Gå til innhold

Bytte ferdigmontert skap på Ikea??

Anbefalte innlegg

Etter at snekkeren som var hos meg og monterte sammen skapene mine, viste det seg at to av dem var for brede. Han mener det ikke er noe problem å få byttet dem til riktig størrelse selv om de er montert sammen!? Stemmer dette? Trodde Ikea alltid var så nøye på at varene må være helt intakte og at helst ikke en gang emballasjen skal være brutt, for å få bytte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372039-bytte-ferdigmontert-skap-p%C3%A5-ikea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner en som kjøpte en køyeseng på ikea, monterte den sammen, og så den var for høy, og han fikk byttet uten prob

Så da stemmer det da? Litt merkelig egentlig, for de får vel ikke solgt varene som allerede er pakket ut og montert? eneste stedet jeg har sett ferdigminterte varer på Ikea er i "billigkroken"..

har opplevd å ikke få bytte et ferdigmontert skap, så her er nok erfaringene forskjellige.

Ikeas bytte/retur rettningslinjer er jo åpne for tolkninger

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/return_policy/index.html

Varen er jo ubrukt, den er bare montert... Kommer vel ann på personen i returdisken dette da.

Lykke til!

Persille1365381127

Det kommer litt an på. Er det kjøkkenskap er det sjelden noe problem å bytte, for det selges så mange sånne skap (og de monterer jo også en del kjøkken selv) at de går ut igjen uansett.

Men jeg _tror_ ikke de bytter alle typer skap helt ukritisk.

Annonse

Ikea er supre når det gjelder bytte, så antakelig får du ikke noe problem.

Fikk byttet uten spørsmål! :)

Det jeg derimot undrer meg litt over er hvordan de får solgt de tigjen? Jeg har aldri hørt om å få kjøpe ferdigmontert skap?! Når vi får folk fra Ikea til å montere for oss har vi jo allerede kjøpt varene innpakket i emballasje?

Fikk byttet uten spørsmål! :)

Det jeg derimot undrer meg litt over er hvordan de får solgt de tigjen? Jeg har aldri hørt om å få kjøpe ferdigmontert skap?! Når vi får folk fra Ikea til å montere for oss har vi jo allerede kjøpt varene innpakket i emballasje?

De selger dem i Billigkroken, eller så kaster de dem. Det var faktisk svaret jeg fikk en gang jeg spurte.

• 2 uker senere...

De selger dem i Billigkroken, eller så kaster de dem. Det var faktisk svaret jeg fikk en gang jeg spurte.

''De selger dem i Billigkroken, eller så kaster de dem. Det var faktisk svaret jeg fikk en gang jeg spurte.''

Ja, det er vel den eneste løsningen de har siden de aldri selger noe med brutt emballasje til full pris.

Men Det var også derfor jeg ble litt forvirret fordi de er jo (eller sier at de er) veldig nøye med å informere både muntlig og skriftlig at det er viktig å IKKE bryte emballasjen hvis det kan være spørsmål om framtidig bytting. Fikk derfor inntrykk av at de kun byttet fvarer det var direkte feil på om emballasjen var brutt.

Men nå har jeg jo fått bevist at Ikea bytter uansett, uten spørsmål! En flott tillitserklæring fra dem mtp pengene de taper ved å bytte inn varer de ikke får solgt igjen..

''De selger dem i Billigkroken, eller så kaster de dem. Det var faktisk svaret jeg fikk en gang jeg spurte.''

Ja, det er vel den eneste løsningen de har siden de aldri selger noe med brutt emballasje til full pris.

Men Det var også derfor jeg ble litt forvirret fordi de er jo (eller sier at de er) veldig nøye med å informere både muntlig og skriftlig at det er viktig å IKKE bryte emballasjen hvis det kan være spørsmål om framtidig bytting. Fikk derfor inntrykk av at de kun byttet fvarer det var direkte feil på om emballasjen var brutt.

Men nå har jeg jo fått bevist at Ikea bytter uansett, uten spørsmål! En flott tillitserklæring fra dem mtp pengene de taper ved å bytte inn varer de ikke får solgt igjen..

Med tanke på miljø og samfunn, er det jo best hvis man returnerer varen i originalemballasje slik at de kan selge det på nytt, da.

Annonse

Med tanke på miljø og samfunn, er det jo best hvis man returnerer varen i originalemballasje slik at de kan selge det på nytt, da.

Javisst, vi vil jo helst at bytte skal gå mest mulig miljøvennlig og ordentlig for seg for alle parter. Må til og med innrømme at jeg strengt talt hadde litt dårlig samvittighet for å måtte bytte en "brukt" vare som jeg vet de vil få problemer med å selge igjen.

Uansett raust av Ikea å gi oss som kunder dette tilbudet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...