Mrs D Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Vaskemidlene er ikke innsatt med bakteriedrepende stoffer (takk og lov), så de dreper ikke basseluskene før temperaturen gjør det Nå har jeg lest mange steder at bakteriedrepende saker og ting i grunnen er en uting, så det er kanskje like greit? De basseluskene som overlever to timer i vask og siden et par timer i tørketrommelen, de får nå heller bare være der. Jeg er vanlig renslig, bytter undertøy hver dag, så det som overlever vasken er neppe dødbringende. 0 Siter
Gjest sangsol Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Nå har jeg lest mange steder at bakteriedrepende saker og ting i grunnen er en uting, så det er kanskje like greit? De basseluskene som overlever to timer i vask og siden et par timer i tørketrommelen, de får nå heller bare være der. Jeg er vanlig renslig, bytter undertøy hver dag, så det som overlever vasken er neppe dødbringende. ''Nå har jeg lest mange steder at bakteriedrepende saker og ting i grunnen er en uting, så det er kanskje like greit? '' Det gjelder ting som kan gi motstandsdyktighet mot antibiotika. Ikke vasking på høy temperatur. 0 Siter
morsan Skrevet 10. november 2011 Skrevet 10. november 2011 Jeg vasker alltid truser, håndkler, kluter og sengetøy sammen, på 60 grader. Jeg skiller mellom lys vask og mørk vask, tar det i to ulike omganger. Maskinen er nesten alltid full. Samme her 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.