Gå til innhold

Tåpelig fra FrP politiker

Anbefalte innlegg

''Jeg forventer ikke slike dumme uttalelser av en politiker'' Hos meg er det desverre sånn at det er *akkurat* dette jeg forventer fra FrP-politikere, igjen og igjen. Jeg forventer dessuten at ledelse og organisasjon rundt disse personene prøver å glatte over, og for meg er det mest overaskende at folk fremdeles blir overrasket over slike utsagn fra den kansten.

Nåja, det kommer mye rart fra politikere fra andre partier også:

"Sametingspolitiker Anders Mathisen (Ap) fornekter utryddelsen av seks millioner jøder under andre verdenskrig.

«Jeg vet det ikke skjedde», skriver Mathisen (32) på sin profil på Facebook ifølge Finnmarken.

Det finnes nemlig ikke bevist at det eksisterte gasskamre og massegraver i konsentrasjonsleirene, sier Mathisen, som rett før jul deltok i sin første plenumssamling på Sametinget."

http://www.dagbladet.no/2011/03/11/nyheter/politikk/innenriks/arbeiderpartiet/holocaust/15780409/

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• morsan

4

• Nord og ned

4

• hidi, the scorpion

2

Nåja, det kommer mye rart fra politikere fra andre partier også:

"Sametingspolitiker Anders Mathisen (Ap) fornekter utryddelsen av seks millioner jøder under andre verdenskrig.

«Jeg vet det ikke skjedde», skriver Mathisen (32) på sin profil på Facebook ifølge Finnmarken.

Det finnes nemlig ikke bevist at det eksisterte gasskamre og massegraver i konsentrasjonsleirene, sier Mathisen, som rett før jul deltok i sin første plenumssamling på Sametinget."

http://www.dagbladet.no/2011/03/11/nyheter/politikk/innenriks/arbeiderpartiet/holocaust/15780409/

Ja selvfølgelig finnes det løse kanoner på alle partiers dekk, men jeg blir altså mindre overrasket hver gang FrP sine smeller til.

Det som derimot *ville* overrasket meg var dersom dette stod å lese i ts sin link:

''Arbeiderpartiets ledelse tar avstand fra ytringene.

— Vi tar skarp avstand fra Mathisens uttalelser. De står fjernt fra Arbeiderpartiets verdier og er både historieløse og respektløse, sier Odd Erik Stende, assisterende partisekretær i Arbeiderpartiet, til NTB.

Han sier sentralstyret er i løpende dialog med Aps sametingsgruppe om saken.''

Det man derimot kan lese i Ts sin link er dessverre i tråd med mine forventninger:

''- Det er synd at han skriver slikt, vi ønsker ikke at noen hos oss går rundt og sier sånt, vi ønsker å være seriøse, sier leder for Hurum Frp, Gro Gjertsen. Hun sier til VG Nett at saken vil bli tatt opp på førstkommende styremøte i lokallaget.

- Det er rutine å gjøre det hver gang det blir et presseoppslag, sier hun, men vil ikke kommentere om utspillet vil få reaksjoner fra partiet

- Hva syns du om det Beston skrev?

- Det er hans eget utspill, men det er ikke akseptabelt i det hele tatt, sier lokallagslederen.

Gjertsen beskriver Beston som en praktfull mann og sier hun aldri har oppfattet ham som rasist'' og ''Leder for Buskerud Frp, Knut Gjerde mener utspillet er useriøst og beklager seg på vegne av Beston.

- Slik kan man ikke skrive selv om det kanskje var ment humoristisk. Dette er rett og slett barnslig og hører ikke hjemme i en seriøs debatt, sier Frp-toppen som beklager utspillet på partikollegaens vegne''

Det har gått inflasjon i rasisme-stempelet den siste tiden, og det bør legges dødt og begravet.

''Det har gått inflasjon i rasisme-stempelet den siste tiden, og det bør legges dødt og begravet.''

Og dette kan du dokumentere, eller er det bare løst pjatt?

Gjest Nord og ned.

''Det har gått inflasjon i rasisme-stempelet den siste tiden, og det bør legges dødt og begravet.''

Og dette kan du dokumentere, eller er det bare løst pjatt?

''Og dette kan du dokumentere, eller er det bare løst pjatt?''

Ja, du løper vel rundt og innbilder deg at noen tar det ille opp at du og dine likesinnede løper rundt og kaller halve befolkningen for rasister, nazister, gir næring til ABB etc etc?

Gjest nedenforoghjem

''Snakk for deg selv! Du er selv både ufin og nedlatende.''

Føler meg beæret, at du ikke liker meg;)

Ingen liker ufine og nedlatende personer. At du i tillegg forsøker å fremstå som en god kristen her inne til tider kan ikke kalles annet enn blasfemi.

Ingen liker ufine og nedlatende personer. At du i tillegg forsøker å fremstå som en god kristen her inne til tider kan ikke kalles annet enn blasfemi.

''Ingen liker ufine og nedlatende personer.''

Man skal ikke lengre tilbake enn i går da du skrev dette:

''Hohoho. Noen som har bedrevet "seriøs" forskning som har kommet frem til dette? – nedenforoghjem''

Både dobbelmoralsk, og kunnskapsløst i tillegg (ettersom det er flere arter som voldtar).

Annonse

Gjest nedenforoghjem

''Ingen liker ufine og nedlatende personer.''

Man skal ikke lengre tilbake enn i går da du skrev dette:

''Hohoho. Noen som har bedrevet "seriøs" forskning som har kommet frem til dette? – nedenforoghjem''

Både dobbelmoralsk, og kunnskapsløst i tillegg (ettersom det er flere arter som voldtar).

Ting som kommer fra din kjeft er bare blablabla for meg. Du er en av de mest ufine og nedlatende som frekventerer dette forumet og du mangler totalt selvinnsikt. Jeg synes det du skrev var komisk i denne settingen og spurte deretter etter seriøs forskning på området. Som vanlig hoster du ikke opp det, men kjører på med nedlatenhet. At dyr har seg med dyr er vel ikke nytt for noen.

Ting som kommer fra din kjeft er bare blablabla for meg. Du er en av de mest ufine og nedlatende som frekventerer dette forumet og du mangler totalt selvinnsikt. Jeg synes det du skrev var komisk i denne settingen og spurte deretter etter seriøs forskning på området. Som vanlig hoster du ikke opp det, men kjører på med nedlatenhet. At dyr har seg med dyr er vel ikke nytt for noen.

Og vi fortsetter:

Du skriver: "Ingen liker ufine og nedlatende personer. ""

Og følger opp med:

''Ting som kommer fra din kjeft er bare blablabla for meg. Du er en av de mest ufine og nedlatende som frekventerer dette forumet og du mangler totalt selvinnsikt. Jeg synes det du skrev var komisk i denne settingen og spurte deretter etter seriøs forskning på området. Som vanlig hoster du ikke opp det, men kjører på med nedlatenhet. At dyr har seg med dyr er vel ikke nytt for noen. – nedenforoghjem''

Du er underholdende, det skal du dog ha! :-)

PS: Hvis du ikke vet forskjell på "har seg med" og voldtekt så foreslår jeg du forblir hjemme. Til alles felles beste.

Gjest Nord og ned.

Og vi fortsetter:

Og følger opp med:

''Ting som kommer fra din kjeft er bare blablabla for meg. Du er en av de mest ufine og nedlatende som frekventerer dette forumet og du mangler totalt selvinnsikt. Jeg synes det du skrev var komisk i denne settingen og spurte deretter etter seriøs forskning på området. Som vanlig hoster du ikke opp det, men kjører på med nedlatenhet. At dyr har seg med dyr er vel ikke nytt for noen. – nedenforoghjem''

PS: Hvis du ikke vet forskjell på "har seg med" og voldtekt så foreslår jeg du forblir hjemme. Til alles felles beste.

Siden du har så mye kunnskap om dette kunne du kanskje skrive en liten avhandling for oss rundt ufrivillig sex mellom ekorn? eller kanskje laks? samt komme innpå hvordan vi kan forebygge dette, eventuelt hvilke hjelpetiltak som bør settes i verk for voldtatte grevlinger osv.

LOL

Gjest nedenforoghjem

Og vi fortsetter:

Og følger opp med:

Voldtekt defineres som en voldelig motivert forbrytelse som er straffbar. At noen/du kommer trekkende med at dyrs primitive adferd har noe med voldtekt å gjøre blir bare for dumt. Kast PC'en ut av vinduet, så vi kan forskånes fra våset ditt.

Gjest Nord og ned.

Voldtekt defineres som en voldelig motivert forbrytelse som er straffbar. At noen/du kommer trekkende med at dyrs primitive adferd har noe med voldtekt å gjøre blir bare for dumt. Kast PC'en ut av vinduet, så vi kan forskånes fra våset ditt.

Godt skrevet. Å i det hele tatt få for deg at man skal blande inn menneskelig, tanke, moral og handlingsmønster samt staffbare handlinger som ran, mord og voldtekt hos _dyr_ har bare ett ord: SYKT.

Det er bare å slå opp i faglitteraturen så finner du det dokumentert opp, ned og sidelengs. Både voldtekt for å dominere haremet blant primater, og regelrett kidnapping og voldtekt blant andre apearter.

Hvis du benekter at det er voldtekt så sier det mer om ditt kvinnesyn enn noen annet.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Det er bare å slå opp i faglitteraturen så finner du det dokumentert opp, ned og sidelengs. Både voldtekt for å dominere haremet blant primater, og regelrett kidnapping og voldtekt blant andre apearter.

Hvis du benekter at det er voldtekt så sier det mer om ditt kvinnesyn enn noen annet.

''Hvis du benekter at det er voldtekt så sier det mer om ditt kvinnesyn enn noen annet.''

Haha, så du mener det løper mange folk rundt med et nedlatende hunnorangutangsyn?

Ja, det er virkelig et stort sammnfunnsproblem som du bør ta opp på neste lokalmøte i Rødt gitt!

Gjest Shilapila

''Yes, de har sikkert spurt apene om sexlivet deres. Mon tro om det finnes tilsvarende forskning for kuer og strutser?''

Dvergsjimpanser knuller mer eller mindre fritt innen flokken, over alt og til alle døgnets tider, flere ganger i døgnet.

Og hos stokkanda skal visstnok hannen etter parringen kaste seg over andre hunner og ta for seg av hjertens lyst, noen ganger så heftig at hunnen drukner.

Det å knulle fritt er ikke det samme som voldtekt.

Gjest Shilapila

Godt skrevet. Å i det hele tatt få for deg at man skal blande inn menneskelig, tanke, moral og handlingsmønster samt staffbare handlinger som ran, mord og voldtekt hos _dyr_ har bare ett ord: SYKT.

Jeg har sett tv-program hvor en elefantunge ble voldtatt av et handyr, og moren var rasende og angrep hannen. Nekter du for at jeg har sett det?

Jeg trodde egentlig at de fleste visste hvordan fisker (laks er fisk) forplanter seg. Hvis du ikke vet så skal jeg forklare det for deg.

Gjest Nord og ned.

Jeg har sett tv-program hvor en elefantunge ble voldtatt av et handyr, og moren var rasende og angrep hannen. Nekter du for at jeg har sett det?

Jeg trodde egentlig at de fleste visste hvordan fisker (laks er fisk) forplanter seg. Hvis du ikke vet så skal jeg forklare det for deg.

''hvor en elefantunge ble voldtatt av et handyr''

Hva er den seksuelle lavalder for elefanter? og er det gitt at den lille elefanten fikk psykiske skader selv om mora ikke likte det?

I går så jeg en film fra Afrika hvor ei løve drepte en gnu. Mord?

Gjest folkeskolen

Det er ikke noe vanskelig å argumentere for at dette er rasisme. Jeg vet ikke hva du har problemer med generelt, men du har tydeligvis problemer med å forstå hva rasisme er.

Denne mannen kommer til å få problemer videre i politikk pga. rasistiske uttalelser.

''Denne mannen kommer til å få problemer videre i politikk pga. rasistiske uttalelser.''

Mannen kommer til å få problemer fordi han dummet seg ut ja. Ikke fordi han har kommet med "rasistiske uttalelser".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...