Gå til innhold

Maling av kjøkkenvegger

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi tenkte å male veggene på kjøkkenet. Vi har nå tapet og den må bort først.

Men vi har ALDRI gjort dette før og lurer på hva er det vi trenger.

Vi får en mann til å gjøre jobben,men vi må kjøpe inn det han trenger til arbeidet.

Hva må gjøres når tapeten er borte?

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372066-maling-av-kj%C3%B8kkenvegger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rive gammel tapet, bruke varmt vann og skrape for å få vekk alt lim. Sparkle pent, pusse, gjenta. Grunne med hvit maling, en eller to strøk, og så farge. Men skal dere male rett på platene eller legge maletapet først?

Du trenger skrape, sparkel, grunning, pussepapir/kloss. Og om du skal ha tapet under må du ha sånne tapegreier til hjørnene, tapeten, tapetlim, rulle, brett og sånn til å stryke over tapetet så det blir glatt.

Glad jeg har panelplater gitt!

Rive gammel tapet, bruke varmt vann og skrape for å få vekk alt lim. Sparkle pent, pusse, gjenta. Grunne med hvit maling, en eller to strøk, og så farge. Men skal dere male rett på platene eller legge maletapet først?

Du trenger skrape, sparkel, grunning, pussepapir/kloss. Og om du skal ha tapet under må du ha sånne tapegreier til hjørnene, tapeten, tapetlim, rulle, brett og sånn til å stryke over tapetet så det blir glatt.

Glad jeg har panelplater gitt!

Vi kan nok ikke male rett på platene,regner med at vi må ha noe på veggene,men er det strie det heter eller?

Vi kan nok ikke male rett på platene,regner med at vi må ha noe på veggene,men er det strie det heter eller?

Nei, det kan du velge. Miljøtapet/malertapet.

http://www.viivilla.no/Interior/Male-og-tapetsere/Gode-tips-nar-du-skal-male-veggene-inne-47714

http://www.maximal.as/?div_id=122&pag_id=122

Glassfiber liker ikke jeg, den er kjip. Den andre er mer som papir, lettere å behandle og penere.

Du kan snakke med Coop/maxbo folkene eller hvor du planlegger å handle. De er flinke med tips og vet hva du trenger.

Gjest Elextra

Er du sikker på at tapeten må bort? Å fjerne tapet er mye jobb, dersom den sitter bra er det mye mindre jobb å male oppå.

Forøvrig tror jeg nok EnolaGay har langt mer maleerfaring enn jeg. selv om jeg har pusset og malt en del vegger etterhvert :-).

Er du sikker på at tapeten må bort? Å fjerne tapet er mye jobb, dersom den sitter bra er det mye mindre jobb å male oppå.

Forøvrig tror jeg nok EnolaGay har langt mer maleerfaring enn jeg. selv om jeg har pusset og malt en del vegger etterhvert :-).

Ja tapet må bort. I hjørnene er det ikke pent, det er bølgete og så er det en bord helt øverst på veggen som er lagt oppå tapeten og da vil det bli forskjell hvis man maler over.

Annonse

Gjest Elextra

Ja tapet må bort. I hjørnene er det ikke pent, det er bølgete og så er det en bord helt øverst på veggen som er lagt oppå tapeten og da vil det bli forskjell hvis man maler over.

Ok. Jeg har fjernet tapet bare én gang og det var en h***tes jobb. Jobben ble ikke mindre av at noen hadde lagt denne tapeten oppå _strukturmaling_ (er det mulig..), som også måtte fjernes/slipes ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...