Gå til innhold

Tåpelig fra FrP politiker

Anbefalte innlegg

Gjest nedenforoghjem

''hvor en elefantunge ble voldtatt av et handyr''

Hva er den seksuelle lavalder for elefanter? og er det gitt at den lille elefanten fikk psykiske skader selv om mora ikke likte det?

I går så jeg en film fra Afrika hvor ei løve drepte en gnu. Mord?

Definitivt mord ;)

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• morsan

4

• Nord og ned

4

• hidi, the scorpion

2

Gjest Shilapila

''hvor en elefantunge ble voldtatt av et handyr''

Hva er den seksuelle lavalder for elefanter? og er det gitt at den lille elefanten fikk psykiske skader selv om mora ikke likte det?

I går så jeg en film fra Afrika hvor ei løve drepte en gnu. Mord?

Så du må ha sexuell lavalder til å definere voldtekt. Du synes det er greit at det blir øvd mot alle unger enn menneskeunger siden det ikke finnes lavalder.

Du mener da sannsynligvis som følge av det at voldtekter og sexuelt misbruk av barn ikke eksisterte før i tiden da det ikke fantes sexuell lavalder.

Jeg har sett mange dyr bli drept av mennesker. Om du definerer det som mord så plager det ikke meg. Hva kaller du det når en mann har sex med en ku eller en sau? Forhåpentligvis misbruk uansett alder på dyret. Tror du dyrene ønsker sex med menn, og får orgasme?

Du er først og fremst ute etter å latterliggjøre Sør i denne tråden fordi han vet mer om dyreliv i Afrika enn du gjør.

Gjest Nord og ned.

Så du må ha sexuell lavalder til å definere voldtekt. Du synes det er greit at det blir øvd mot alle unger enn menneskeunger siden det ikke finnes lavalder.

Du mener da sannsynligvis som følge av det at voldtekter og sexuelt misbruk av barn ikke eksisterte før i tiden da det ikke fantes sexuell lavalder.

Jeg har sett mange dyr bli drept av mennesker. Om du definerer det som mord så plager det ikke meg. Hva kaller du det når en mann har sex med en ku eller en sau? Forhåpentligvis misbruk uansett alder på dyret. Tror du dyrene ønsker sex med menn, og får orgasme?

Du er først og fremst ute etter å latterliggjøre Sør i denne tråden fordi han vet mer om dyreliv i Afrika enn du gjør.

Du svarte ikke på spørmålet: Var det mord eller ikke å drepe gnuen?

Å dra menneskelige referenser og menneksets juridsiske begreper inn i dyrenes verden er idioti. Punktum slutt.

At du og din egenutnevnte kvasi-zoolog-venn ikke fortår såpass er i grunn ingen overraskelse.

Gjest Shilapila

Du svarte ikke på spørmålet: Var det mord eller ikke å drepe gnuen?

Å dra menneskelige referenser og menneksets juridsiske begreper inn i dyrenes verden er idioti. Punktum slutt.

At du og din egenutnevnte kvasi-zoolog-venn ikke fortår såpass er i grunn ingen overraskelse.

Jeg svarte på spørsmålet ditt, men det forundrer meg ikke at du ikke forsto svaret.

Annonse

''Unnskyldningen "jeg er ikke rasist" ''

Dette er vel som regel alltid en bekreftelse på at man er rasist...

På samme måte som: "Jeg klager ikke på mannen min altså, men han gjør jo aldri noe hjemme", eller "jeg mener ikke å si noe galt om svigermor, men hun..."...

Som Dr. Phil (huff, at jeg siterer han) sier: "men" betyr egentlig bare; "glem alt det jeg sa først, her kommer sannheten"...:-)

''Som Dr. Phil (huff, at jeg siterer han) sier: "men" betyr egentlig bare; "glem alt det jeg sa først, her kommer sannheten"...:-)''

he he

''Hos meg er det desverre sånn at det er *akkurat* dette jeg forventer fra FrP-politikere, igjen og igjen''

Samme tenkte jeg. Allerede da jeg så overskriften tenkte jeg: "What else is new" :-). Ville vært mer overrasket over overskriften "Gjennomtenkt fra FrP-politiker".

''Ville vært mer overrasket over overskriften "Gjennomtenkt fra FrP-politiker".''

He he

Gjest folkeskolen

''Det har gått inflasjon i rasisme-stempelet den siste tiden, og det bør legges dødt og begravet.''

Og dette kan du dokumentere, eller er det bare løst pjatt?

Det er nok å se på hvor ofte du og dine venner hyler om rasisme.

Gjest Bry deg!

Du ser ingen forskjell på dette, spesielt ikke hvis du tar historien i betraktning?

Tror du det er mange hvite nordmenn som ikke får jobb fordi arbeidsgivere betrakter dem som "fjellaper"? Har det skjedd deg?

Med vennlig hilsen

Nei, jeg ser ingen forskjell på at noen ser på såkalt etnisk norske som "aper" eller "lik" (fordi de er "hvite") og det å se på mennesker fra Afrika som "aper". I min bok er dette like motbydelig. Jeg noterer at du er av en annen mening.

Ellers har jeg flere anledninger ikke fått jobb i en såkalt innvandrerbutikk. Og jobben er i hvert enkelt tilfelle gått til en som ikke så ut som han/hun vare etnisk norsk. Dvs. hun så ikke ut som et "lik" eller en "fjellape", som en som jobber i en av butikkene sa.

I noens verden er det visst bare noen grupper som er rasistiske. Det er i seg selv et rasistisk standpunkt.

Gjest Bry deg!

''Det idiotiske er jo å omtale folk fra Afrika som aper. Det er ikke bare idiotisk, men rasistisk''

Mot apene? Det er jo de som urettmessig blir beskyldt for å voldta.

Du får ta diskusjonen med Sør, som for øvrig synes det er OK at mennesker i Norge som har "hvit" hudfarge, blir omtalt som fjellaper.

Gjest Bry deg!

Nordmenn blir kalt fjellaper av naboer. Tar du deg nær av det?

Er svenskevitser rasistiske?

Jeg synes det er rasistisk om noen omtaler svensker som "aper". Så om du forteller vitser om svensker, som går på at de er aper, så forteller du er rasistisk vits.

Men kanskje det i din verden ikke finnes rasistiske ytringer rettet mot etnisk norske?

Gjest Shilapila

Jeg synes det er rasistisk om noen omtaler svensker som "aper". Så om du forteller vitser om svensker, som går på at de er aper, så forteller du er rasistisk vits.

Men kanskje det i din verden ikke finnes rasistiske ytringer rettet mot etnisk norske?

I min verden eksisterer ikke noen etnisk norske. Jeg tar meg ikke nær av at noen sier at nordmenn er fjellaper. Det er vel helst svensker og dansker som bruker det uttrykket og de har samme etnisitet som nordmenn -ergo=det finnes ikke noe som er etnisk norsk.

Når man lager vitser om seg selv er det noe helt annet enn å nedvurdere andre.

Annonse

Gjest Bry deg!

I min verden eksisterer ikke noen etnisk norske. Jeg tar meg ikke nær av at noen sier at nordmenn er fjellaper. Det er vel helst svensker og dansker som bruker det uttrykket og de har samme etnisitet som nordmenn -ergo=det finnes ikke noe som er etnisk norsk.

Når man lager vitser om seg selv er det noe helt annet enn å nedvurdere andre.

Når dansker eller afrikanere omtaler nordmenn som fjellaper, er det ikke fordi de anser seg selv om aper. De forsøker å opprette et skille mellom seg selv og dem (= "apene").

Det skremmende med din logikk er at det skal være OK for en lyslugg fra Norge å bli omtalt som fjellape eller som et "lik" (begge karakteristikker har jeg hørt fra afro-europeere). DET er rasistisk, det..

Gjest folkeskolen

Når dansker eller afrikanere omtaler nordmenn som fjellaper, er det ikke fordi de anser seg selv om aper. De forsøker å opprette et skille mellom seg selv og dem (= "apene").

Det skremmende med din logikk er at det skal være OK for en lyslugg fra Norge å bli omtalt som fjellape eller som et "lik" (begge karakteristikker har jeg hørt fra afro-europeere). DET er rasistisk, det..

Sludder. Ingen ting av dette er rasistisk. Folk hyler opp om rasisme for den minste filleting nufortiden.

Gjest Shilapila

Da er jeg rasistisk enda ikke født med ski på beina som en fjellape;-)

Gjest Shilapila

Nei, jeg ser ingen forskjell på at noen ser på såkalt etnisk norske som "aper" eller "lik" (fordi de er "hvite") og det å se på mennesker fra Afrika som "aper". I min bok er dette like motbydelig. Jeg noterer at du er av en annen mening.

Ellers har jeg flere anledninger ikke fått jobb i en såkalt innvandrerbutikk. Og jobben er i hvert enkelt tilfelle gått til en som ikke så ut som han/hun vare etnisk norsk. Dvs. hun så ikke ut som et "lik" eller en "fjellape", som en som jobber i en av butikkene sa.

I noens verden er det visst bare noen grupper som er rasistiske. Det er i seg selv et rasistisk standpunkt.

Pass deg nå. Det er motbydelig å fornærme aper slik du gjør.

Da foreslår jeg du tilegner deg litt historiekunnskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...