

Han fikk velge middag i dag, så han er bittelitt i bedre humør.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320763509' post='4672414]

Takk for klem. Ja, det er det at guttungen er oppriktig lei seg som er verst. det er jo det som er herlig med barn, de viser at de er oppriktig glad, men også oppriktig lei seg.

Han fikk velge middag i dag, så han er bittelitt i bedre humør.

''det er jo det som er herlig med barn, de viser at de er oppriktig glad, men også oppriktig lei seg.''

Det var nesten enda verre med mine tenåringer syntes jeg - de sørget jo ordentlig - men var ikke åpne for trøst og stengte seg liksom litt inne... En anelse bedre med åpenlys gråt og derpå mulighet for å trøste...føltes det som den gangen i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...