meg__123! Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Tok tatovering igår og fikk beskjed om å bytte plasten to ganger daglig i ca 5 dager. Andre steder står det at plasten skal sitte på i 3 timer før man tar den vekk. Hvorfor står det så forskjellig alle steder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372069-tatoveringsstell/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis36 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ja det kan en lure på,for er 18 år siden jeg tok min første tatovering og da skulle en ha på plast å dill å dall i flere dager. Her om dagen tok en venn av meg tatovering og da skulle plasten sitte på i 2 timer siden bare vaskes med barnengen såpe fra apoteket å smøre Helosan på til skorpen var borte...så gud veit hvorfor det har blitt så forksjellig... hadde ikke noe svar til deg egentlig jeg nå da men hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372069-tatoveringsstell/#findComment-3255065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Her er et utdrag fra hjemmesiden til Let's buzz i Bergen: Vent min. 6 timer eller over natten før du tar bort plastbeskyttelsen. Det er vanlig at det er en blanding av smeltet vaselin, farge, blod og svette under plasten. 2. Ta av plastfolien. Dusj eller vask med lunkent vann og såpe. Tørk tatoveringen godt med håndkle eller papir. Det bør ikke ligge blod eller sårveske igjen på overflaten. Kommer det fuktighet ut av huden, tørk dette av eller vask på nytt. 3. Vent med fuktighetskrem til det er gått ca. 6-7 dager. Etter 2-3 dager vil det danne seg skorve som vil falle av som flak de neste dagene. Det må ikke klores eller plukkes på skorven. Så lenge det er skorve på tatoveringen må du unngå kontakt med vann over lengre tid (sjø, basseng, badekar). Dusjing er OK. Tatoveringen tåler vask flere ganger daglig. Bruk rene løse klær over tatoveringen. Unngå støv, skitt og dyrehår på tatoveringen i grotiden. De første 2 ukene bør du unngå direkte sollys på tatoveringen. Er du i sterkt sollys bør du alltid bruke solkrem med høy faktor. Sterk sollys vil svekke fargene over tid. Ved irriterende kløe anbefaler vi salven ”Eurax” som fåes på apoteket. Den er kløstillende og brukes f.eks ved myggstikk. Egenerklæring Som del av vår godkjenning er vi pålagt å informere om følgende: Tatovering utføres ved at pigment føres inn i underhuden ved bruk av kompakte nåler. Dette vil medføre en lettere blødning. Dette vil etterlate et permanent bilde som ligger i huden. Ved enhver gjennomtrengning av hud vil det være en viss fare for infeksjon. I de få tilfellene dette gjelder er det som regel plukking på skorve eller eksponering av dyrehår, støv og skitt som er den største faktoren. Områder hvor huden er mye i bevegelse, eller hvor huden er tynn kan også bli irritert. Det beste man gjør i slike tilfeller er å holde området rent og behandle dette som et vanlig sår. Skulle man miste farge i deler av tatoveringen er dette lett å etterfylle når området er leget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372069-tatoveringsstell/#findComment-3255193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Her er et utdrag fra hjemmesiden til Let's buzz i Bergen: Vent min. 6 timer eller over natten før du tar bort plastbeskyttelsen. Det er vanlig at det er en blanding av smeltet vaselin, farge, blod og svette under plasten. 2. Ta av plastfolien. Dusj eller vask med lunkent vann og såpe. Tørk tatoveringen godt med håndkle eller papir. Det bør ikke ligge blod eller sårveske igjen på overflaten. Kommer det fuktighet ut av huden, tørk dette av eller vask på nytt. 3. Vent med fuktighetskrem til det er gått ca. 6-7 dager. Etter 2-3 dager vil det danne seg skorve som vil falle av som flak de neste dagene. Det må ikke klores eller plukkes på skorven. Så lenge det er skorve på tatoveringen må du unngå kontakt med vann over lengre tid (sjø, basseng, badekar). Dusjing er OK. Tatoveringen tåler vask flere ganger daglig. Bruk rene løse klær over tatoveringen. Unngå støv, skitt og dyrehår på tatoveringen i grotiden. De første 2 ukene bør du unngå direkte sollys på tatoveringen. Er du i sterkt sollys bør du alltid bruke solkrem med høy faktor. Sterk sollys vil svekke fargene over tid. Ved irriterende kløe anbefaler vi salven ”Eurax” som fåes på apoteket. Den er kløstillende og brukes f.eks ved myggstikk. Egenerklæring Som del av vår godkjenning er vi pålagt å informere om følgende: Tatovering utføres ved at pigment føres inn i underhuden ved bruk av kompakte nåler. Dette vil medføre en lettere blødning. Dette vil etterlate et permanent bilde som ligger i huden. Ved enhver gjennomtrengning av hud vil det være en viss fare for infeksjon. I de få tilfellene dette gjelder er det som regel plukking på skorve eller eksponering av dyrehår, støv og skitt som er den største faktoren. Områder hvor huden er mye i bevegelse, eller hvor huden er tynn kan også bli irritert. Det beste man gjør i slike tilfeller er å holde området rent og behandle dette som et vanlig sår. Skulle man miste farge i deler av tatoveringen er dette lett å etterfylle når området er leget. Vente med fuktighetskrem før det har gått 6 dager?? Skal ikke tatoveringen ha masse fuktighet da? Jeg fikk beskjed om å smøre mange ganger om dagen etter plasten er tatt av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372069-tatoveringsstell/#findComment-3255215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Vente med fuktighetskrem før det har gått 6 dager?? Skal ikke tatoveringen ha masse fuktighet da? Jeg fikk beskjed om å smøre mange ganger om dagen etter plasten er tatt av. Jeg frisket opp igjen tatoveringen min i vår. Da jeg tok den for 15 år siden, fikk jeg beskjed om å smøre den, men det hadde de gått vekk i fra nå sa han. Jeg gjorde som beskrevet på hjemmesiden deres, og det fungerte helt supert :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372069-tatoveringsstell/#findComment-3255518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Her er et utdrag fra hjemmesiden til Let's buzz i Bergen: Vent min. 6 timer eller over natten før du tar bort plastbeskyttelsen. Det er vanlig at det er en blanding av smeltet vaselin, farge, blod og svette under plasten. 2. Ta av plastfolien. Dusj eller vask med lunkent vann og såpe. Tørk tatoveringen godt med håndkle eller papir. Det bør ikke ligge blod eller sårveske igjen på overflaten. Kommer det fuktighet ut av huden, tørk dette av eller vask på nytt. 3. Vent med fuktighetskrem til det er gått ca. 6-7 dager. Etter 2-3 dager vil det danne seg skorve som vil falle av som flak de neste dagene. Det må ikke klores eller plukkes på skorven. Så lenge det er skorve på tatoveringen må du unngå kontakt med vann over lengre tid (sjø, basseng, badekar). Dusjing er OK. Tatoveringen tåler vask flere ganger daglig. Bruk rene løse klær over tatoveringen. Unngå støv, skitt og dyrehår på tatoveringen i grotiden. De første 2 ukene bør du unngå direkte sollys på tatoveringen. Er du i sterkt sollys bør du alltid bruke solkrem med høy faktor. Sterk sollys vil svekke fargene over tid. Ved irriterende kløe anbefaler vi salven ”Eurax” som fåes på apoteket. Den er kløstillende og brukes f.eks ved myggstikk. Egenerklæring Som del av vår godkjenning er vi pålagt å informere om følgende: Tatovering utføres ved at pigment føres inn i underhuden ved bruk av kompakte nåler. Dette vil medføre en lettere blødning. Dette vil etterlate et permanent bilde som ligger i huden. Ved enhver gjennomtrengning av hud vil det være en viss fare for infeksjon. I de få tilfellene dette gjelder er det som regel plukking på skorve eller eksponering av dyrehår, støv og skitt som er den største faktoren. Områder hvor huden er mye i bevegelse, eller hvor huden er tynn kan også bli irritert. Det beste man gjør i slike tilfeller er å holde området rent og behandle dette som et vanlig sår. Skulle man miste farge i deler av tatoveringen er dette lett å etterfylle når området er leget. Blir mer og mer imponert over hvordan min ble utført. Ikke antydning til blodsutgytelse i det hele tatt, det ble bare litt farget flass som datt av etterhvert. Jeg husker ikke helt instruksjonene, det er åtte år siden, men plasten skulle sitte på "en stund", og jeg skulle smøre med vaselin, også "en stund". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372069-tatoveringsstell/#findComment-3255536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.