Gå til innhold

produktiv familie dette her...

Anbefalte innlegg

brilleslangen

http://www.abcnyheter.no/livet/2011/11/09/michelle-45-venter-barn-nummer-20

Ikke skjønner jeg hvordan det er mulig å oppdra 20 unger på en akseptabel måte... Mat og klær er en ting, men hva med alle de andre behovene barn har.?

Men da jeg klikket meg inn på siden deres ser jeg at alle 19 ungene de har i dag har fornavn som begynner på J...

Josie, Jordyn-Grace, Jennifer, Johanna, Jackson, Justin, James, Jason, Jeremiah, Jedidiah, Joy-Anna, Josiah, Joseph, Jinger, Jessa, Jill, John-David, Jana, Joshua.

Noen som tør å vedde imot når jeg sier at nr 20 også får et navn på J?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372071-produktiv-familie-dette-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tør ikke vedde imot:)

Jeg kjenner et par som har fjorten barn. Det går veldig greit, tror jeg. De lever på en helt annen måte enn vi gjør. Storfamilie der alle stille opp for hverandre. De eldste barna er jo voksne, og hjelper foreldrene ved å ta seg av de som er mindre. De virker harmoniske og glade hele hurven, tro det eller ei:)

Vet om noen som fikk 15 barn. Det gikk ganske bra, men så ble foreldrene skilt. Noen ungdommer fikk bo hos faren, de små ble spredt i forskjellige fosterhjem. Moren var plutselig ikke egnet til å ha barn! Ungene rømte stadig vekk hjem til moren.

Kan jo være at den mora ikke hadde ressurser til å ta seg av mange småbarn alene? Og det samme med faren? Ofte får storfamilier mye hjelp for å få det til å gå rundt fra de eldste barna, var ikke de der lenger kan det ha blitt for stridt? Kanskje.

Annonse

Kan jo være at den mora ikke hadde ressurser til å ta seg av mange småbarn alene? Og det samme med faren? Ofte får storfamilier mye hjelp for å få det til å gå rundt fra de eldste barna, var ikke de der lenger kan det ha blitt for stridt? Kanskje.

Det virket ikke som om de hadde så mye hjelp da de vasr en familie. Iallfall ikke fra reportasje i blader. Jeg ble kjent med moren da vi var 16-17, men vi har, pga avstand ikke hatt kontakt senere.

Gjest Elextra

...jeg synes dette er på grensen til konemishandling.

Konemishandling er sterkt ord, men får veldig følelsen av at hun synes underordnet mannens behov og ønsker her :/. Dog finner hun sikkert glede i å yte alt for familien, og naturen er heldigvis så viselig inntrettet at man er stort sett glad og takknemlig for barna man får.

Konemishandling er sterkt ord, men får veldig følelsen av at hun synes underordnet mannens behov og ønsker her :/. Dog finner hun sikkert glede i å yte alt for familien, og naturen er heldigvis så viselig inntrettet at man er stort sett glad og takknemlig for barna man får.

Nei, man angrer sjeldent på de barna man får, og godt er det, spesielt når man trykker ut 20 stykker av de :)

Mishandling var muligens i sterkeste laget...undertrykkende er kanskje litt bedre?

Annonse

Det virket ikke som om de hadde så mye hjelp da de vasr en familie. Iallfall ikke fra reportasje i blader. Jeg ble kjent med moren da vi var 16-17, men vi har, pga avstand ikke hatt kontakt senere.

''Det virket ikke som om de hadde så mye hjelp da de vasr en familie.''

Nei, Men da var de to voksne til å dele på oppgavene med småbarn + at de sikkert fikk en del hjelp med de yngste fra de eldste.

Det jeg mente var at når mor sitter alene igjen med x antall små og forholdsvis små barn og de eldste flyttet med faren, så kan det vel ha blitt for tøft for henne?

''Det virket ikke som om de hadde så mye hjelp da de vasr en familie.''

Nei, Men da var de to voksne til å dele på oppgavene med småbarn + at de sikkert fikk en del hjelp med de yngste fra de eldste.

Det jeg mente var at når mor sitter alene igjen med x antall små og forholdsvis små barn og de eldste flyttet med faren, så kan det vel ha blitt for tøft for henne?

Det kan ha blitt tøft for en alenemor med så mange barn. Men kanskje hun kunne fått hjelp i hjemmet? Noen av barna hadde støttekontakter, men jeg er ikke sikker på om de da bodde i fosterhjem, eller de fikk bo hos mora. Dessverre døde faren etter noen år, så da ble det nok enda verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...