Gå til innhold

Henvisning til MR eller CT?

Anbefalte innlegg

Gjest Tung jobb

Jeg har i lang tid vært plaget med hodepine og smerter i skuldre og nakke. Har prøvd fysio og trening men er ikke bedre. Nå tenkte jeg å få henvisning fra fastlege for å finne ut om det er noen skader der. Er det mest vanlig med MR eller CT? Må jeg inn til legen for å få det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372014-henvisning-til-mr-eller-ct/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Fastlegen vil kunne vurdere hva som er mest hensiktsmessig. Du må snakke med h*n.

Enda bedre: Fastlegen/henvisende lege stiller et klart spørsmål til legene på røntgenavdelingen. Så bruker de den metode de synes gir det beste svaret.

Enda bedre: Fastlegen/henvisende lege stiller et klart spørsmål til legene på røntgenavdelingen. Så bruker de den metode de synes gir det beste svaret.

Det tar jeg som en selvfølge at fastlegen gjør når pas kommer, med mindre fastlegen, ut i fra det pas sier, får et klart inntrykk av hvilken undersøkelsesmetode som vil være best :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...